زمان انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ -

۴ بازی که از دربی مهمتر هستند

هفته بیست و پنجم رقابت های لیگ برتر که طی روزهای پنجشنبه، جمعه و شنبه هفته آینده برگزار می شود را می توان هفته شش امتیازی ها نام گذاشت چرا که حداقل چهار فینال امتیازی در آن برگزار می شود هرکدام از این بازی ها از نظر امتیاز و جدول از دربی پایتخت مهم تر هستند.

سرای نور؛با پایان هفته بیست و چهارم لیگ برتر و انجام هر هشت بازی شکل جدول رده بندی پیچیده تر از قبل شد. پرسپولیس که فعلا با ۵۷ امتیاز و اختلاف بسیار زیاد راهش را از بقیه جدا کرده است. سیاه جامگان هم در انتهای جدول چنین شرایطی دارد و تاحدودی تکلیف خودش را برای فصل آینده روشن کرده است اما در حد فاصل میان پرسپولیس و سیاه جامگان رقابتی سخت و نفسگیر وجود دارد. شرایط جدول به گونه ای است که انتظار می رود تا آخرین هفته مسابقات رقابتی داغ برای کسب سهمیه آسیا و فرار از سقوط میان تیم ها وجود داشته باشد. دراین جا نگاهی داریم به چهار مسابقه ای که این هفته از دربی مهمتر هستند.

 

شش امتیازی ها

در هفته بیست و پنجم ۴ بازی از هشت بازی بازی هایی هستند که به اصطلاح شش امتیاز دارند.

 

پارس جنوبی-ذوب آهن

یکی از این بازی ها بازی پارس جنوبی و ذوب آهن است. ذوب آهن الان با ۴۱ امتیاز تیم دوم جدول است و پارس یکی از ۵ تیم ۳۸ امتیازی است. این بازی روز پنجشنبه در شهر جم با میزبانی پارس جنوبی برگزار می شود.

 

پدیده-سپیدرود

سپیدرود با برد برابر سایپا ۲۳ امتیازی شد و پدیده با شکست برابر ذوب آهن ۲۳ امتیازی ماند تا بازی سپیدرود و پدیده در این هفته یکی از جذاب ترین مسابقات باشد. برد در این بازی می تواند تا حدودی یکی از دو تیم را از خطر سقوط نجات داده و دیگری را به درهای لیگ یک نزدیک تر کند. این بازی روز جمعه در مشهد و به میزبانی پدیده برگزار می شود.

 

سایپا – فولاد خوزستان

حضور ۵ تیم ۳۸ امتیازی در رده های سوم تا هفتم جدول رقابت برای کسب رتبه های دوم وسوم را در بالای جدول بسیار جذاب کرده است. یکی از بازی های شش امتیازی این هفته دیدار سایپا و فولاد خوزستان است. هر دو تیم این هفته بازی های مهمی را مقابل سپیدرود و استقلال تهران واگذار کردند و حالا باید در یک بازی شش امتیازی به مصاف هم بروند. پیروزی در این دیدار می تواند امیدهای یک تیم را برای کسب سهمیه زنده نگه داشته و بازنده امید کمی برای حضور در رتبه های سهمیه دار خواهد داشت.

 

استقلال خوزستان- نفت تهران

شاید آخرین بازی این هفته کمترین حساسیت را در میان بازی های شش امتیازی ها دارد در ظاهر بازی استقلال خوزستان و نفت تهران باشد. اما نتیجه این بازی می تواند تاحدودی برخی ابهامات جدول را حل کند. اگر نفت ببرد تقریبا از سقوط فرار کرده است و اگر استقلال خوزستان ببازد تا حدودی سقوط کننده لقب می گیرد. اما برد استقلال خوزستان و شکست نفت فقط می تواند وضعیت جدول را پیچیده تر کند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو