زمان انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ -

حواشی دادگاه پخش تیزر فیلم‌های سینمایی در شبکه‌های ماهواره‌ای

تهیه کننده فیلم سینمایی «کوچه بی نام» اعلام کرد آیت‌الله لاریجانی رییس قوه قضاییه امروز در جلسه دادگاه این فیلم به دلیل پخش تیزرهای آن از ماهواره حضور یافته است.

به گزارش سرای نور؛ منصور لشگری‌قوچانی تهیه کننده سینما که صبح امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ماه برای حضور در دادگاه بررسی پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم های سینمایی در شبکه های ماهواره ای به عنوان خوانده حضور داشته است گفت: صبح امروز آیت الله صادق لاریجانی رییس قوه قضائیه  طی دیداری از دادگاه های تهران در دادسرای فرهنگ و رسانه حضور پیدا کرد و از آنجا که جلسات دادرسی تهیه کنندگان سینما به منظور پخش تیزر فیلم های سینمایی «کوچه بی نام» به تهیه کنندگی من، «ابد و یک روز» به تهیه کنندگی سعید ملکان و «۵۰ کیلو آلبالو» به تهیه کنندگی مصطفی شایسته در حال برگزاری بود این مقام قضایی در جلسه دادرسی فیلم «کوچه بی نام» حضور پیدا کرد.

وی ادامه داد: در دیدار با رییس قوه قضائیه درد و دل اهالی سینما را منتقل کردم و گفتم سینمای ایران ورشکسته است و نیاز دارد تا نهادهای مختلف از جمله صدا و سیما، مخابرات و شهرداری در زمینه اطلاع رسانی از آن حمایت کنند. این سه نهاد به وظایف خود در زمینه حمایت از سینما عمل نکرده اند و همین مساله سبب شده است تا تهیه کنندگان برای جلوگیری از ورشکستی به راه های مختلف تبلیغات تن دهند. البته این را هم تاکید کردم که ما به عنوان تهیه کنندگان سینمای ایران تیزرهای تبلیغاتی خود را در اختیار شبکه های ماهواره ای قرار نداده ایم.

لشگری قوچانی گفت: به آقای لاریجانی گفتم که شما امروز و در چنین شرایطی می توانید یا جلوی جرم را بگیرید و یا افراد را محاکمه کنید که از نظر من پیشگیری از وقوع جرم بهترین راه حل در این شرایط است. رییس قوه قضائیه بعد از صحبت با قاضی دادگاه، پیشنهاد داد تا گروهی برای بررسی مشکلات سینما در حوزه تبلیغات راه اندازی شود.

وی ادامه داد: رییس قوه قضاییه در بخش دیگری از صحبت های خود بیان کرد که با حضور علی‌عسگری در مقام ریاست سازمان صدا و سیما می توان امیدوار بود که مشکلات این بخش حل شود. وی در بخش دیگری از صحبت های خود تاکید کرد که پخش تیزر در شبکه های ماهواره ای یک جرم است اما باید شرایطی فراهم شود تا جرم هم به وقوع نپیوندد.

تهیه کننده فیلم سینمایی «عصر یخبندان» بیان کرد: آقای لاریجانی دستور داد تا به زودی جلسه ای با حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی برای پیگیری و حل پخش تیزرهای تبلیغاتی فیلم ها در شبکه های ماهواره ای برگزار شود. فکر می کنم نظر آقای لاریجانی نیز این است که شرایطی ایجاد شود تا تهیه کنندگان سینما برای اطلاع رسانی به مردم دیگر نیازی به استفاده از شبکه های ماهواره ای نداشته باشند. در واقع نگاه وی به این مساله نگاه پیشگیری از جرم بود.

لشگری قوچانی در پایان گفت: دادگاه امروز دوشنبه ۱۰ خرداد ماه به هفته دیگر موکول شد. البته رییس دادگاه نیز اظهارات مثبتی در زمینه روند دادگاه ارائه داد و امیدوارم اتفاقات خوبی در این حوزه رخ دهد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۰ خرداد, ۱۳۹۵

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو