زمان انتشار: ۹ بهمن ۱۳۹۶ -

تضعیف و خروج سامانه بارشی از آسمان مازندران/ شب سرد و یخ‌بندان در مازندران

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران گفت: اواخر امروز شاهد خروج این سامانه بارشی از آسمان مازندران هستیم.

به گزارش سرای نور ؛ احمد اسدی در گفت‌وگویی اظهار کرد: از روزهای پایانی هفته گذشته با نفوذ سامانه سرد و بارشی شاهد بارش‌های پراکنده در آسمان مازندران بودیم.

وی با بیان اینکه از جمعه شب با تقویت این سامانه، بارش‌ها در آسمان مازندران گسترش یافت، اضافه کرد: با کاهش دما بارش برف در ارتفاعات استان آغاز شده و به‌تدریج به دامنه‌ها و مناطق ساحلی و جلگه‌ای استان کشیده شد و از روز گذشته بارش برف در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران اتفاق افتاد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران ادامه داد: بیشترین بارش طی روزهای گذشته از ساری ۶۰، دشت‌ناز۵۸، نوشهر ۵۷، بابلسر ۵۴، قائم‌شهر ۵۱ و رامسر ۴۸ میلی‌متر بوده است.

اسدی تصریح کرد: بیشترین بارش برف نیز طی این مدت از ایستگاه‌های هواشناسی کیاسر ۷۲، سیاه‌بیشه ۵۶، آلاشت ۳۵، بلده ۲۴، پل‌سفید ۱۶، کجور ۱۴، قائم‌شهر هشت، آمل هفت و ساری پنج سانتی‌متر گزارش شد، البته در ارتفاعات استان نیز ارتفاع برف بیشتری به ثبت رسیده است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر با تضعیف این سامانه بارش‌ها در مناطق غربی مازندران به اتمام رسیده است، اضافه کرد: شاهد بارش‌های پراکنده در مناطق شرقی استان هستیم که ازبعدازظهر امروز به‌تدریج از شدت بارش‌ها کاسته می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران بیان کرد: امشب با توجه به کاهش ابرناکی آسمان استان حداقل دمای هوا به صفر یا زیر صفر می‌رسد که از قبل طی اطلاعیه و اخطاریه‌های متعدد توصیه‌ها و هشدارهای لازم به بخش‌های مختلف کشاورزی داده شده است.

اسدی یادآور شد: بعدازظهر فردا و فردا شب با عبور موج کم و بیش ناپایدار انتظار داریم بارش‌های پراکنده در ارتفاعات استان اتفاق بیفند که مقدار آن زیاد پیش‌بینی نمی‌شود.

وی با اعلام اینکه بیشینه دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته مربوط به گلوگاه با ۷درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کمینه دمای هوا مربوط به بلده با ۱۸ درجه سانتی‌گراد زیر صفر بوده است، اضافه کرد: براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، از روز چهارشنبه جو پایداری در آسمان مازندران حاکم می‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی مازندران درباره وضعیت دمای هوا با توجه به کاهش ابرناکی آسمان، بیان کرد: امشب ارتفاعات استان سرد و یخ‌بندان بوده و در مناطق ساحلی و جلگه‌ای مازندران نیز دمای هوا به زیر صفر درجه سانتی‌گراد می‌رسد.

اسدی در پایان گفت: دریای مازندران امروز مواج و فردا به‌صورت موج کوتاه پیش‌بینی می‌شود.

منبع:بلاغ

زمان انتشار: ۹ بهمن, ۱۳۹۶

  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو