زمان انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۶ -

کریمی: این حرف‌ها توی کت من نمی‌رود آقای ساکت!

علی کریمی سرانجام و با سماجت توانست برنامه یک مناظره را در هفت جور کند و آن طور که از توئیت ها و کامنت های فضای مجازی مشخص بود او توانست پیروز این مناظره دشوار باشد.

سرای نور؛عادل فردوسی پور بعد از هفته ها مقاومت عاقبت علی کریمی و دبیر فدراسیون فوتبال را دور یک میز نشاند و مناظره ای ترتیب داد. مناظره ای که در نهایت با موفقیت علی کریمی به پایان رسید موفقیتی که می شد از بخش اعظمی از واکنش های مردمی متوجه شد.

جملات کریمی

*خوشحالم که دوباره توانستم در خدمت مردم باشم. امیدوارم برنامه جذابی باشد و مردم در نهایت قضاوت کنند.

عادل: این دومین بار است که به نود می آیی ، بار اول سال ۲۰۰۵ قبل از رفتن به بایرن بود. خوب ماندی!

کریمی: نه بابا گریم کردیم…

*طرف حساب من هم آقای تاج به‌عنوان رییس فدراسیون بود اما آقای ساکت هم زحمت کشیدند و امشب به این برنامه آمدند؛ چون تمام قراردادهایی که راجع به آن بحث کرده‌ام امضای آقای تاج پای آن است.

*یکی از بحث های مهم من ۶۹ میلیارد تومانی که فدراسیون فوتبال برای آن خسارت داده و به دلیل دو، سه هفته پخش نشدن تلویزیونی مسابقات ۶۹ میلیارد تومان به این شرکت خسارت دادید و همچنین به دلیل عدم نصب تابلوهای تبلیغاتی ردیف سوم این اتفاق صورت گرفته است؛ در سال اول ۲۳ میلیارد تومان و در سال دوم ۴۶ میلیارد تومان خسارت بوده است؛ باید عملکرد طوری تنظیم می‌شد که در سال دوم خسارت کمتر می‌شد اما دقیقا خسارت دو برابر بیشتر شد؛ چرا از کنار حق باشگاه‌ها گذشتید و به راحتی ۶۹ میلیارد تومان خسارت دادید؟

*آیا باشگاه‌ها قبول کردند که ۶۹ میلیارد تومان از حق آنها کم شود؟ دوست دارم مدیر عامل یا اعضای مجمع هیأت رییسه فدراسیون در این باره حرف بزنند. آقای ساکت، شما در مورد شرایط و حکمی ا که ۳۵ میلیارد تومان حکم دادگاه را نگرفتید و صدای آن را درنیاوردید. آخرین مهلتی هم که گرفته‌اید برای آذرماه سال آینده است.

*زمین ها کجاست؟

ساکت می گوید در ایران نوین در ازای بدهی به فدراسیون به دآن ها زمین هایی را داده تا فروخته شده و پولش به فدراسیون داده شود! کریمی می پرسد زمین ها کجاست؟ مشخص هم نمی شود، ساکت می گوید، شمال، تهران و ورامین…

*مگر فدراسیون که باید حق باشگاه‌ها را بگیرد، می‌تواند زمین معامله کند؟ مگرفدراسیون بنگاه معاملاتی است یا می تواند تهاتری عمل کند؟ یک سری آدم در این وسط پول‌هایی پس دادند و استعفا کردند؛ اگر حرفم اشتباه است، می‌توانید شکایت کنید.

اشاره کریمی به این است که ایران نوین به جای بدهی اش به فدراسیون به آن ها زمین داده است.

*اگرحرف هایم غیر مستند است و درست نیست شکایت کنید. شما که دست به شکایتتان خوب است. اگر می خواهید به جای دیگری بزنید، من هم حرف‌هایی دارم.

جواب او به ساکت که می گوید در مناظره باید با سند و مدرک حرف زد و کریمی را به نداشتن سند برای مدعایش محکوم می کند.

*خانمی که در سازمان لیگ بوده و در بخش اقتصادی فعالیت داشته، چرا در این داستان ایران نوین استعفا داد؟

ساکت جوابی نداد و واقعا مشخص نشد آن خانم به چه دلیل اخراج شده است؟!!!

*حق پخش بازی‌های دور اول مقدماتی جام جهانی مقابل عمان و هند توسط یک شرکت ایتالیایی که در سنگاپور فعالیت دارد، ۷۲ هزار دلار واگذار شده است. اولین ایمیل برای پرداخت این مبلغ با تایید دبیر فدراسیون بوده ولی ایمیل بعدی را آقای ترابیان می زند و می گوید که پول را به حسابی غیر از حساب فدراسیون بفرستند و بعد هم می گویند ایمیل آقای ترابیان هک شده است. الان معلوم نیست این پول به حساب چه کسی رفته است؟

ساکت هیچ پاسخی نداد و عاقبت هم مشخص نشد حق پخشی که برای یک بازی ایران و عمان ۱۵۰ هزار دلار بوده چرا برای دوبازی ۷۲ هزاردلار ، بدون مزایده در اختیار این شرکت قرار داده شده و پولش هم به حساب دیگری رفته است.

*از سال ۹۴ به نتیجه نرسیده ؟

اشاره کریمی به حرف ساکت که می گوید کمیته اخلاق بیش از شش ماه است درصدد یافتن سرنخ ماجرا است.

*با کدام مربیانی که از بازیکنان پول می‌گیرند برخورد می‌شود؛ یک مدیر عامل یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بازیکنان پول می‌گیرد؛ این‌ها پرونده دارند؟

اشاره او به کمیته اخلاق و کارکردهای آن است که برخی مسایل کلان را نادیده می گیرد.

*طبق اصل ۱۳۹ قانون اساسی، ارگان دولتی نمی‌تواند در مسائلی مثل دادن زمین از طرف ایران نوین دخالت کند.

ساکت البته پاسخ داد که سازمان لیگ یک نهاد دولتی نیست و…

*در آیین نامه آمده هر کسی نمی‌تواند برای ریاست فدراسیون شرکت کند؛ رییس فدراسیون باید ۱۰ سال سابقه ریاست داشته باشد؛ مثلا یک نفر می‌تواند یک شرکت سوری داشته باشد و ۱۰ سال رییس شود ولی مربی و بازیکن با سابقه فوتبال نمی‌تواند رییس فدراسیون باشد.

ایرادات اساسی جادوگر به آئین نامه ها و مصوبه های فدراسیون فوتبال

*سوالی در مورد قرارداد فدراسیون با سامانه پیامکی ۶۰۹۰ دارم که در زمان آقای تاج بسته شد که یک سال هم طول نکشید و فسخ شد؛ این قرارداد چقدر درآمد داشت که در آن جوایزی هم در نظر گرفته شده بود. این پولی که در زمان عقد قرارداد(سال ۹۲) با ۶۰۹۰ تا اجرای آن بوده کجا رفته است؟

*آیا یک فدراسیون ۵ ستاره، لباس‌های تیم ملی جوانانش را باید در فرودگاه بگیرد؛ تیم ملی اصلی فدراسیون، همین تیم ملی بزرگسالان است که به خیری و خوشی به جام جهانی صعود کرده است؛ اگر صفایی فراهانی نبود همین الان تیم ملی کمپ نداشت؛ هزینه‌هایی که از جام جهانی قبلی و همین جام جهانی گرفتید، چه شد؟ پول‌هایی به آقای هوشنگ مقدس ریختید؛ دو پول به حساب شخص دیگری رفته و یک نفر دیگر هم پول ریخته که به حساب آقای هوشنگ مقدس آمده و این اتفاق در سال ۹۲ بوده و پول جام جهانی قبلی است؛ مراجع ذی صلاح لیست این پرداختی‌ها را خواسته‌اند.

پاسخ کریمی به ساکت که می گوید فدراسیون فوتبال ایران یک فدراسیون ۵ ستاره است و کریمی قصد سیاه نمایی دارد.

*این حرف ها تو کَت من نمی‌رود ؛ آن زمان آقای تاج نایب رییس وقت فدراسیون بود و مگر می‌شود در جریان این مسائل نباشد؟

پاسخ کریمی به ساکت که می گوید کفاشیان برای فرار از تحریم پول ها را به حساب شخص دیگری ریخته است.

*صحبت‌های آقای ساکت برای من قانع کننده نیست؛ اگر مردم نباشند، ما هم نیستیم؛ آقای ساکت فرافکنی می‌کند ولی خود بازیکن تیم ملی جوانان می‌گوید در فرودگاه این کار را با ما کرده‌اند؛ آقای خطیر که در فدراسیون بود و با نماینده فیفا به کمپ تیم ملی رفت و با آقای اوسیانو دعوا کرد، به کجا رفت؟ الان کجاست؟

سوال های سفت و سخت جادوگر که ناخودآگاه ساکت را به سمت استفاده از بهترین کارتش یعنی کارلوس کی روش می برد.

*اگر شما مباحث ما را خیابانی می‌گویید این را اعلام کنید که سمت سباستین در تیم ملی چیست؟ دلیل اخراج مربیان ایرانی از تیم ملی چه بود؟ چرا فدراسیون فوتبال پیگیر این موضوع نبود؟ به چه عنوانی سباستین در کادر فنی تیم ملی است و سمت ایشان چیست؟ بدنساز است یا مربی؟

کریمی معتقد است که سباستین پسرخوانده کارلوس کی روش است موضوعی که ساکت تکذیب کرد اما تکذیبیه اش آنقدرها مستدل نبود.

*آیا حق طبیعی هر مربی است که مدیر رسانه‌ای را هم انتخاب کند؟

ایراد کریمی به انتخاب مدیررسانه ای خارجی توسط کی روش برای تیم ملی

*اگر قرارداد حق پخش با صدا و سیما بسته شود، به نفع صدا و سیما خواهد بود چون در قراردادهای فدراسیون همیشه طرف دوم سود می‌کند.

کریمی قراردادهای اخیر فدراسیون را با این حرف به چالش می کشد

*ای‌کاش آقای کی‌روش پشت خط حرف می‌زد چون صدایش را خیلی وقت است نشنیده بودیم.

بعد از آنکه فردوسی پور پیغام کی روش را می رساند

*یک تیم فوتبال چند مربی بدنساز باید داشته باشد؟ دیگو، میک و سباستین مربیان بدنسازی تیم ملی هستند.

کریمی دست بردار سباستین نیست و ساکت هم دلیل قانع کننده ای در جیبش ندارد

* این همه برای این قرارداد هزینه کردید، توقع داشتید به جام جهانی نروید؟

در پاسخ ساکت که نتایج کی روش را به رخ می کشد

*آقای کی‌روش علاوه بر قرارداد برای هر مسابقه پاداش ۱۰ هزار دلاری گرفتند؛ چرا باید از پاداش فیفا هم درصد بگیرند؛ بازی به بازی پاداش گرفتند و علاوه بر آن، از پاداش فیفا هم درصد خواهند گرفت؟
با بازشدن پای کی روش به بحث توپخانه کریمی هدف جدیدی پیدا کرد و اینبار پاداش کی روش …

* فقط مانده آقای تاج استعفا دهد و آقای کی‌روش رییس فدراسیون شود. در قرارداد یک مربی خارجی چند روز مرخصی آمده است؟هر مربی خارجی ۶ هفته مرخصی دارد، اردو را انجام می‌دهد و به دنبال کارهایش را می‌رود.

حالا کی روش هدف اصلی است و یکی از نقاط ضعف بزرگ او حضور بیش از حد در مرخصی است

* اگر آدم بزدلی بودم، الان با دبیر فدراسیون فوتبال چنین مناظره‌ای نمی‌توانستم داشته باشم؛ هم‌باشگاهی‌ها و هم‌بازیان من باید درباره بازی‌های ملی من صحبت کنند؛ من به ایشان بی‌احترامی نکردم؛ گفتم ایشان با چه عنوان و مدرکی سباستین را آورده است؛ وقتی از آقای کی‌روش رزومه خواستید، چه چیزی دادند؟

جواب کی روش که پیامک داده بود کریمی حرف های بزدلانه می زند

*پرسپولیس تا روز آخر در لیگ قهرمانان آسیا خوب کار کرد ولی به دلیل اینکه نتوانستیم در دیدار با الهلال حق میزبانی را بگیریم، آن اتفاقات افتاد.

اشاره به ضعف دیپلماسی فدراسیون فوتبال

*مگر برکناری سرپرست یک تیم، در اختیار سرمربی یک تیم است؟ مثل آقای پیروانی. یک زمان احیانا آقای کی‌روش از بازیکنان نخواستند که علیه آقای برانکو صحبت کنند؟!

اشاره به ماجرای اخراج مربیان ایرانی توسط کی روش

*تا روزی که شماها در این فوتبال باشید، ما رنگ خوشی در فوتبال نمی‌بینیم؛ یک مربی را به جایی رسانده‌اید که به یک هموطن توهین کند؛ بزدل کسی است که شما(ساکت) از کنار آن به راحتی استفاده می‌کنید؛ بزدل آن افراد هستند؛ همه من را می‌شناسند و تا روزی که زنده باشم این روش را دنبال می‌کنم؛ امیدوارم وقتی چشم در چشم هم شدیم ایشان(کی‌روش) بتواند این حرف را بزند؛ شما انقدر به ایشان باج دادید و دستش را باز گذاشتید که اینطور حرف‌ها را بزند؛ البته این مدل حرف زدن بخاطر سباستین است و یک نسبت دورادوری دارد.

کریمی با نهایت جدیت وارد بحث در دو جبهه با ساکت و کی روش می شود و البته ساکت کمی در حاشیه قرار می گیرد.

*حق پخش را برای خودتان می‌خواهید نه برای باشگاه‌ها؛ تمام مدیران باشگاه‌ها بدهکار هستند؛ اگر حق پخش را بگیرید، باشگاه‌ها را از پیش بدهکار می‌کنید؛ اتفاقاتی بعد از استقلال خوزستان که فشارهایی آورد؛ در بحث کارشناسی حرف‌هایی زدند؛ من هم شجاعتش را دارم که اگر اشتباهی کنم، از تمام مردم عذرخواهی می‌کنم؛ ما در این چند وقت در فوتبال هستیم و دیگر ما را نمی‌بینید؛ صحبتم درباره کارلوس کی‌روش و پیرامون حمایتم از مربیان ایرانی بود؛ بالاخره باید از مربیان ایرانی استفاده کند تا کسب تجربه کنند. جا دارد از هواداران استقلال تشکر کنم؛ از فدراسیون کسی نبود که آن را ببیند، اما طرفداران استقلال نشان دادند اگر پای حق وسط باشد، رنگ‌ها جذابیتی ندارد و به امید روزی که افرادی در این فوتبال باشند که دنبال حق باشند.

*قضاوت با مردم؛ هیچکدام از جواب‌های آقای ساکت من را قانع نکرد؛ کمیته‌ها بدون اجرای دبیر کل نمی‌توانند راجع به موضوعاتی تصمیم‌گیری کنند در حالی که آقای ساکت می‌گوید در جریان شکایت کمیته امر به معروف و نهی از منکر اصفهان از بنده نیست. مگر شرکت ایران نوین از فدراسیون خسارت نگرفته است؟ آنها هم بروند از من شکایت کنند؛ راه دوری که نمی‌رود؛ صحبت‌های آقای ساکت من را قانع نکرد ولی اگر مناظره‌ای با آقای تاج باشد، بنده با کمال میل می‌پذیرم؛ قبل از این برنامه رفقای من گفتند آرام باشم؛ مگر من می‌خواستم چطور باشم؟

کریمی کماکان پرانرژی و قوی است و از پیروزی در اولین مناظره خوشحال به نظر می رسید

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۴ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو