زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ -

السد – الدحیل و تقابل پورعلی با یوسف العربی

قهرمان لیگ ستارگان قطر قطعا یکی از 2 تیم السد یا الدحیل خواهد بود. 2 تیمی که از الریان فاصله گرفته و در فاصله 4 هفته تا پایان مسابقات تنها مدعیان کسب عنوان قهرمانی محسوب می‌شوند.

سراي نور؛الدحیل با ادغام الجیش و لخویا، ۲ تیم قدرتمند لیگ ستارگان قطر در سال‌های گذشته تشکیل شده و بازیکنان بزرگی چون یوسف العربی، یوسف مساکنی و نام تائه هی را در ترکیب خود دارد. این تیم که همین ۲ هفته قبل ذوب آهن را با نتیجه ۳ بر یک شکست داد تنها السد را در لیگ ستارگان رقیب خود می‌بیند؛ قدرت دیگر فوتبال قطر که مرتضی پورعلی گنجی، مدافع تیم ملی ایران را در اختیار دارد. مدافعی که سومین فصل حضور در لیگ قطر و باشگاه السد را سپری می‌کند.

دوئل الدحیل و السد تنها برای قهرمانی نیست، بلکه جدال ۲ بازیکن از تیم‌های ملی ایران و مراکش است. مرتضی پورعلی گنجی و یوسف العربی که یکی مدافع ششدانگی است و دیگری یک مهاجم خطرناک. السد در بازی رفت با نتیجه ۴ بر ۲ مغلوب الدحیل شد اما برای موفقیت در بازی برگشت برنامه‌های ویژه‌ای تدارک دیده. مهار العربی که آقای گل فعلی لیگ ستارگان هم هست را مرتضی پورعلی گنجی بر عهده خواهد داشت. مدافعی که جز بازی رفت این فصل، در تقابل با العربی موفق بوده و توانسته این مهاجم اهل مراکش را مهار کند.

یوسف العربی قطعا یکی از بهترین بازیکنان تاریخ لیگ ستارگان است. البته کنار ژاوی هرناندز، وسلی اسنایدر و گابریل باتیستوتا که چند سال قبل برای العربی بازی می‌کرد. نگاهی به کارنامه العربی توانایی‌های او را در گلزنی اثبات می‌کند. فصل ۲۰۱۰-۲۰۰۹، العربی برای کان در لیگ ۲ فرانسه ۱۱ گل به ثمر رساند. فصل ۲۰۱۱-۲۰۱۰ همراه این تیم در لوشامپیونا حضور داشت که در ۳۸ بازی ۱۷ گل وارد دروازه حریفان کرد. العربی با این درخشش راهی الهلال شد و در لیگ عربستان، آمار ۲۱ بازی و ۱۲ گل را به نام خود ثبت کرد. او همین فصل در لیگ قهرمانان آسیا نیز دروازه پرسپولیس را در ورزشگاه آزادی باز کرد.

العربی پس از درخشش در الهلال تصمیم گرفت به اروپا برگردد و پیراهن گرانادا در لالیگا را بپوشد. ماحصل ۴ فصل حضور او در لالیگا، به ثمر رساندن ۴۴ گل بود. او اسیر پول الدحیل شد و از لالیگا دل کند. به لیگ ستارگان قطر آمد و فصل قبل با ۲۴ گل زده عنوان آقای گلی مشترک را همراه با بغداد بونجاح به دست آورد. این فصل هم العربی با انجام ۱۷ بازی، آمار فوق‌العاده ۲۲ گل زده را به نام خود ثبت کرده. او در جام حذفی قطر هم ۳ بار در ترکیب الدحیل قرار گرفته و ۷ گل زده. العربی در لیگ قهرمانان آسیا هم ۲ گل در ۲ بازی وارد دروازه حریفان کرده است. یعنی آمار این فصل یوسف العربی، ۳۱ گل زده در ۲۲ بازی است. آماری فوق‌العاده از مهاجمی که خود را آماده حضور در جام جهانی ۲۰۱۸ می‌کند.

یوسف العربی ۳۱ ساله عضو تیم ملی مراکش است. او در مقدماتی جام جهانی ۳ بازی برای مراکش انجام داد و یک گل به ثمر رساند. این مهاجم البته بازی‌های ملی زیادی انجام نداده اما آمار مناسبی از خود بر جا گذاشته. العربی در ۲۱ بازی ملی ۱۰ گل زده و همین مساله باعث شده تا هروه رنار امید بسیاری به درخشش او در روسیه داشته باشد.

بازی هفته نوزدهم الدحیل و السد، ماکت کوچکی از تقابل مراکش و ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ است. در این بازی مرتضی پورعلی گنجی مامور مهار یوسف العربی است و احتمالا در جام جهانی و مقابل مراکش نیز چنین مسوولیتی به مدافع ۲۵ ساله تیم ملی ایران سپرده خواهد شد. بازیکن موفق در این ۲ تقابل، شاید بتواند تیمش را در ۲ بازی حساس به پیروزی برساند.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو