زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ -

همکاری علمی و فناورانه تهران و مسکو در ۴۰ پروژه

با سفر معاون علمی و فناوری رییس جمهوری اسلامی ایران به مسکو کارگروه های مختلف ذیل کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه برای همکاری های فناورانه دو کشور تشکیل شد.

به گزارش سرای نور؛  روسای کارگروه های سومین کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه که به همراه معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری، به مسکو پایتخت روسیه سفر کرده اند، امروز با طرف روس تشکیل جلسه دادند.

این نشست امروز به ریاست معاون علمی و فناوری از ایران و معاون نخست وزیر فدراسیون روسیه، برگزار شد و کارگروه های ذیل این کمیسیون نیز تشکیل جلسه دادند تا درباره برنامه ها، طرح ها و پروژه های مشترک در زمینه های مختلف علمی و فناوری موضوعات مطروحه طی دو نشست قبلی را پیگیری کنند.

در ابتدای اين ديدار، روسای این جلسه از ایران و روسیه رضايت خود را از پيشرفت كار كميته ها ابراز داشتند و خواستار تسريع در اجرايی شدن تفاهمات ميان كار گروهها شدند.

همچنین کارگروه مگاساینس به ریاست نصرت الله ضرغام، کارگروه بیوتک به ریاست سیدحسام الدین مدنی، کارگروه نانو به ریاست سعید سرکار، کارگروه هوایی و هوانوردی به ریاست منوچهر منطقی، کارگروه همکاری های دانشگاهی به ریاست محمدعلی طهرانچی و کارگروه همکاری های منطقه ای به ریاست علی مرتضی بیرنگ تشکیل شد.

با توجه به برنامه ریزی هایی که توسط طرفین ایرانی و روسی طی دو سال گذشته صورت گرفته است، نزدیک به ۴۰ پروژه در زمینه های مختلف از جمله نانو، بیو، تجهیزات پزشکی، درمان بیماری های صعب العلاج، علوم شناختی، همکاری های دانشگاهی در مرحله مذاکره است که در سومین نشست کمیسیون عالی همکاری های فناوری ایران و روسیه و کارگروه های ذیربط، درباره آنها تصمیم گیری می شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو