زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ -

مسئولین حل مشکلات کشور را شوخی نگیرند/از تبعیت آمریکا بپرهیزیم

امام جمعه موقت تهران گفت: بیایید ما و بخصوص مسئولین تصمیم بگیریم یک جهاد کبیر را انجام دهیم و فریب دشمن را نخوریم و از تبعیت از آمریکا بپرهیزیم.

به گزارش سرای نور؛ آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه تهران با اشاره به لزوم توجه به دشمنان داخلی علاوه بر دشمن خارجی، اظهار کرد: امروز آمریکا و غرب و متحدین آنها به ویژه آل‌سعود، دشمنان خارجی برای ایران اسلامی محسوب می‌شوند.

وی افزود: باید دشمن را بشناسیم و نقشه‌ها و توطئه‌های آن را شناسایی کنیم و متناسب با این توطئه‌ها اقدام کنیم اما همین شناسایی و اقدام متقابل در برابر دشمن خارجی را باید در مورد دشمن داخلی نیز داشته باشیم. امروز شیطان و هوای نفس، دشمن داخلی ماست.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این انقلاب امانتی در دست ماست، اظهار کرد: انقلاب اسلامی که بینی استکبار را به خاک مالیده و کشور را آزاد کرده و به مسلمین عزت داده است، امانتی در دست ماست و دو خطر جهالت و ظلم و ستم، ما را در این انقلاب تهدید می‌کند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: امروز همه بخصوص مسئولین قوای سه‌گانه باید در حل مشکلات کشور با جدیت کامل بکوشند و این مشکلات را شوخی نگیرند و با همدلی و هماهنگی، چر‌خ‌های اقتصادی کشور را به حرکت درآورند تا به مرحله اقتصاد مقاومتی برسیم چرا که در این مرحله رفع رکود و بیکاری نیز محقق خواهد شد.

وی افزود: کاهش تورم، مبارزه با مفاسد اداری و اقتصادی، مبارزه جدی با قاچاق، اهتمام جدی به فرهنگ دینی جامعه به ویژه جوانان از جمله مسائلی است که باید به صورت جدی در مورد آن برنامه‌ریزی شود.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد: بیایید ما و بخصوص مسئولین تصمیم بگیریم و یک جهاد کبیر را انجام دهیم. جهاد کبیر این است که فریب دشمن را نخوریم و به شدت از تبعیت دشمن به ویژه آمریکا در عرصه‌های فرهنگی، اقتصادی و سیاسی بپرهیزیم. همه باید از تبعیت آمریکا بپرهیزند؛ بخصوص مسئولین.

موحدی کرمانی با بیان اینکه باید از وضعیت برخی انسان‌های گمراه مانند آل‌سعود عبرت بگیریم، تصریح کرد: ببینید عربستان سعودی که یک روزی خود را خادم‌الحرمین می‌دانست و متأسفانه امروز هم می‌داند، به چه سرنوشتی گرفتار شده، چطور سقوط کرده و از خدا بریده و به دامان آمریکا و رژیم اشغالگر قدس افتاده و بندگی آنها را پذیرفته است.

وی ادامه داد: عربستان به جای فراهم آوردن مقدمات انجام مراسم حج و پذیرایی از ضیوف و رحمان، کارش شده نسل‌کشی در یمن و حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های تکفیری و تروریستی و برای ریختن خون مسلمین هم هیچ حد و مرزی نمی‌شناسد. این باید برای ما عبرت باشد که اگر انسان از خدا جدا شود، به چه سرنوشتی گرفتار خواهد شد.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با انتقاد از روند کند ساخت مصلی تهران جهت برگزاری مراسم نمازهای جمعه، گفت: من از برادران عزیزی که متصدی مصلی تهران هستند، تقاضا می‌کنم هر چه زودتر بکوشند تا نمازگزاران بتوانند از مصلی استفاده کنند. اصلاً مصلی برای نماز جمعه است، برای تجارت نیست.

موحدی کرمانی تصریح کرد: من واقعاً از نمازگزاران خجالت می‌کشم که با حالت روزه در این ماه مبارک روی آسفالت داغ و مقابل آفتاب، مستمع خطبه‌های نماز جمعه هستند. متصدیان مصلی باید در این زمینه احساس مسئولیت کنند. چرا مصلی در جایگاه اصلی خود قرار نمی‌گیرد؛ مصلی یعنی محل نماز جمعه.

وی خطاب به متولیان مصلی تهران تاکید کرد: بدانید این مسئله ظلم به نمازگزاران جمعه تهران است که باید زیر آفتاب نماز بخوانند و به خطبه‌های نماز گوش فرا دهند. من به شما هشدار می‌دهم که خداوند از این ظلم به سادگی نمی‌گذرد. سعی کنید هر چه زودتر مصلی را برای نمازگزاران جمعه تهران آماده کنید.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با اشاره به سالگرد رحلت امام خمینی (ره) و بیان ویژگی‌های بنیانگذار جمهوری اسلامی، گفت: امام (ره) به اسلام، مسلمین و کشورمان که در سلطه کفار بود، عزت داد و فریاد زد و مردم نیز به خوبی جواب او را دادند و تبعیت کردند.

موحدی کرمانی تاکید کرد: امام (ره) فریاد زد و مردم تبعیت کردند. در دوران مبارزه یک فریاد بلند بود و آن فریاد ولی‌امر بود. این مسئله رمز موفقیت انقلاب اسلامی محسوب می‌شود. امروز هم رمز موفقیت انقلاب همین است.

وی اظهار کرد: باید در کشور تنها یک صدا به گوش برسد. قانون اساسی می‌گوید که سیاست‌های کلی نظام را پس از مشورت با مجمع تشخیص مصلحت، شخص ولی‌فقیه معین می‌کند و لازم‌الاتباع است. تمام برنامه‌های ما از جمله فرهنگ، سیاست، اقتصاد، روابط خارجی و سیاست خارجی را باید شخص ولی‌فقیه تعیین کند و تنها یک صدا از نظام بیرون بیاید. باید وحدت حول محور ولی‌فقیه انجام شود.

امام جمعه موقت تهران گفت: چندصدایی در کشور دشمن را امیدوار می‌کند و به همدلی و همزبانی آسیب می‌رساند. مجلس خبرگان رهبری اخیراً در بیانیه اولین اجلاسیه دوره پنجم به این مسئله مهم تاکید فراوان داشته‌اند. گویندگانی که سخنرانی می‌کنند باید دقت کنند و مراقب باشند و این اصل یکصدایی را عملی سازند.

موحدی کرمانی در پایان گفت: گویندگان باید دقت داشته باشند که مردم تنها یک صدا بشنوند، البته خوشبختانه مردم چنین هستند و اگر ضرری باشد برای کسانی خواهد بود که صدا و زمزمه دیگری دارند.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۱ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو