زمان انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۶ -

همزمان با دهه فجر زنگ انقلاب در شهرستان نور نواخته شد

همزمان با آغاز دهه مبارک فجر با حضور فرماندار، امام جمعه، مدیر آموزش و پرورش شهرستان نور، مسئولان ادارات و نهادها، اعضای شورای شهر نور، فرهنگیان و دانش آموزان، زنگ انقلاب در مدرسه نمونه دولتی خدیجه کبری رستمرود و سایر مدارس شهرستان نور نواخته شد.

 

علیرضا اسدیان در این مراسم، با گرامیداشت تقارن ایام فاطمیه با دهه فجر از آن به عنوان فجر فاطمی نام برد و اظهارکرد: همزمانی این دو مناسبت فرصت مناسبی برای بیان معارف و سیره فاطمی در کنار تبیین اندیشه‌های امام خمینی (ره) و دستاوردهای انقلاب اسلامی در مدارس است.

 

 

وی خاطرنشان کرد: خودباوری و اراده ای که امروز در جامعه شاهد آن هستیم به برکت انقلاب و خون شهدایی ست که تحولی عظیم در کشور به بارآورد و جوانان بدانند و به دنیا نشان دهند که این انقلاب به سادگی به دست نیامده که به راحتی از بین برود.

 

مدیرآموزش و پرورش شهرستان نور خطاب به دانش آموزان گفت: امروز باید خودتان را آماده کنید تا این راه پرتلاطم را با عزت ادامه داده و پرچم عزت، استقلال و هویت ایران را همچنان برافراشته نگه دارید.

 

این مسئول تصریح کرد: دانش‌آموزان مانند ستاره‌ای درخشان در آسمان علم، ادب و فرهنگ این شهرستان هستند که می‌توانند با تحصیل علم و تهذیب نفس مایه افتخار شهرستان باشند.

اسدیان افزود: پیروزی انقلاب اسلامی تحت رهبری امام خمینی(ره) و هدایت‌های حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی منشاء تحولات عظیم و تاریخ ساز در منطقه و جهان شده است.

در ادامه امام جمعه نور با گرامیداشت ایام الله دهه فجر و تسلیت ایام وفات حضرت  فاطمه(س) در سخنانی اظهارکرد : پیشرفت‌های علمی امروز کشور نتیجه خودباوری جوانان ایران اسلامی است.

وی افزود: قبل از انقلاب و در زمان شاه مستکبر، روشنفکران غربزده بر این  باور بودند که ما نمی‌توانیم و به همین دلیل، ایران دست نشانده آمریکا و استکبار بود و اجازه هیچ گونه رشد و یا ابراز وجودی نداشت.

 

حجت الاسلام احمدی اضافه کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی، امام خمینی (ره) به ما آموخت که باید خود را باور داشته باشیم تا بتوانیم فعل خواستن را صرف کنیم و با خودباوری و بهره گیری از منابع و ذخایر غنی کشور و جوانان مستعد است که امروز، سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را جشن می گیریم.

این مسئول، چهار عامل  تصمیم  قاطع، تلاش و کوشش، بلندهمتی و توکل به خدا را  از عوامل رسیدن به خودباوری نام برد و افزود: با تکیه بر روحیه انقلابی و باور خودباوری در میدان علم می‌توان به پیشرفت های زیادی دست پیدا کرد تا این انقلاب شکوهمند، مسیرهای رشد و ترقی را به سرعت بپیماید.

 

 

.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۵ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو