زمان انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ -

دوری اشکان از میادین تا فروردین ماه

خبر مصدومیت کاپیتان تیم ملی و جراحی این بازیکن که اولین بار از زیان کارلوس کی روش مطرح شد تازه ترین شوک به اردوی ایران در آستانه جام جهانی بود.

سرای نور؛روز چهارشنبه خبر مصدومیت اشکان دژاگه آن هم در آستانه جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه، فوتبال ایران را با شوکی بزرگ روبرو کرد تا جایی که گمانه زنی ها حکایت از غیبت احتمالی کاپیتان تیم ملی در این تورنمنت بزرگ حکایت داشت گرچه بلافاصله خبرهای تکمیلی نشان داد این دوری اشکان تنها یکی دو ماه طول خواهد کشید.

موضوع مصدومیت دژاگه از این قرار است که او در یکی از تمرین های ناتینگهام فارست زانویش پیچ خورد و با پارگی رباط داخلی روبرو شد که به خاطر این مصدومیت باید روی زانوی مصدومش عمل جراحی انجام می داد. اتفاقی که اصلا از سوی این باشگاه و مربی سرشناس آنها بازتابی نداشت تا جایی که آیتور کارنکا دستیار سابق مورینیو و سرمربی این روزهای ناتینگهام فارست در آخرین مصاحبه خود با سایت “ناتینگهام پست” هیچ اشاره به مصدومیت اشکان نکرد.

در پی این اتفاق و خبر جراحی دژآگه که توسط سرمربی تیم ملی رسانه ای شد بازیکنان تیم ملی در روزهای گذشته با اشکان تماس برقرار کردند که در این تماس ها کاپیتان تیم ملی مدعی شد طول درمان مصدومیت جدید و جراحی انجام شده ۲ ماه است و بعد از آن می تواند تمرینات سبک خود را آغاز کند.

با این شرایط دژاگه احتمالا اواخر فروردین ماه تمرینات سبک خود را آغاز می کند و یک ماه و نیم فرصت دارد تا خود را آماده بازی در جام جهانی کند. مدتی که می تواند در جایگاه او و برنامه های تاکتیکی سرمربی تیم ملی در آماده سازی ایران برای حضور در روسیه و رقابت در گروه مرگ تاثیرمستقیم بگذارد. در این مدت تیم ملی در اردوی آماده سازی اسفند و فروردین ماه سه بازی تدارکاتی پیش رو خواهد داشت، ضمن این که هنوز مشخص نیست در بازگشت به تمرینات اشکان که اواخر فروردین ماه خواهد بود این بازیکن فرم مطلوب بدنی را دارد که بتواند در بازی های تدارکاتی به میدان برود.

 

دژاگه یکی از بازیکنان مورد علاقه کی روش است و باید دید آیا سرمربی تیم ملی کاپیتان تیمش را مسافر جام جهانی می کند یا نه؟ به خصوص که با ابهام در وضعیت دعوت از بازیکنی مثل مسعود شجاعی حضور اشکان دژاگه در این پست برای رهبری در میانه میدان الزامی به نظر می رسد و غیبت احتمالی او به دلیل مصدومیت بدموقع می تواند ضربه جبران ناپذیری به برنامه های تاکتیکی مد نظر کی روش وارد کند.

اشکان دژاگه بعد از نیم فصل بیرون از گود بودن به تازگی قراردادی با باشگاه ناتینگهام فارست امضا کرد تا در فاصله چند ماه تا جام جهانی در شرایط مسابقه قرار بگیرد؛ اما این بار هم بدشانسی در مصدومیت گریبانگیر او شد تا طرفدارانش بیشتر از آن روزهایی که این بازیکن کلیدی تیم نداشت نگران حضور یا عدم حضور او در تیم ملی و جام جهانی باشند، تورنمنتی که به نظر می رسد آخرین آرزوی فوتبالی “اشه” در دوران حرفه اش باشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۸ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو