زمان انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۵ -

بخشدار مرکزی نور:

طرح هادی در ۱۹ روستای بخش مرکزی نور توسعه را در این روستاها غیرممکن کرد

بخشدار مرکزی نورگفت: 19 روستا در بخش مرکزی نور دارای طرح هادی شدند که با تعیین این طرح‌ها توسعه غیرممکن شد.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ جلسه‌ای با حضور مدیر دفتر امور روستایی و شوراهای استان مازندران با بخشدار مرکزی و دهیاران بخش مرکزی در سالن فرمانداری شهرستان نور برگزار شد.

 

 

 

 
رضا ناییج نوری با اشاره به سال اقتصاد مقاومتی و اقدام وعمل اظهار کرد: در حوزه بخش مرکزی فعالیت‌های زیادی انجام شد که یکی از آن فعالیت ها حمایت از واحدهای تولیدی در سطح روستاها بود که دهیاران در این بخش به خوبی عمل کردند.

 

 

 

 

 
وی گفت: غرب استان مازندران به ویژه بخش مرکزی در حوزه گردشگری از پتانسیل‌های فراوانی برخوردار است که با وجود سرمایه گذاران زیاد در این بخش و فعالیت‌های گردشگری و احداث واحدهای تفریحی و اقامتی می‌تواند امتیاز ویژه‌ای برای حوزه بخش مرکزی باشد و برای انجام این کار حمایت‌های لازم از سوی نهادهای مرتبط ضروری است.

 

 

 

 

 
بخشدار مرکزی نور خاطر نشان کرد: حمایت از سرمایه گذاران در بخش گردشگری با وجود ظرفیت‌ها سبب ایجاد اشتغال خواهد شد و در حوزه کشاورزی، دامداری، زنبورداری، باغات و … نیز پتانسیل‌های زیادی در بخش مرکزی وجود دارد.

 

 
این مسئول تصریح کرد: متقاضیان زیادی در واحدهای تولیدی خواستار فعالیت در این حوزه هستند که نیاز به حمایت ویژه دارند.

 

 
رضا ناییج نوری در مورد بودجه گفت: امیدواریم با بررسی دقیق و فنی بودجه دهیاری‌ها و ارائه یک بودجه ایده آل بیشترین درصد بودجه محقق شود و سال ۹۵ با حمایت از دهیاری‌ها بتوانیم کارهای عمرانی مثبتی در راستای توسعه روستاهای بخش مرکزی انجام دهیم.

 

 
وی با اشاره به ساخت ساختمان دهیاری‌ها افزود: ۹ ساختمان دهیاری نیمه کاره در بخش مرکزی وجود دارد که نیاز به بودجه برای تکمیل آن می‌باشد.

 

 
بخشدار مرکزی نور یادآورشد: در بخش مرکزی نیز ۱۹ روستا دارای طرح هادی شدند که با تعیین این طرح‌ها توسعه غیرممکن شد و در برخی روستاها حدود ۱۰۰۰ پروانه صادر شده که در خارج از بافت قرار گرفت و این مسئله ما را با چالش اساسی روبه رو کرده است ، از دیگر مشکلات این بخش، درجه بندی دهیاران و روستاهای فاقد دهیاری است.

 

 
این مسئول تأکید کرد: با توجه به این‌ که در بخش مرکزی چند روستا دارای زمین ورزشی هستند، برای توسعه ورزش و استفاده از امکانات ورزشی در سطح روستاها نیاز به احداث سوله و باشگاه می‌باشد که دهیاران برای ساخت آن فاقد اعتبار مالی هستند.

 

 

 
ناییج نوری با اشاره به تقاضای آسفالت مشارکتی بیش از ۲۰ کیلومتر در بخش مرکزی خواستار حمایت در این زمینه شد و از دیگر معضلات بخش مرکزی را کمبود ماشین آتش نشانی نام برد که پاسخگوی نیازهای این بخش نمی‌باشد.

 

 

 

 

 

وی در حوزه آب روستایی بخش مرکزی نور به ویژه در دهستان میانبند به جیره بندی آب اشاره کرد و افزود: شورای یکی از روستاها زمینی را تملک کرده است که مجوز حفر چاه نیز صادر شده  و هزینه بالغ بر ۱۳۰ میلیون حفر چاه را یکی از خیرین به عهده گرفته است، در بخش شبکه سازی آن خواستار حمایت مالی هستیم تا چاه در مدار قرار گرفته و بخشی از مشکلات ۱۳ روستای پایین دست میانبند مرتفع شود.

 

 

 
کامران شریفی در این جلسه با اشاره به ۵۶ روستا و ۳ دهستان در بخش مرکزی اظهارکرد: از عمده ترین مشکلات این بخش آب شرب روستاها به ویژه در دهستان ناتل کناراست زیرا برخی روستاهای ما با خرید آب شرب شهری و برخی با آب و فاضلاب روستایی مشکل دارند.

 
نائب رئیس شورای بخش خاطرنشان کرد: در دهستان میانند روستاهای پایین دست منبع و مأخذی برای دسترسی به آب استاندارد و بهداشتی وجود ندارد و روستاهای بالا دست نیز که به صورت هیئت امنایی اداره می‌شوند، آب آن‌ها غیر بهداشتی است و آمادگی دارند تا زیر پوشش آب و فاضلاب روستایی قرار بگیرند.

 

 

 

 
این مسئول با اشاره به حضور مسافران و خوش نشینان اظهار کرد: خدماتی که دهیاران به مسافران ارائه می‌دهند با این امکانات پاسخگو نیست.

 

 

 

 
شریفی به راه روستایی، تعریض نوار تملکی و حفاظتی، پروانه‌هایی که از قبل صادر شده و از معیارهای استاندارد برخوردار نیستند اشاره کرد و افزود: با توجه به درآمد مالی روستاها و دهیاری‌ها برخی پروژه‌ها نیمه کاره باقی مانده است و یکی از معضلات اساسی، طرح هادی غیر فنی در روستاها است.

 

 

 
در این جلسه دهیاران بخش مرکزی به مشکلات افت فشار برق در فصل گرما و خاموشی در تابستان، عدم نصب سرعت گیر، کمبود و آلودگی آب، شکل ساختاری طرح هادی، معضلات در تأسیسات زیر بنایی روستاها، امنیت شغلی دهیارها، عدم دریافت عوارض نقل و انتقال اسناد برای صدور پروانه، حریم راه‌ها در روستاها، آسفالت، بلاتکلیفی بومیان در طرح هادی که خارج از بافت قرار گرفتند، چالش‌های تعاونی دهیاران و … اشاره کردند.

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۲ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو