زمان انتشار: ۲۹ بهمن ۱۳۹۶ -

لطفا ببازید تا پرسپولیس قهرمان شود

پرسپولیسی ها اینروزها رویاهای جالبی می بینند چرا که این احتمال وجود دارد که آن ها در پایان هفته بیست و چهارم و حتی قبل از دربی پایتخت قهرمان شوند.

سرای نور؛

پرسپولیس به دومین قهرمانی متوالی اش در لیگ برتر بسیار نزدیک شده است و این تیم حتی این شانس را دارد که چند هفته زودتر جشن قهرمانی اش را بگیرد. شاید تا یکی دو هفته قبل قهرمانی در دربی هفته بیست و پنجم برای پرسپولیسی ها یک آرزوی دست یافتنی نبود اما نتایج در لیگ طوری رقم خورد که این تیم حتی می تواند با عنوان قهرمانی مجدد در لیگ برتر پا به دربی بگذارد.

 

آن ها پرسپولیس را قهرمان می کنند

ذوب آهن، فولاد، سایپا و پارس جنوبی ۴ تیمی هستند که هنوز روی کاغذ برای قهرمانی شانس دارند. از این رو پرسپولیس چشم به بازی های این تیم ها در هفته بیست و چهارم دارد. با این وصف می توان گفت چهار تیم پدیده، استقلال ، سایپا وپارس جنوبی می توانند حکم قهرمانی پرسپولیس را قبل از هفته بیست و پنجم نهایی کنند.

 

نتایج و احتمالات

سه تیم ذوب آهن ، فولاد و سایپا ۳۸ امتیازی هستند و پارس جنوبی با ۳۷ امتیاز در رده چهارم است. برای مسجل شدن قهرمانی پرسپولیس هر سه تیم ۳۸ امتیازی باید بازی هایشان را ببازند. اما آیا رقبایشان توان متوقف کردن آن ها را دارند؟

 

پدیده باید طلسم را بکشند

بازی رفت دو تیم در مشهد دو بردو مساوی شد. در هشت بازی دیگر این دو تیم در چهار دوره قبلی ذوب آهن ۵ برد به دست آورده و سه بازی دیگر مساوی شده است. با این وصف و در حالی که پدیده در ۹ بازی اخیر موفق به برد برابر ذوب آهن نشده است کمی کار پرسپولیس برای قهرمانی در هفته ۲۴ دشوار می شود چرا که پدیده که اینروزها شرایط خیلی خوبی ندارد باید طلسم شکنی کرده و ذوب آهن که در نیم فصل دوم عملکردش عالی بوده را در اصفهان شکست دهد. حتی مساوی ذوب آهن با پدیده نیز باعث خواهد شد تا قهرمانی پرسپولیس حداقل یک هفته به تعویق بیفتد.

 

استقلال می تواند پرسپولیس را قهرمان کند

فولاد دیگر تیم ۳۸ امتیازی اما برای جلوگیری از قهرمانی زودهنگام پرسپولیس کار دشواری دارد چرا که این تیم باید استقلال تهران یکی دیگر از بهترین تیم های نیم فصل دوم را ببرد. هرچند بازی در اهواز برگزار می شود اما استقلال نشان داده که در این هفته ها هر حریفی را می تواند شکست دهد حتی اگر آن حریف فولاد خوزستان باشد. آخرین برد فولاد مقابل استقلال در لیگ چهاردهم بوده است و در واقع سه فصل است که این تیم موفق به بردن آبی های تهرانی نشده است. استقلال با برد برابر فولاد می تواند کمک شایانی به قهرمانی رقیب همیشگی اش بکند.

 

علی کریمی محبوب سرخ ها

شاید در هر شرایطی بازی سپیدرود و سایپا باعث به وجود آمدن دودستگی میان پرسپولیسی ها می شد چرا که یک طرف علی کریمی است و طرف دیگر علی دایی اما در بازی این هفته پرسپولیسی ها خواهان برد علی کریمی و سپیدرود هستند چون در این صورت درصد قهرمانی شان افزایش پیدا خواهد کرد. بازی رفت دو تیم در تهران مساوی شد اما آن زمان علی کریمی هدایت سپیدرود را به عهده نداشت.

 

چشم پرسپولیسی ها به ساغلام

تراکتورسازی در زمین پارس جنوبی باید پیروز شده یا حداقل مساوی بگیرد تا پرسپولیس به قهرمانی در پایان هفته بیست و چهارم اضافه شود. بازی رفت دو تیم با نتیجه مساوی یک بر یک به پایان رسیده است اما با این تفاوت که امروز تراکتورسازی تیمی پرمهره تر و با مربی ترکیه ای جدیدش مقابل پارس جنوبی قرار می گیرد. پرسپولیسی ها انتظار دارند ساغلام و تیمش بتوانند مقابل پارس جنوبی در جم نتیجه بگیرند.

 

پرسپولیس باید ببرد

اما اگر تمام چهار تیم مورد نظر ببازند ولی پرسپولیس نتواند مقابل استقلال خوزستان برنده شود آن وقت رویای قهرمانی در این هفته از بین خواهد رفت. پرسپولیس باید در تهران استقلال خوزستان را ببرد. رقیب پرسپولیس در لیگ پانزدهم و قهرمان آن دوره حالا یکی از شانس های سقوط است و روزهای خوبی را سپری نمی کند. پرسپولیس می تواند در آزادی سه امتیاز را بگیرد و آن وقت منتظر شکست رقیبانش باشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۹ بهمن, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو