زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ -

رصد دائمی آلودگی صوتی در پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران از تهیه و تکمیل نقشه های آلودگی صوتی در پایتخت خبر داد و گفت: آلودگی صوتی دائما در تهران اندازه گیری می شود.

به گزارش سرای نور؛ سیدجعفر تشکری هاشمی با اشاره به مصوبه صوت که آبان سال گذشته در شورای شهر تهران به تصویب رسید گفت: بر اساس تکالیفی که این مصوبه بر عهده معاونت حمل و نقل و  ترافیک گذاشته بود ایستگاه های سنجش آلودگی صوتی در پایتخت راه اندازی شد و آلودگی صوتی مرتبا در تهران مورد اندازه گیری قرار می گیرد.

وی ادامه داد: نقشه آلودگی صوتی تهیه شده و مکان هایی که با نصب عایق های صوتی و راهکارهای دیگر امکان کاهش آلودگی وجود دارد مشخص شده است.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه گزارش آلودگی صوتی به زودی به شورای شهر ارسال خواهد شد گفت: اصلی ترین عامل تولید آلودگی صوتی در پایتخت موتورسیکلت ها هستند که امیدواریم با توقف تولید موتورسیکلت های کاربراتوری و بنزینی از مهر ماه و جایگزینی آنها با موتورسیکلت های برقی عامل اصلی آلودگی صوتی در پایتخت ریشه کن شود.

وی در خصوص اینکه کدام مناطق تهران بیشترین آلودگی صوتی را دارند توضیح داد: هر کجا که موتورسیکلت ها بیشتر باشند آلودگی صوتی نیز بیشتر است و برای کاهش این معضل پایتخت باید فکری به حال جایگزینی این موتورها با موتورهای برقی کرد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۱ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو