زمان انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ -

ایلکای گوندوگان و بازگشت به روزهای آفتابی

روند پیشرفت هافبک آلمانی تیم فوتبال منچسترسیتی به خاطر مصدومیت زانویش به شدت دچار افت شد اما او حالا دوباره دارد به روزهای اوجش برمی‌گردد و انتظار روزهای بهتری را هم از او می‌توان داشت.

سرای نور؛

۲۰ بازی یا حدود ۲۰۰۰ دقیقه. این مدت زمانی است که ایلکای گوندوگان برای بازگشت به اوج نیاز داشت. در ابتدای ماه دسامبر، مارتی پرارنائو، ورزشکار پیشکسوت و خبرنگار معروف اسپانیا، مدعی شد که گوندوگان در شرایط خوبی به سر نمی‌برد اما این را هم گفت که این هافبک آلمانی ممکن است در ماه مارس و آوریل به سطح بسیار بالایی برگردد اگر در مقطع کریسمس و پس از آن ۲۰ بازی انجام دهد.

او در آن زمان گفت: «گوندوگان آماده نیست و در شرایط خوبی به سر نمی‌برد. با این حال او ضرباهنگ بازی که تیم در هر مقطع نیاز دارد را درک کرده است، درست مانند داوید سیلوا. من فکر می‌کنم که او ۲۰ بازی یا بیشتر نیاز دارد تا پاهایش گرم شود. او در سه سال اخیر بیش از اندازه از میادین دور بوده است. امیدوارم که در ۲۰ بازی بعدی‌اش ما شاهد یک گوندوگان بسیار آماده باشیم.»

 

 

 

از زمان مصاحبه مارتی تاکنون، گوندوگان ۱۷ بازی انجام داده است که مجموعاً شامل ۱۱۵۰ دقیقه بازی می‌شود و این نشان می‌دهد که حق با پرارنائو بوده است.

نمایش دو گله گوندوگان در بازی سیتی برابر بازل سوییس در لیگ قهرمانان اروپا که او را شایسته دریافت عنوان بهترین بازیکن میدان کرد، یادآور همان فرمی بود که او فصل گذشته با آن کارش را شروع کرد پیش از آنکه مصدومیت جدی زانو او را برای مدتی طولانی خانه‌نشین کند و به سبب آن ۱۰ ماه از ۱۸ ماه حضورش در سیتی را از دست بدهد.
گوندوگان پس از بازی تیمش در خانه بازل که آن را ۳ بر صفر بردند، گفت: «من عاشق بازی برای سیتی، پپ گواردیولا و در کنار این هم‌تیمی‌ها هستم. این کار واقعاً لذتبخش است. اینجا تک تک بازیکنان تیم شما را درک می‌کنند و شما می‌توانید ببینید که ما اینجا گروهی خاص از بازیکنان داریم که جوی خاص را برای تیم ساخته‌اند.»

گوندوگان سرانجام دارد نقش و تاثیری که از او انتظار می‌رفت را بر بازی منچسترسیتی می‌گذارد، همان نقشی که در بوروسیا دورتموند ایفا می‌کرد و با آن سران سیتی را مجاب کرد برای خریدنش از زردپوشان وستفالن دست به کار شوند. هرچه نباشد او اولین خرید دوران مربیگری پپ گواردیولا در منچسترسیتی است و کسی بود که سرمربی اسپانیایی روی کمک او برای تحمیل فلسفه و سبک بازی‌اش به فوتبال انگلیس حساب می‌کرد. همانطور که پرارنائو اشاره کرد، گوندوگان جریان بازی را همانگونه درک می‌کند که هم‌تیمی اسپانیایی‌اش داوید سیلوا. با این حال در نتیجه مصدومیتش، در ۱۸ ماه حضور در منچستر، گوندوگان تنها برای مدت کوتاهی توانسته استعداد و توانایی‌هایش را در ورزشگاه اتحاد به معرض نمایش بگذارد.

 

 

 

دوره اول حضور این بازیکن آلمانی در ترکیب اصلی منچسترسیتی، بین ورود او در تاریخ ۱۴ سپتامبر سال ۲۰۱۶ تا مصدومیتش که سه ماه بعد رخ داد، فراز و نشیب‌های زیادی داشت. او در آن مقطع یا باید به جای داوید سیلوا به میدان می‌رفت یا به جای کوین د‌بروین و با هر کدام از آنها که بازی می‌کرد، عملکرد خوبی داشت که این به سیتی برای تحمیل بازی مبتنی بر تملک توپ بر حریف کمک فراوانی می‌کرد و شاید تکیه بیش از اندازه گواردیولا روی او به عنوان یکی از سه ضلع هافبک‌های بازیسازی در ناکامی سیتی برای فتح لیگ برتر تأثیر بسزایی داشت.

اکنون اما گوندوگان دوباره به روزهای اوجش در بوروسیا دورتموند برگشته است اما این هم ممکن است فقط حکم یک ایستگاه موقت برای تجدید قوا باشد. با توجه به اینکه بسیاری از بازیکنان سیتی زیر نظر گواردیولا پیشرفت کرده‌اند، پس شاید این احساس را داشته باشید که هنوز روزهای بهتری برای گوندوگان در راه است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو