زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ -

سیل به ۱۳ روستای ساری خسارت زد/ ۳۰ راس دام تلف شدند

فرماندار ساری گفت: بیش از ۱۳ روستای بخش چهار دانگه براثر سیل شب گذشته دچار خسارت شدند و میزان خسارت‌های اولیه از سوی کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال اعلام شده است.

به گزارش سرای نور؛ احمد حسین زادگان افزود: سیل و تگرگ چهارشنبه به بیش از ۵۰۰ هکتار زمین زراعی ۱۳ روستا  بخش چهاردانگه خسارت زد.

وی با اشاره به اینکه سیل به سردهنه های زراعی منطقه که به‌صورت سنتی ساخته شدند خسارت زد، ادامه داد: به دلیل لایروبی نشدن این سردهنه ها، هنگام بارندگی آن‌ها مقاومت لازم را ندارند و با توجه به فصل کشاورزی و کشت شالی در مازندران، تخریب این سردهنه ها در تأمین آب موردنیاز این زمین‌ها تأثیر می‌گذارد.

فرماندار ساری گفت: پس از وقوع سیل، نیروی تمامی دستگاه‌های اجرایی مرتبط برای ترمیم این سردهنه ها فعالیت خود را آغاز کردند تا هرچه زودتر این کارها انجام شود.

وی ادامه داد: همچنین بیش از ۱۳ روستای این بخش از سیل شب گذشته دچار خسارت شدند که میزان خسارت‌های اولیه  از سوی کارشناسان ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندار مرکز استان گفت: بیش از ۵۰۰ هکتار از اراضی و محصولات کشاورزی از ۳۵ تا ۱۰۰ درصد،۵۰ کیلومتر جاده بین مزارعه و ۲۱ کیلومتر کانال انتقال  آب این بخش براثر سیل و تگرگ خسارت دید و ۳۰ رأس دام نیز براثر سیلاب تلف شدند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو