زمان انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ -

فرماندار شهرستان نور:

مشکلات اقتصادی با شعار و سخنرانی حل نمی‌شود

فرماندار شهرستان نور گفت: باید امید را در دل جامعه زنده و واقعیت‌های اقتصادی را نه با شعار و سخنرانی بلکه با برنامه‌ای متقن و تعریف شده حل کنیم.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی شادمان در همایش نقش زن در اقتصاد مقاومتی و معرفی زنان کارآفرین شهرستان نور با اشاره به تحولات جدی که در حوزه فعالیت زنان رخ داده است اظهار کرد: نادیده گرفتن حقوق تاریخی زنان در گذشته سبب شد تا زنان امروز به جایگاه واقعی خود جنبش و پویایی ببخشند.

 

وی گفت: بانوان در ابراز وجود و توانمندی‌های خود چیزی از مردان کم ندارند بلکه در برخی فعالیت‌ها منظم‌تر و جدی‌تر ظاهر شده و امروز نیز در اقتصاد مقاومتی نقشی کلیدی و کارساز برعهده دارند.

فرماندار شهرستان نور تصریح کرد: نخستین جنبه تاثیرگذاری بانوان در تربیت فرزندان نمود پیدا می‌کند زیرا بار عاطفی که خداوند در ذات زن قرار داده نقش آنان را بر وجود نسل جدید جدی تر کرده و تأثیرگذاری آن‌ها در انتقال فرهنگ، بایسته‌های هنجاری و ارزشی یک جامعه از نسلی به نسل دیگر بیشتر است.

 

این مسئول اضافه کرد: زنان با تربیت درست فرزندان در بخش اقتصاد، نوع مصرف و از بین نرفتن امکانات در اختیار خانواده نیز می‌توانند مؤثر باشند زیرا امروز در اقتصاد نیازمند آن هستیم تا از هدررفت سرمایه جلوگیری کنیم و در این امر مدیریت خانم‌ها در خانه به مراتب بیشتر از مردان است .

شادمان خاطرنشان کرد: خانواده به عنوان کوچک‌ترین و تأثیرگذارترین نهاد اجتماعی در انتقال فرهنگ و هنجار نقش حیاتی دارد و در این نهاد می‌توان فرزندان را طوری بار آورد تا در اقتصاد کشورشان، استفاده از تولیدات داخلی و توجه به کار در حوزه سرزمینی خود نقش مؤثر داشته باشند.

 

 

وی اقتصاد مقاومتی را اقتصادی برشمرد که در سختی‌ها، زمان تحریم و شیطنت دشمن، بتواند روی پای خود بایستد.

فرماندار شهرستان نور اقتصاد کنونی را وابسته به نفت خواند و افزود: باید تلاش کنیم اقتصاد تاب‌آوری داشته باشیم تا ریسمانش در برابر فشارها پاره نشود و با توجه به توانمندی‌های داخلی در حوزه تولید و اقتصاد روی پای خود بایستیم.

این مسئول گفت: کشور ما امروز در زمینه تولیدات اقتصادی،علمی فناوری و… به کشورهای پیشرفته دنیا رسیده و در زمینه بین‌المللی دارای مقامی بلند هستیم، اگر بخواهیم این عزت و اقتدار حفظ شود باید اقتصاد مقاومتی را حفظ کنیم.

 

وی افزود: هیچ کشوری بدون ارتباطات بین‌المللی قادر به رشد و توسعه نخواهد بود اما برای رشد در حوزه اقتصاد، باید برای حفظ حقوق همه‌جانبه کشورمان در دنیا بکوشیم.

فرماندار شهرستان نور خاطرنشان کرد: بانوان ۵۰ درصد از توان و ظرفیت در جامعه هستند که از انفعال و محرومیت‌های گذشته رهایی یافته و اکنون نقش مؤثری در پویایی اقتصاد جامعه ایفا می‌کنند.

شادمان گفت: ما باید امید را در دل جامعه زنده و واقعیت‌های اقتصادی را نه با شعار و سخنرانی بلکه با برنامه‌ای متقن و تعریف شده حل کنیم.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۷ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو