زمان انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ -

داوران ایرانی به گینس می روند!

هفته های بیست و چهارم لیگ برتر و لیگ دسته اول دو اشتباه عجیب داوری به خود دید که در نتیجه هردو مسابقه تاثیرگذار بود.

دو دیدار مس رفسنجان- ملوان انزلی در لیگ یک و گسترش فولاد- پیکان در لیگ برتر این هفته با دو حاشیه عجیب از سوی داوران آنها همراه بود. دو اشتباه غیر قابل باور که شاید در سال های گذشته سابقه چنین مسائلی را در فوتبال نداشتیم.

روز یکشنبه گذشته در چارچوب رقابت های هفته بیست و چهارم لیگ دسته اول تیم های مس رفسنجان و ملوان به میزبانی تیم مس به مصاف یکدیگر رفتند. این مسابقه اگرچه با تساوی بدون گل به پایان رسید اما داور اشتباه عجیبی انجام داد.

کمیته داوران با توجه به حساسیت دیدار مس رفسنجان و ملوان سیدمهدی سیدعلی را برای قضاوت مسابقه انتخاب کرد. سیدعلی که یک داور لیگ برتری محسوب می شود، گزینه مطلوبی برای بازی به شمار می رفت اما در ثانیه های پایانی اشتباه مرگباری انجام داد.

در ثانیه های منتهی به پایان این مسابقه سیدعلی یک ضربه ایستگاهی از فاصله ۳۵ متری به سود ملوانان اعلام کرد که ضربه زده شد و در ادامه توپ به عظیم گوک مدافع ملوانان رسید و او با ضربه سر دروازه مس رفسنجان را گشود اما داور در کمال تعجب سوت پایان بازی را زد و گل تیم ملوان را قبول نکرد! این موضوع با اعتراض شدید ملوانان همراه شد، به طوری که نصیری و دست نشان، مدیرعامل و سرمربی باشگاه ملوان نیز مصاحبه تندی انجام دادند و کمیته داوران را زیر سوال بردند.

اشتباه دوم داوران در هفته گذشته به بازی گسترش فولاد و پیکان برمی گردد که روز گذشته برگزار شد. رضا کرمانشاهی داور این مسابقه در دقایق پایانی یک اشتباه عجیب مرتکب شد که هنوز موضع رسمی از سوی کمیته داوران در این خصوص مطرح نشده است.

در دقایق پایانی بازی آندرانیک تیموریان، بازیکن تاثیر گذار گسترش فولاد که از وقت کشی بازیکنان پیکان ناراحت بود، دقیقه ۹۰ مسابقه زمانی که توپ بعد از برخورد به پای خودش به بیرون رفت و داور مسابقه نیز پرتاب اوت به نفع پیکان را اعلام کرد، به سمت توپ رفت تا پیش از آنکه وقت کشی بازیکنان پیکان ادامه دارد شود، شخصا بازی را شروع کند.

تیموریان اوت اعلام شده به نفع پیکان را برای بازیکنان این تیم پرتاب کرد و آقاخان بازیکن پیکان کمتر از ۲۰ ثانیه بعد، این توپ را تبدیل به گل کرد تا گل سوم مسابقه رقم بخورد و نکته جالب آنکه کرمانشاهی داور مسابقه نه تنها تخلف تیموریان را اعلام نکرد، بلکه گل را نیز صحیح اعلام کرد تا بازی در نهایت با نتیجه سه بر صفر به سود پیکان به پایان برسد.

***

این دو اشتباه غیرقابل باور در حالی از سوی داوران باسابقه فوتبال ایران رقم خورد که در هیچ کجای دنیا داوران از این دست اشتباهات پیش پا افتاده انجام نمی دهند. اینکه یک داور بخواهد از خطایی که خودش برای یک تیم گرفته و تبدیل به گل شده، چشم پوشی کند و یا اینکه داور دیگری از درست پرتاب شدن اوتی که خودش به سود یک تیم اعلام کرده و بازیکنی که توپ را به بیرون زده، بگذرد قابل گذشت نیست. حال باید دید واکنش کمیته داوران فدراسیون فوتبال به این دو اشتباه عجیب از دو داور مطرح فوتبال ایران(سیدعلی و کرمانشاهی) چیست و چه تصمیمی در این خصوص گرفته می شود. آن هم در شرایطی که فشارهای زیادی از سوی مربیان و بازیکنان به داوران وارد می شود و کمیته داوران مدام از داوران خود حمایت کرده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو