زمان انتشار: ۶ اسفند ۱۳۹۶ -

تکذیب آسیب دیدگی نخاع مدافع برزیلی استقلال

برد شیرین استقلال تحت الشعاع مصدومیت تلخ مدافع برزیلی قرار گرفت تا ساعات بعد از بازی با فولاد همه دل نگران وضعیت خطرناک این بازیکن باشند.

سرای نور؛در دقایق پایانی نیمه نخست برخورد لیاندرو پادووانی مدافع برزیلی با آرمین سهرابیان در صحنه ای منجر به آسیب دیدگی شدید این بازیکن برزیلی شد، صحنه ای که کمتر کسی تصور می کرد به یک خطر بزرگ برای پادووانی تبدیل شود اما وقتی او بدون حرکت روی زمین افتاد و یکی دو استقلالی بالای سر او حاضر و به شدت نگران شدند همه چیز رنگ و بوی تلخی به خود گرفت.

شدت آسیب دیدگی به حدی بود که پادووانی نه تنها تعویض بلکه بلافاصله راهی بیمارستان آپادانا اهواز شد تا دکتر ستوده به عنوان جراح متخصص و پزشک استقلال یک لحظه نیز این بازیکن را رها نکنند. بعد از قطعی شدن برد ۴-۱ استقلالی ها در اهواز مقابل فولاد و ادامه روزهای خوب همه در داخل رختکن پیگیر وضعیت این بازیکن شدند تا جایی که وینفرد شفر هم مدام جویای احوال مدافع خود بود تا مشخص شود اوضاع این بازیکن از آن چه دیده می شد خطرناک تر است.

هنوز دقایقی از پایان بازی نگذشته بود که شایعات پیرامون پادووانی با واکنش هایی که ستاره های استقلال و بزرگان این باشگاه در صفحات مجازی در قبال وخامت حال بازیکن برزیلی منتشر کردند، به اوج خود رسید. حتی برخی پا را فراتر گذاشته و مدعی شدند پادووانی دچار ضایعه نخاعی شده و هیچ بعید نیست با تبعات سنگین تری نیز روبرو شود. همین امر باعث شد تا دکتر نوروزی و کلینیک باشگاه استقلال در پستی اینستاگرامی به این شایعات واکنش نشان بدهند.

در این پست آمده است:«اللهم اشف کل مریض آموخته ام که تا وقتی می توانم از عمق وجودم و با تمام خلوصم خدا را صدا بزنم ناامید نگردم.بارالهی چگونه از رحمت تو نامید شوم وقتی این همه نعمت و لطف ات را دور تا دورم می بینم.خدایا امروز دعایم این است بجز خودت به کس دیگری واگذارش مکن . خبر همانند گذشته عین تیر گزنده زخم زد و رفت. مرد ساکت و ستون محکم دفاع استقلال که مدتها عاشقانه تلاش میکرد به ترکیب اصلی بپیوندد و بار دیگر مورد محبت هواداران پرشور قرار بگیرد در اولین حضور مضروب و مصدوم شد.متاسفانه برای این مرد برزیلی با قلب ایرانی فوتبال آن روی سکه را نشان داد و اسیر تندباد حوادث گردید. در همان معاینات اولیه مشخص شد آسیب دیدگی فراتر از همیشه خواهد بود استخوان جمجمه شکسته و خونریزی شدید آغاز و پاها بی حرکت شد. با کمال تاسف مانند گذشته بازار شایعات داغ وگمراه کننده بود تا خبر از قطع نخاع باشد اما در سایه لطف خدا و دعای مردم شریف در آزمایشات تکمیلی مشخص شد نخاع سالم و ولی فشار زیادی را متحمل شده است.بعد از مشورت فراوان بالاخره تصمیم گرفته شد عمل اولیه در همان اهواز انجام شود که با عنایت الهی و تلاش کادر بیمارستان آپادانا اهواز و همراهی کادر مجرب پزشکی استقلال عمل شش ساعت بطول انجامید و هم اکنون خونریزی قطع شده و پادووانی به هوش آمده و فشار بر روی نخاع کمتر شده است .در انتظاریم شرایط به مرحله ثبات برسد و با همکاری باشگاه با آمبولانس هوایی او را به تهران منتقل کنیم وادامه درمان در تهران انجام گردد.هنوز برای گمانه زنی و اظهارنظر زود است و انتظاریم داریم رسانه های گروهی محترم که مسولانه موضوع سلامتی پادووانی را پیگیری می کنند از پخش شایعات جلوگیری و هم چون گذشته اخبار دقیق را از این معاونت دریافت نمایند.فقط از همه مردم التماس دعا داریم تا در مرحله نخست سلامتی پادوانی که میهمان کشور ماست را به وی برگردانیده شود.بار الهی امیدم به توست نامیدم مساز».

تیم جراحی مغز و اعصاب  بیمارستان آپادانا از ساعت ۱:۳۰ بامداد امروز (یکشنبه) دومین عمل جراحی روی نقاط آسیب دیده پادووانی را آغاز کردند که این عمل چهار تا پنج ساعت به طول انجامید .با خاتمه دومین عمل جراحی، مدافع برزیلی استقلال باید حداقل به مدت سه روز در بیمارستان آپادانا تحت مراقبت‌های ویژه پزشکی قرار بگیرد تا وضعیت او ارزیابی شود. پس از این مدت می‌توان پادووانی را مهیای انتقال به تهران کرد.لیاندرو پادووانی با توجه به شدت ضربات وارده، قطعا تا پایان لیگ هفدهم قادر به همراهی آبی‌پوشان نخواهد بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۶ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو