زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ -

در ادامه اعتراض به اصلاح قانون کار؛

اعتصاب به متروی پاریس رسید

وقفه در کار مترو پاریس به نشانه تداوم اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار و در همراهی با سایر کارکنان راه آهن ملی فرانسه انجام می شود.

به گزارش سرای نور؛ به نقل از بی بی سی، کارکنان مترو پاریس و حومه بیش از یک هفته مانده به آغاز مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶، به صف اعتصاب کارکنان راه آهن ملی فرانسه پیوستند تا سیستم حمل و نقل این کشور را بیش از پیش فلج کنند.

علاوه بر این، انتظار می رود که کارکنان بنادر نیز در همراهی با معترضین دست از کار بکشند.

ناگفته نماند که اتحادیه های کارگری در اعتراض به لایحه اصلاح قانون کار دست به اعتصاب زده اند. طبق اصلاحات پیشنهادی، ساعت کار هفتگی به طور میانگین همان ۳۵ ساعت باقی خواهد ماند حال آنکه شرکت ها می توانند در رایزنی با اتحادیه آن را به ۴۶ ساعت نیز افزایش دهند.

از سوی دیگر، دست شرکت ها برای کاهش حقوق و همچنین تعدیل نیروی کار بازتر خواهد شد.

از دیگر مزایایی که قوانین جدید برای کارفرمایان به همراه خواهد داشت، باز گذاشتن دست آنها برای تصمیم گیری در خصوص نحوه پرداخت حقوق روزهای تعطیل کاری و مرخصی های ویژه نظیر زایمان بانوان است.

البته، علیرغم اعتصاب انتظار می رود که طبق قرار قبلی همچنان ۶۰ درصد از قطارهای سریع السیر و حدود یک سوم تا نیمی از سرویس های دیگر به کار حمل روزانه مسافرین مشغول باشند.

در عین حال، گفته می شود که احتمالا با شروع مسابقات فوتبال یورو ۲۰۱۶، اتحادیه های کارگری به طور موقت دست از اعتصاب خواهند کشید، حال آنکه دور بعدی اعتراضات خیابانی به احتمال بسیار زیاد در تاریخ ۱۴ ماه میلادی جاری (ژوئن) یعنی زمانی است که لایحه اصلاح قانون کار برای رسیدگی به مجلس سنا ارجا داده خواهد شد.

لازم به یادآوری است که مجلس نمایندگان فرانسه پیشتر این لایحه را از تصویب گذرانده است – اقدامی که موجب به راه افتادن سیل ناآرامی ها در کشور شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو