زمان انتشار: ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ -

تصمیمات قلعه‌نویی شفر را زمین گیر کرد

امیرقلعه نویی با تغییراتی که در تیم خود ایجاد کرد، سیستم استقلال را از کار انداخت و در نهایت موفق به کسب ششمین پیروزی پیاپی شد.

سرای نور؛نیمه اول دیدار ذوب آهن و استقلال تهران در شرایطی به پایان رسید، که شاگردان وینفرد شفر نمایش تحسین برانگیزی داشتند و در تمامی نقاط زمین نمایش بهتری از میزبان خود داشتند.

کار به جایی رسید که قلعه نویی  ناچار شد در دقیقه ۳۴ محمد ستاری را از زمین مسابقه بیرون بکشد و قاسم حدادی فر را جایگزین او کند. بازیکنی که تا پیش از بیرون رفتن به شدت تحت فشار هافبک های استقلال و به ویژه وریا غفوری بود و روی گل اول استقلالی ها وریا که قامت بلندی هم ندارد، بالاتر از او ضربه سر زد تا قلعه نویی خیلی زود تغییرات خود را آغاز کند و بوحمدان را از پست هافبک دفاعی به پست هافبک چپ انتقال دهد؛ تغییری که مثمرثمر بود و وریا غفوری به هیچ وجه نتوانست نفوذهای نیمه ی اول را در نیمه ی دوم تکرار کند.

ضمن اینکه با ورود قاسم حدادی فر شرایط تا حدودی در میانه ی میدان به سود سبزپوشان تغییر کرد؛ اما باز هم شاگردان شفر بودند که بهتر از میزبان ظاهر شدند و نیمه اول را با پیروزی به رختکن رفتند.

در نیمه دوم ذوبی ها زودتر از استقلال وارد زمین شدند و به انجام کارهای کششی پرداختند که نشان از عزم آنها برای پیروزی داشت. قلعه نویی هم دومین تغییر خود را در ترکیب تیمش ایجاد کرد و در تصمیمی عجیب مرتضی تبریزی امید اول گلزنی تیمش را از زمین بیرون کشید و ربیع عطایا را در پست وینگر راست جایگزین او کرد؛ تغییری که پایه گذار پیروزی دقایق آخر تیم امیرقلعه نویی شد.

با تغییراتی که در ترکیب تیم ذوب آهن ایجاد شد، آنها نیمه دوم را بهتر از استقلال آغاز کردند و ادامه دادند. ارسال از جناحین و پرتاب های بلند خالد شفیعی برتری های قابل وضوح استقلال در نیمه دوم بود و در میانه میدان نیز شرایط به سود سبزپوشان تغییر کرده بود و گل اول آنها روی غفلت مدافعین استقلال و حرکت در عمق میلاد فخرالدینی به دست آمد.

مهدی رجب زاده آخرین تغییر قلعه نویی در نفراتش بود تا با استفاده از تجربه ی این بازیکن همچنان برتری ذوب آهن حفظ شود. در نهایت و در ثانیه های پایانی بازی این ذوبی ها بودند که باهوش تر از رقیب قدرتمند خود عمل کردند و روی ارسال عطایا بازیکن تعویضی قلعه نویی و حسینی که یکی از بهترین نمایش های فصل را ارائه داد، موفق شدند به گل برتری برسند تا امیرقلعه نویی با تغییراتی که در ترکیب داشت و جابه جایی نفراتش، برنده جدال با سرمربی با دانش آلمانی باشد و ششمین پیروزی پیاپی را در بازگشت به فولادشهر جشن بگیرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۵ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو