زمان انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۵ -

عدم تخصیص هزار میلیارد تومانی بودجه آموزش عالی در سال ۹۴

معاون اداری و مالی وزارت علوم گفت: باتوجه به مشکلات مالی دولت در سال گذشته هزار میلیارد تومان از بودجه دانشگاه ها و وزارت علوم در سال ۹۴ محقق نشد.

به گزارش سرای نور؛ محمدحسین امید در اخبار علمی فرهنگی شبکه چهار گفت: به دلیل مشکلات بودجه ای شاید بتوان سال ۹۴ را به عنوان بدترین سال مالی دانست و براین اساس بودجه دانشگاه ها و وزارت علوم با عدم تخصیص کافی مواجه بود.

وی افزود: به دلیل عدم تخصیص های بودجه ای دانشگاه ها سال جدید را با سختی زیادی شروع کردند و در بسیاری زمینه ها از جمله مباحث پژوهشی، دانشجویی و آموزشی با مشکل مواجه بودند.

معاون اداری و مالی وزارت علوم خاطرنشان کرد: براساس برآوردهای ما در وزارت علوم دانشگاه ها، پارک های علم و فناوری و مراکز پژوهشی برای ادامه فعالیت خود در سال ۹۵ نیازمند ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بودجه هستند تا بتوانند فعالیت های خود را به صورت استاندارد انجام دهند اما در بودجه سال جاری به دلیل محدودیت های مالی، بودجه ۶ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومانی برای این مراکز به تصویب رسید.

امید تاکید کرد: باتوجه به میزان بودجه تصویب شده در سال جاری دانشگاه ها با فشار زیاد مالی مواجه خواهند شد.

وی گفت: در سال های اخیر دانشگاه ها برنامه های مختلفی درخصوص ایجاد درآمدهای اختصاصی اجرا کرده اند و اکنون ۳۳ درصد نیاز مالی این مراکز از طریق درآمدهای اختصاصی تامین می شود که تا پایان برنامه ششم این میزان باید به ۵۰ درصد رشد یابد.

معاون اداری و مالی وزارت علوم تاکید کرد: منابع درآمدی دانشگاه ها از طریق فروش خدمات فناورانه، کاربردی سازی فناوری و ارائه خدمات آموزشی محقق می شود.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۱۳ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو