زمان انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۵ -

محيط زيست دغدغه خندوانه است

کارگردان برنامه تلويزيونی خندوانه اعلام کرد: از تمام ظرفيتهای خندوانه در راستای آگاهی بخشی محيط زيستی استفاده خواهيم کرد.

به گزارش سرای نور؛  رامبد جوان در مراسم نکوداشت روز جهانی محیط زیست در دفتر سازمان ملل متحد در تهران گفت:خندوانه همواره دغدغه فرهنگ سازی محيط زيستی را دارد و هدفمان در اين برنامه ايجاد حال خوبتر است که اين مهم قطعا در فضای امن تر و سالمتر در کنار حضور همه زيستمندان تحقق می يابد.

کارگردان برنامه تلويزيونی خندوانه افزود: خندوانه هفته ای يکبار به اهميت، محدوده زيستی و ويژگی های اکولوژيکی يکی از موجودات در حال انقراض پرداخته تا سبب آشنايی مردم مناطق ميزبان با آن موجود شود.

رامبد جوان گفت: از تمام ظرفيتهای خندوانه در راستای آگاهی بخشی محيط زيستی استفاده خواهيم کرد.

سرانه آب به یک هفتم رسیده است

در بخش ديگری از اين نکوداشت گری لوییس هماهنگ کننده مقيم ملل متحد گفت: سرانه آب در ۶۵ سال اخير به يک هفتم کاهش يافته است.

لوييس افزود: سرانه مصرف آب در ايران در سال ۱۹۵۰ ميلادی هفت هزار متر مکعب بود که اين ميزان به يکهزار متر مکعب رسيده و همچنان در حال نزول است.

وی تاکيد کرد: قطعا بدون آب شهرها پايدار نيستند و روستاها فاقد سکنه می شوند.

گری لوييس با نام بردن از جنگلبان علی پور که اخيرا مورد شليک گلوله قرار گرفت گفت: محيط بانان همواره شرايط سختی کار را تحمل می کنند تا از طبيعت و تنوع زيستی حفاظت کنند.

وی يادآور شد: محيط بانان بيشتر عمر کاری خود را دور از خانواده به سر می برند و همواره مورد تهديد و هدف شکارچيان و قاچاقچيان چوب قرار دارند.

برای حل معضلات محیط زیست از خودمان شروع کنیم

مديرکل مشارکتهای مردمی سازمان حفاظت محيط زيست کشور نيز در بخش ديگری از اين نکوداشت گفت: مردم نقش مهم و حياتی در حفاظت از عرصه های طبيعی دارند.

محمد درويش ضمن تقدير از فعاليت های موثر محلی و مردمی در احياء تالابها و عرصه های طبيعی گفت: پويش های زيست محيطی می تواند بيانگر موثر بودن نقش مردم در حل مشکلات زيست محيطی است.

درويش گفت: برای حل معضلات زيست محيطی بايد از خودمان شروع کنيم و مطمئن باشيم در قلمرو زيستی خودمان می توانيم موثر باشيم.

در بخش ديگری از اين مراسم از آقای امين الله بزمی رودی محيط بان پناهگاه حيات وحش سمسکنده، رامبد جوان کارگردان برنامه خندوانه، سيروس انتخابی نماينده تشکل چتر سمن های نقده و بهمن ايزدی نماينده پويش حيات تقدير به عمل آمد.

معرفی تجارب و دستاوردهای پروژه های حفاظت از سمندر لرستانی و احياء مشارکتی تالاب سيرانگلی که از پروژه های مشترک برنامه کمکهای برنامه کمکهای کوچک تسهيلات محيط زيست جهانی عمران ملل متحد در ايران است از ديگر بخشهای اين مراسم بود.

شايان ذکر است که نکوداشت روز جهانی محيط زيست ۲۰۱۶ با مشارکت مرکز اطلاعات همگانی ملل متحد، موسسه توسعه پايدار هرمد، برنامه کمکهای کوچک تسهيلات محيط زيست جهانی عمران ملل متحد، آسياتک، بيمه ما، هواپيمايی معراج و کميسيون ملی يونسکو برگزار شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۱ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو