زمان انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ -

واکنش مقامات آمریکایی به حادثه تیراندازی اورلاندو

مقامات آمریکایی در واکنش به حادثه تیراندازی کلوپ شبانه شهر اورلاندو این حادثه را تروریستی خوانده و آن را محکوم کردند.

به گزارش سرای نور؛ مقامات و سیاستمداران آمریکایی ساعاتی بعد از حادثه تیراندازی در کلوپ شبانه اورلاندو آمریکا به این حادثه واکنش نشان دادند.

بر اساس گزارش رسانه های آمریکایی باراک اوباما روز یکشنبه با دریافت گزارشی از تیراندازی کلوب اورلاندو خواستار رسیدگی به این حادثه شد.

در تیراندازی کلوب شبانه در شهر اورلاندو نزدیک به ۵۰ نفر کشته شدند. داعش مسئولیت این حادثه را به عهده گرفته است.

جاش ارنست سخنگوی کاخ سفید در واکنش به این حادثه با خانواده قربانیان همدردی کرد و از دستور اوباما برای تهیه گزارش های جدید از این حادثه خبر داد.

ارنست در بیانیه ای گفت: پلیس شهر اورلاندو با همکاری پلیس فدرال آمریکا در حال تحقیق درباره عوامل و انگیزه های حادثه هستند.

جو بایدن معاون باراک اوباما نیز به این حادثه واکنش نشان داد و برنامه اش برای حضور در یک نشست حزب دموکرات را در ایالت فلوریدا لغو کرد.

هیلاری کلینتون نامزد احتمالی حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفت: این حملات تروریستی بوده و هنوز باید اطلاعات بیشتری درباره عوامل حادثه جمع آوری کرد.

برنی سندرز نامزد دیگر حزب دموکرات در انتخابات نیز تیراندازی اورلاندو را وحشتناک توصیف کرد و خواستار بازنگری درباره قوانین حمل سلاح در آمریکا شد.

دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان نیز صحبت های نژادپرستانه خود درباره مسلمانان را تکرار کرد و گفت باید از ورود مهاجران مسلمان به آمریکا جلوگیری شود.

وی در پیامی توئتیری این تیراندازی را حمله تروریستی خطاب کرد و گفت باید مسئولان آمریکایی به فکر این گونه حوادث باشند.

بر اساس گزارش های منتشر شده عامل اصلی این حادثه عمر صدیق متین شهروند آمریکا معرفی شده است.

منبع:مهر

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۳ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو