زمان انتشار: ۱ اسفند ۱۳۹۶ -

یک استادیوم زیبا آماده بهره‌برداری است

استادیوم پارس با برگزاری دربی شیراز در لیگ دسته اول افتتاح می‌شود.

سرای نور؛در حالی که جای خالی تیم های شیرازی چند سالی است در سطح اول فوتبال ایران به شدت احساس می شود، قرار است قبل از پایان سال ۹۶ استادیوم مدرنی در این شهر افتتاح شود.

ورزشگاهی که ساختش از ۲۰ سال پیش آغاز شده بود و تا دو سال پیش از افتتاح کمتر از ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، سرانجام در آخرین روز از اولین ماه سال ۱۳۹۶ در سفر استانی هیات دولت به استان فارس به دستور رییس جمهور و با دستان مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان افتتاح شد.

 

استادیوم ۵۰ هزار نفری پارس شیراز از لحاظ  ظرفیت تماشاگر چهارمین ورزشگاه کشور پس از آزادی تهران، نقش جهان اصفهان و یادگار امام تبریز است و حتی می تواند از این پس میزبان مسابقات بین المللی باشد.

این مجموعه ورزشی ۴۵ هکتاری دارای زمین چمن استاندارد طبیعی با سیستم مدرن گرمایش از کف، پیست تارتان ۸ خطه، دکل های روشنایی ۱۲۰۰ لوکس و اسکوربردی به مساحت ۱۰۴ مترمربع می باشد که دارای سازه بتنی متقارن در سه گالری، دارای سایبان فلزی با پوشش پارچه ای که حداقل ۷۵ درصد استادیوم را سرپوشیده نموده است.

از دیگر امکانات این ورزشگاه می توان به سونای خشک و جکوزی، ساختمان اداری، پارکینگ و همچنین فضاهای مخصوص تماشاگران و مهمانان ویژه اشاره کرد.

سال هاست که تیم های شیرازی حتی در زمان حضور در لیگ برتر از داشتن یک استادیوم مدرن در این شهر بزرگ محروم بودند اما به نظر می رسد افتتاح ورزشگاه پارس می تواند شرایط متفاوتی برای تیم هایی چون فجرسپاسی و برق شیراز رقم بزند.

به گفته مسئولان قرار است ورزشگاه ۵۰ هزار نفری پارس شیراز ۲۶ اسفندماه با برگزاری دربی شیراز در لیگ دسته اول میان تیم های فجرسپاسی و برق نوین شیراز به بهره برداری برسد.

مدیر کل ورزش و جوانان استان فارس در این باره می گوید: ورزشگاه پارس آماده برگزاری مسابقات فوتبال است و ازاین‌پس دیدارهای برق و فجر در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.

 

کامیاب دلیل تأخیر گشایش ورزشگاه پارس را تجهیز دوباره آن عنوان کرد و افزود: برای باکیفیت‌تر شدن ورزشگاه مجبور شدیم تأسیسات را کلاً عوض کنیم و حتی در این راستا به بیت‌المال هم ضربه زدیم.

 

این مقام مسؤول اضافه کرد: ورزشگاه پارس با کیفیت بالایی ساخته‌شده و در بازدیدی که خبرنگاران خارجی از این ورزشگاه داشتند، از این کیفیت بالا ابراز تعجب می‌کردند!

او در بخش پایانی صحبت های خود می گوید: فارس در حال حاضر از حضور در لیگ برتر فوتبال محروم است و با توجه به اینکه تیم   فجر شهید سپاسی  پتانسیل صعود به لیگ برتر را دارد  از این تیم  با قدرت حمایت می کنیم تا بتواند به  لیگ برتر صعود کند و خواسته مردم فارس بر آورده شود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو