زمان انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ -

عمان به ایران تحمیل شد!

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران امروز اعتراف تلخی کرد و از نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران و معرفی عمان به عنوان میزبان نمایندگان ایران در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

سرای نور؛اعتراف رئیس فدراسیون فوتبال به نامه AFC و اعلام عمان به عنوان میزبان نمایندگان ایران یکبار دیگر ثابت کرد که فوتبال ایران در آسیا نقش کاملا منفعلانه دارد.

مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران امروز اعتراف تلخی کرد و از نامه رسمی کنفدراسیون فوتبال آسیا به ایران و معرفی عمان به عنوان میزبان نمایندگان ایران در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا خبر داد.

استقلال تهران و تراکتورسازی تبریز دو نماینده ایران در لیگ قهرمانان آسیا با الهلال و الاهلی عربستان همگروه هستند و کشور قطر را به عنوان میزبان بازی‌های خود با سعودی‌ها معرفی کردند. با این حال رسانه‌های عربستانی از همان هفته گذشته تاکید داشتند که عمان میزبان نمایندگان ایران در بازی با الهلال و الاهلی است.

عربستانی‌ها که در تقابل با قطر برای کشاندن بازی با تیم‌های این کشور در زمین بی طرف ناکام ماندند، حالا تمام تلاش خود را به کار بسته اند تا از میزبانی تیم‌های ایرانی در قطر جلوگیری کنند. در واقع عربستان نه تنها بازی نمایندگانش با تیم‌های ایرانی را به کشور بی طرف کشاند و این اصل خود را برای سومین سال پیاپی در کنفدراسیون آسیا پابرجا نگه داشت بلکه حتی در تعیین کشور بی طرف هم دخالت کرد و با اعمال فشار، مانع میزبانی ایران در قطر شده است.

این در شرایطی است که عمان سال گذشته میزبان چند تیم ایرانی بود و گویا فدراسیون فوتبال ایران هم تا پیش از رای AFC مبنی بر رد درخواست عربستان برای بازی تا قطر، مسقط را به عنوان گزینه اصلی میزبانی در نظر داشت.

تاج در این باره گفته است: «قبلا ما عمان را به عنوان میزبان انتخاب کرده بودیم، اما مسئولان فدراسیون فوتبال این کشور در زمان مشخص جواب ما را ندادند و بعد از آن AFC با عمان رایزنی کرد که میزبانی ما را قبول کند، اما عمان هنوز هم جواب ما را نداده و فقط به AFC نامه نوشته است.»

تاج هفته گذشته از نامه نگاری با AFC و فیفا برای لغو حکم بازی با تیم‌های عربستانی در زمین بی طرف خبر داده و در قبال بعضی از رسانه‌ها مبنی بر انفعال فدراسیون فوتبال، تاکید کرده بود بدون هیاهو کار را جلو می‌برد. بر اساس نامه کنفدراسیون آسیا به ایران در روز گذشته، نه تنها بازی در کشور بی طرف لغو نشده بلکه حالا در انتخاب کشور بی طرف هم اختیاری از خودمان نداریم تا یکبار دیگر ثابت شود هم زمام فوتبال ایران و هم زمام فوتبال آسیا در دست عربستانی هاست.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۶ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو