زمان انتشار: ۵ اسفند ۱۳۹۶ -

پرسپولیس-استقلال خوزستان؛ در قاب آزادی

پرسپولیس و استقلال خوزستان تاکنون چهار بار در ورزشگاه آزادی به میزبانی سرخ پوشان برابر یکدیگر صف آرایی کرده اند که تقابل پنجم آنها این بار از حساسیت های بیشتری برخوردار است.

سرای نور؛دراین رقابت ها سه برد برای پرسپولیس و یک تساوی به ثبت رسیده تا آبی پوشان خوزستانی هرگز طعم شیرین برد مقابل سرخپوشان در آزادی را نچشند. طلسمی که عبدا.. ویسی و شاگردانش بدشان نمی آید امروز شکسته شود.

اولین تقابل دو تیم در هفته پایانی نیم فصل اول دوره سیزدهم لیگ برتر شکل گرفت.شاگردان علی دایی،که پیش از آن در تمام میزبانی ها با پیروزی زمین را ترک کرده بودند به دنبال حفظ رکورد صد درصد برد در بازی های خانگی بودند.با وجود حملات پرشمار اما موفق به گشودن دروازه پرویز کریمی گلر آماده آن  روزهای استقلال خوزستان نشدند تا ویسی تبدیل به اولین مربی شود که در برابر میزبان قدرتمند خود موفق به کسب امتیاز شده است.

دومین تقابل در هفته دهم فصل ۹۳-۹۴ بود.حمید درخشان که پس از کش و قوس های فراوان جای علی دایی را به عنوان سرمربی پرسپولیس گرفته بود، برای سومین بار روی نیمکت سرخ پوشان نشست.در دقایق ابتدایی بازی،سوشا مکانی با اشتباهی عجیب روی ضربه آرام مومنی دروازه خود را بازشده دید اما این پایان کار نبود و در همان نیمه نخست،دبل محمد عباس زاده بردی شیرین را برای قرمزها به ارمغان آورد.

هفته هفدهم فصل ۹۴-۹۵ دو تیم برای بار سوم به میزبانی پرسپولیس به مصاف هم رفتند.جایی که شاگردان ویسی با عملکرد خیره کننده خود از مدعیان جدی قهرمانی به شمار می رفتند.عنوانی که در پایان فصل به آنها رسید و پرسپولیس با وجود هم امتیازی با آنها،به دلیل تفاضل گل کمتر در جای دوم قرار گرفت.

خوزستانی ها به واسطه سازمان دفاعی کم نقص خود و بهره بردن از گلری چالاک و آماده بنام دخسوس،موفق به ثبت یازده کلین شیت تا قبل از این دیدار شده بودند و تنها پنج گل در شانزده بازی قبلی دریافت کرده بودند.اما در طرف دیگر پرسپولیس هجومی و باطراوت برانکو قرار داشت که تا آن روز هیچ تیمی از جمله استقلال خوزستان در بازی رفت موفق به بسته نگه داشتن دروازه اش مقابل آنها نشده بود.با این اوصاف دیدار حساس و تماشایی دو تیم با دو گل عالیشاه و طارمی به سود میزبان خاتمه یافت تا به اولین دیداری در آن فصل بدل شود که اهوازی ها بیش از یک گل در یک بازی دریافت کردند.

در نهایت جدال دو تیم به میزبانی سرخ ها فصل گذشته در هفته بیست و چهارم بود که هردو با توجه به تقویم فشرده به دلیل بازی های آسیایی در این بازی حاضر شده بودند.پرسپولیس بدنبال کسب سه امتیاز برابر تیمی بود که فصل پیش از آن گوی سبقت در پیکار قهرمانی را ربوده بود درست برعکس پورموسوی که با تیمش در پی کسب حداقل امتیاز از این دیدار دشوار بود. مهدی طارمی در همان نیمه اول با یک ضربه سر شیرجه ای دروازه آبی ها را باز کرد تا سه امتیاز مهم بازی را به حساب تیمش واریز کند و همچنین با چهار گل تبدیل به بهترین گلزن تقابل های دو تیم تا به امروز شود.

حال باید دید استقلال خوزستان در بازی آتی می تواند به اولین برد خود در آزادی برابر پرسپولیس دست یابد و خود را از منطقه خطر دور کند یا این شاگردان برانکو خواهند بود که برای اولین بار موفق به دبل کردن آبی پوشان اهوازی در یک فصل می شوند و احتمال قهرمانی زود هنگام شان را بیش از پیش.آن هم در روزهای منتهی به جدال سنتی با رقیبی دیرینه به نام استقلال تهران.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۵ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو