زمان انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ -

استاندار مازندران:

اشتغال دغدغه بزرگ همه ماست/ تولید و صنایع مازندران باید متحول شود

استاندار مازندران گفت: اشتغال دغدغه بزرگ همه ماست و تولید و صنایع ما باید متحول شود و باید بکوشیم نرخ رضایتمندی مردم در شهرهای کوچک و روستاها افزایش یابد

به گزارش خبرنگار سرای نور،محمد اسلامی در جلسه شورای اداری شهرستان نور اظهار کرد: در آستانه سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و طی این سال‌ها استکبار به طور پیوسته با هزینه‌های هنگفت سعی در تخریب نظام ما دارد و در تلاش است تا موفقیت‌های ما را به عدم موفقیت بدل کند.

وی افزود: امروز دعوا نه بر سر حقوق بشر است و نه مسائل هسته‌ای؛ بلکه بر سر پرچم است زیرا دشمن معتقد است هر که با ماست که با ماست و هر که با ما نیست برماست و چون ما کشور تابع و پیرو دشمن نیستیم در تلاشند تا از میان برداشته شویم و به همین دلیل به روش‌های گوناگون و هر بار با یک شیوه سعی در تخریب نظام دارند که اخیراً از اعتراض مردم در اتفاقات پیش آمده تلاش کرد تا آن را عاملی مخرب و برانداز در کشور تبدیل کند.

استاندار مازندران گفت: مدیران در شهرستان‌ها به عنوان خط مقدم تماس مردم با دولت هستند و علت حضور بنده نیز در جلسات شورای شهرستان‌ها و دیدار چهره به چهره با مدیران شهرستان‌ها برای ایجاد یکپارچگی و همگرایی در استان است.

 

این مسئول اضافه کرد: مردم مازندران شایسته بهترین نوع مدیریت و ایده‌آل‌ترین خدمات هستند و باید بکوشیم نرخ رضایتمندی مردم در شهرهای کوچک و روستاها افزایش یابد.

اسلامی تصریح کرد: یکی از مشکلات و اعتراضات عدیده مردم مازندران، عدم رسیدگی یکدست به مشکلات مردم است و ما به عنوان کارگزاران نظام نباید حزبی و جناحی عمل کنیم زیرا حق همه مردم یکسان است و وظیفه ما این است که پاسخگوی مشکلات مردم باشیم.

وی گفت: فساد اداری و روابط مخربی که در سیستم اداری وجود دارد باید از بین برود که اخیراً با طراحی سامانه جامع همچون سامانه جامع خدمات گمرکی و یا سامانه جامع کسب و کار مبارزه سنگینی با فساد صورت گرفت و جلوی تخلفات بسیاری گرفته شد که از آن جمله می‌توان به کنترل ۱۳ میلیارد دلار قاچاق و شناسایی ۲۴۰ میلیارد تومان فرار مالیاتی اشاره کرد.

 

 

استاندار مازندران افزود: فسادهایی که در بدنه دولت و مدیریت دولتی نظام ایجاد شد به علت خلاهای اطلاعاتی بوده که با راه‌اندازی سامانه جامع، با حذف فرایندهای اضافه، سرعت و کارآمد شدن پاسخگویی نیز افزایش یافته است.

این مسئول خاطرنشان کرد: استان مازندران، هفتمین استان در اجرای سامانه کسب و کار(سامانه دادور) است و تمامی کسانی‌که تقاضای مجوز کسب و کار را دارند می‌توانند با ورود به سامانه جامع کسب و کار داور و یاور اقدام می‌کنند.

اسلامی گفت: اشتغال دغدغه بزرگ همه ماست و تولید و صنایع ما باید متحول شود.

وی ادامه داد: در سال گذشته در مازندران ۴۸۰ میلیارد تومان و امسال ۲۰۰ میلیارد تومان وام از سوی ستاد تسهیلات برای ایجاد اشتغال پرداخت شده که باید تاثیر آن و میزان اشتغال ایجاد شده را سنجید.

استاندار مازندران تصریح کرد: با ظرفیت‌ها و خلاقیت‌های درون شهرستان باید از فرصت‌های بی‌نظیر گردشگری و بوم‌گردی برای ایجاد اشتغال بهره برد و به دنبال سرمایه‌گذار در این خصوص نیز هستیم.

 

این مسئول گفت: مازندران در سال جاری با هدف فقرزدایی برای ۶ هزار نفر ۹۲ میلیارد تومان اعتبار برای طرح خوداشتغالی گذاشته است و برای بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر نیز در دو ماه اخیر به ۳۵ درصد رشد رسیده‌ایم که این میزان در گذشته ۲۰ درصد بوده و ظرف ۲ ماه ۱۵ درصد رشد داشته‌ایم.

اسلامی همچنین به افزایش سهم جوانان و بانوان در سیستم مدیریت اشاره کرد و در بخش دیگری از سخنانش افزود: طرح تفکیک زباله از مبدا باید انجام شود.

وی به برپایی جشنواره‌های گوناگون در قالب نمایشگاه صنایع دستی و سوغات و احیای آیین‌های محلی برای رونق دادن به زندگی مردم در شهرها و روستاها تاکید کرد.

استاندار مازندران در پایان به حضور مدیران در تمام صحنه‌ها تأکید کرد و افزود: در آستانه دهه فجر و همزمانی آن با ایام شهادت حضرت فاطمه(س) مراسم بزرگداشت دهه فجر باید با اقتدار و حضور همه مسئولان دستگاه‌های اجرایی و با رعایت شعائر فاطمی برگزار شود.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو