زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ -

نوری: برانکو می داند تیم را چگونه آماده دربی کند

کاپیتان سابق پرسپولیس اگر بتواند به همراه تیمش روز پنجشنبه برابر ذوب آهن به برتری برسد آن وقت پرسپولیس با هر نتیجه ای در دربی قهرمان خواهد شد.

سراي نور؛محمد نوری کاپیتان سابق پرسپولیس یکی از بازیکنانی است که بارها حضور در دربی پایتخت را تجربه کرده است. او روز پنجشنبه با لباس پارس جنوبی می تواند در قهرمانی مجدد تیم سابقش نقش بازی کند چرا که اگر پارس بتواند ذوب آهن را در جم ببرد آن وقت پرسپولیس فارغ از هرنتیجه ای به مقام قهرمانی خواهد رسید.

دو بردی که خیلی چسبید
کاپیتان سابق پرسپولیس درباره دربی گفت:« من در حدود یازده، دوازده دربی بازی کرده ام. در اولین دربی ام در همان دقایق اول یک گل خیلی زیبا زدم که داور به اشتباه آن را آفساید گرفت و بعد از آن خودش هم به اشتباهش اعتراف کرد.»
نوری درباره نتایجی که با پرسپولیس در دربی ها به دست آورده هم گفت:« هم برد و هم باخت داشته ام. اما آنچه یادم هست اینکه حتی در بازی هایی که باختیم خوب بازی کردیم و خیلی ها معتقد بودند که باید برنده می شدیم اما در یکی دو بازی اشتباهات داوری برد را از ما گرفت. در همان بازی که گل من را به اشتباه مردود اعلام کرد یک پنالتی هم به نفع ما اعلام نشد و درنهایت در دقیقه نود گل خوردیم. با اینحال بازی هایمان به شکلی بود که حتی وقتی شکست خوردیم هوادارها از ما راضی بودند. امیدوارم بازی پنجشنبه هم بازی خوبی از آب در بیاید.»

او بااشاره به دربی شماره ۷۴ به عنوان بهترین خاطره اش از دربی گفت:« بهترین خاطره ام برد سه بر دو بود. خدا رحمت کند مهرداد اولادی در آن بازی اخراج شد ، ما دو هیچ عقب افتاده و حسابی ناامید بودیم. اما پاس گل اول را خودم به ایمون زاید دادم و بعد هم که دیگر همه دیدند دو گل دیگر زدیم و بازی را بردیم.» نوری به دربی ۷۹ نیز به عنوان یکی از خاطرات خوبش از دربی اشاره کرده گفت:« استقلال در این بازی هم تیم پرمهره ای بود و با یک گل از ما جلو افتاد. فکر می کنم استقلال آن موقع صدرنشین بود اما پرسپولیس با گل من و امیدعالیشاه بازی را برد و این برد هم خیلی به ما چسبید.»

یکی از بهترین های دربی بوده ام
محمدنوری درباره دربی روز پنجشنبه گفت:« من احساس می کنم دوتیم در بهترین شرایطشان قرار دارند اما دربی شرایطش فرق می کند. دربی مسابقه ای است که هرتیمی از نظر روحی و روانی شرایط بهتری داشته باشد می تواند برنده شود.» او اضافه کرد:« من همیشه دوست داشتم در دربی بازی کنم. قبل از اینکه فوتبالیست شوم تمام دربی ها را به ورزشگاه می رفتم و از نزدیک تماشا می کردم. خداراشکر یازده دوازده بازی در دربی بودم و در ۵-۶ بازی هم کاپیتان بودم. من دربی باز بودم و به جز یک بازی در بقیه بازی ها یکی از بهترین بازیکنان میدان بوده ام. دربی ۷۱ که ضربه پنالتی را از دست دادم بدترین دربی من بوده اما غیر از آن معمولا یکی از بهترین های دربی بوده ام.» کاپیتان سابق پرسپولیس همچنین اضافه کرد:« دربی بازی سختی است. وقتی عضوی از پرطرفدارترین تیم های ایران هستید و به عنوان نماینده آن ها بازی می کنید کار سختی دارید. در آن زمان مقطعی بود که بازی ها مساوی می شد و ما تمام تلاشمان این بود که نتیجه بگیریم. باختن در دربی تاوانش سخت است چرا که تماشاگران رقیب برایتان کری می خوانند و در کوچه و خیابان باید پاسخگوی ناراحتی هواداران خودی باشید.»

آندو رفیقم بود
نوری بااشاره به بازی روز پنجشنبه دربی گفت:« بازی سختی است و نمی شود نتیجه اش را پیش بینی کرد.در دربی ۷۴ زمانی که دو بر صفر عقب بودیم تیم ما شرایط خوبی نداشت اما توانستیم برنده شویم. یا در دربی ۷۹ فکر می کنم استقلال در صدر جدول بود اما ما دو گل زدیم و چند گل هم نزدیم آن هم در شرایطی که همه فکر می کردند ما این بازی را می بازیم.» او در ارتباط با اینکه بهترین بازیکن استقلال که مقابلش بازی کرده چه کسی بوده است گفت:« خیلی بازیکنان بزرگ و خوبی بوده اند که مقابلشان بازی کرده ام. اما با آندو خیلی رفیق بودم و در زمین زیاد با هم شوخی داشتیم. ما چهار بازی مقابل هم در دربی بازی کردیم.»

بازی با ذوب شش امتیازی است
پارس جنوبی با برد برابر ذوب آهن نه تنها می تواند شرایطش را در جدول بهتر کند بلکه می تواند پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند. نوری در این رابطه گفت:« ما باید سه امتیاز بازی را بگیریم. متاسفانه بازی قبلی را مساوی کردیم و شرایطی داریم که باید برنده شویم. ما به دربی کاری نداریم و از این بازی شش امتیازی در زمین خودمان برد می خواهیم. ذوب آهن تیم خیلی خوبی است و نتایج خوبی گرفته است ما هم شرایط خوبی داریم و محروم ها و مصدوم هایمان رسیده اند. با تمام قوا به مصاف ذوب می رویم و هدفمان فقط سه امتیاز بازی است.»

پرسپولیس افت نکرده
اینروزها خیلی ها معتقدند که پرسپولیس افت کرده و شرایط خوب گذشته را ندارد. اما نوری نظر دیگری دارد و در این باره گفت:« من افت پرسپولیس را قبول ندارم. این تیم اگر افت کرده بود همه بازی ها را نمی برد. پرسپولیس تیمی است که نوسان خیلی کمی دارد و بعد از مدت ها مقابل السد شکست خورد. این اتفاق برای هرتیمی می افتد و البته السد هم در زمین خودش تیم بسیار خوبی بود. من با برانکو کار کرده ام، او مربی بزرگی است و مطمئن هستم خیلی خوب بچه ها را برای این مسابقه آماده می کند.»

نوری در پایان صحبت هایش از سه فصل پیش و جدایی اش از پرسپولیس گفت:« خب راستش را بخواهید اگر زمان به عقب برمی گشت به قطر نمی رفتم. قطر رفتن من اشتباه بود و چون مشاور خوبی نداشتم انتخاب درستی انجام ندادم. البته زندگی جریان دارد ولی همانطور گفتم اگر زمان برمی گشت از پرسپولیس به قطر نمی رفتم.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو