زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ -

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان نور:

برای حدود ۱۵۰ هیئت مذهبی در این شهرستان مجوز فعالیت صادر شده است

مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان نور گفت: شورای هیئات مذهبی شهرستان نوربا شناسایی و مدیریت دقیق برای حدود 150 هیئت مذهبی در این شهرستان مجوز فعالیت صادر کرده است.

به گزارش خبرنگار سرای نور؛ حجت الاسلام میثم رضایی در گفت و گو با خبرنگار سرای نور اظهار کرد: ۲۵۰ هیئت مذهبی در شهرستان نور شناسایی شده است.
وی گفت: شورای هیئات مذهبی شهرستان نور با شناسایی و مدیریت دقیق برای حدود ۱۵۰ هیئت مذهبی در این شهرستان مجوز فعالیت صادر کرده است که با این مجوز دارای کارت فعالیت می‌شوند و هیئت‌ها با دریافت کد رایانه ای، در سامانه کشور نیز شناسنامه دار می‌شوند.
مسئول شورای هیئات مذهبی شهرستان نور خاطر نشان کرد: در شورای مذهبی کارهای مختلفی انجام می‌شود که نخستین الویت این شورا صدور مجوز برای هیئت‌های مذهبی است.

 

 

 

 

۲۰۱۶۰۶۰۷_۱۲۰۸۵۴(0)
این مسئول تصریح کرد: اعضای شورای هیئات مذهبی هم زمان با رأی گیری در سراسر کشور زیر نظر سازمان تبلیغات اسلامی در یک روز مشخص انتخاب می‌شوند.
حجت الاسلام رضایی از کارهای مختلف شورای هیئات مذهبی به بیمه کردن اعضای هیئت‌های مذهبی، ساماندهی، بازدید و نظارت بر هیئت های مذهبی اشاره کرد.
وی یکی از کارهای شوراهای مذهبی را جلسه ماهانه شورا نام برد و افزود: طبق قانون اعضای شوراهای مذهبی هر ماه یک بار جلسه رسمی برگزار و در آن جلسه برای هیئت‌های مذهبی شهرستان تصمیم گیری می‌کنند همچنین هر دوماه نیز رئیس شورای مذهبی شهرستان به عنوان عضو شورای هیئت‌های مذهبی استان در جلسه استانی شرکت می‌کنند.

 
مسئول هیئات مذهبی شهرستان نور با اشاره به عملکرد هیئت‌ها تصریح کرد: هیئت‌ها به صورت محوری، فعال، فصلی وغیر فعال تقسیم بندی می‌شوند.
این مسئول اظهار کرد: هیئت‌های محوری بهترین فعالیت را در شهرستان دارند و تمام اعیاد و شهادت‌ها برنامه برگزار می‌کنند و جذب جمعیت این هیئت‌ها از سایر هیئت‌ها بیشتر می‌باشد و پس از آن هیئت‌های فعال هستند که فعالیت‌های آن‌ها مشابه هیئت‌های محوری است اما هیئت‌های فصلی فقط ده روز محرم و برخی برنامه‌های خاص در سال فعالیت دارند و هیئت‌های غیر فعال، هیئت‌هایی هستند که مجوز فعال را دریافت نکردند.
حجت الاسلام رضایی تأکید کرد: نشریه حامیان ولایت تنها نشریه هیئت‌های مذهبی در استان مازندران است که به صورت دوماهنامه در ۸ صفحه به چاب می‌رسد و در مناسبت‌های خاص این نشریه در ۱۲ صفحه رنگی چاپ می‌شود که علاوه بر خوراک فرهنگی به اعضای هیئت‌های مذهبی، عملکرد فعالیت‌های هیئات مذهبی شهرستان را نیز اطلاع رسانی می‌کنند.

 

 

 

 

حجت الاسلام میثم رضایی در پایان خاطر نشان کرد : شورای هیئات مذهبی شهرستان نور علاوه بر چاب نشریات داخلی دارای سایت بسیار فعالی هستند که بازدید کنندگان فراوانی را به خود جذب کرده است.

زمان انتشار: ۲۱ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو