زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ -

کمبودهای اعتباری دولت در بخش سلامت با کمک خیران رفع شود

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به مشکلات و کمبودهای اعتباری دربرخی پروژه ها، گفت: کمبودهای اعتباری دولت در بخش سلامت با کمک خیران می تواند رفع شود.

به گزاش سرای نور؛ سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر پنج شنبه در همایش تجلیل از خیران حوزه سلامت در سالن ابن سینای دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد با اشاره به اینکه وجود خیران در جامعه یک نعمت است، عنوان کرد: خیران افراد بزرگی هستند که در مسیر رضای خداوند گام بر می دارند و خیران افرادی صالح و نیکوکار هستند.

وزیر بهداشت با اشاره به مشکلات و کمبودهای اعتباری دربرخی پروژه ها، گفت: کمبود های اعتباری دولت با کمک خیران می تواند رفع شود.

وی با اشاره به اینکه مجموعه های خیری باید تقویت شود و تلاش شود که خیران در مسیر حوزه سلامت وارد شوند، تاکید کرد: از ابتدای انقلاب تاکنون خیران نقش مهمی در اجرای پروژه های درمانی و بهداشتی در سطح کشور داشته اند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: سهم خیران در حوزه درمان حدود هشت درصد است.

وی ادامه داد: حوزه بهداشت و درمان یکی از مهمترین حوزه ها در کشور به شمار می رود که با سلامت افراد جامعه ارتباط دارد و دولت به دنبال توسعه این بخش است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تاکید کرد: خیران به عنوان بازوهای دولت نقش مهمی در اجرای پروژه های درمانی در سطح کشور دارند.

وی ادامه داد: دولت از مراکز جامع سلامت حمایت می کند و ۵۰ درصد هزینه این مراکز را تامین می کند.

سید حسن قاضی زاده هاشمی با اشاره به اینکه آموزش ها در خصوص سبک زندگی و نوع تغذیه به مردم در جامعه افزایش پیدا کند، بیان کرد: مردم باید با یادگیری ارکان سلامت در مسیر سلامتی گام بردارند و تلاش کنند تا بیمار نشوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: بهداشت و پیشگیری باید مورد توجه بیشتر مردم قرار بگیرد و این امر از اولویت های وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی است.

منبع :مهر

زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو