زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ -

احتمال بارش تگرک در آذر بایجان شرقی

بررسی نقشه های همدیدی نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی نسبتاً ناپایدار طی دو روز آینده است که امواج فرعی از سامانه بارشی خواهد بود.

به گزارش سرای نور؛ و به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، بررسی نقشه های همدیدی نگری و تصاویر ماهواره ای نشان دهنده جوی نسبتاً ناپایدار طی دو روزه آینده می باشد که امواج فرعی از سامانه بارشی و شرایط فصلی و محلی بویژه در ساعات بعد از ظهر وشب موجب افزایش ابر، وزش باد (گاهی تا نسبتاً شدید) و رگبار باران و رعد و برق خواهد گردید. همچنین در نواحی مستعد استان احتمال بارش تگرک دور از انتظار نمی باشد.

هوای آذربایجان شرقی در روز چهارشنبه صاف تا قسمتی ابری بعدازظهر افزایش ابر در برخی نواحی رگبار باران ورعد وبرق، روز پنجشنبه صاف تا نیمه ابری بعدازظهر و شب افزایش ابر در برخی نواحی رگبار باران و رعد وبرق، جمعه صاف تا قسمتی ابری بعدازظهر وشب افزایش ابر در برخی نواحی احتمال رگبار باران ورعد وبرق و شنبه صاف تا قسمتی ابری بعدازظهر افزایش ابر در برخی نواحی احتمال رگبار پراکنده باران ورعد وبرق وجود دارد.

برپایه این گزارش در چهار روز آینده گرمترین شهرهای استان جلفا ومیانه با حد اکثر ۳۳ درجه و سردترین شهر استان سراب و ورزقان با حداقل ۴ درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

هواشناسی کشاورزی در این ایام به بهره برداران توصیه نمود ضمن احتیاط در انجام عملیات سمپاشی و محلول پاشی باتوجه به احتمال بارش پراکنده و وزش باد، مبارزه با پوره های سن گندم در مزارع آلوده زیر نظر کارشناسان جهادکشاورزی، انجام عملیات مبارزه با کرم سیب در مناطق مختلف استان در صورت مساعد بودن شرایط جوی، مبارزه مکانیکی با علفهای هرز اطراف آنها و مزارع، مبارزه با شپشک سپردار واوی سیب در درختان مثمر و غیر مثمر زیر نظر کارشناسان، مدیریت آبیاری در باغات میوه برای مقابله با خسارت های ناشی از تنش ها واسترس های رطوبتی و تغذیه بهینه باغات میوه با استفاده از کودهای پرمصرف و ریز مغذی را در نظر بگیرند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو