زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ -

تغییر عملکرد دو مدافع کناری سپاهان با ابراهیم زاده

سعید آقایی و حسن جعفری دو مدافع چپ و راست طلایی پوشان روز شیرینی را مقابل سیاه جامگان تجربه کردند.

سراي نور؛

سپاهان در مقابل سیاه جامگان دست به کار تحسین برانگیزی زد و موفق شد بهترین پیروزی فصل را در خانه حریف به دست بیاورد.

یکی از نکات جالب توجه این دیدار که به کسب برتری پر گل سپاهان کمک کرد، عملکرد بسیار خوب دو مدافع کناری تیم بودند که علاوه بر انجام وظایف محوله در خط دفاعی، به خوبی نیز به حملات اضافه می شدند.

طی دوران حضور کرانچار معمولا به جعفری و آقایی فرصت کمی برای اضافه شدن به حملات داده می شد و در بازی های انتهایی حضور این سرمربی کروات، هر دو بازیکن جایگاه اصلی خود را در ترکیب اصلی تیم از دست داده بودند؛ اما حالا با حضور ابراهیم زاده شرایط برای این دو تغییر کرده است.

در نیم فصل دوم و در بازی هایی که کرانچار به عنوان سرمربی تیمش را راهی میدان کرد، از سیستم ۲-۵-۳ استفاده می کرد و همین استراتژی فرصت را به کرانچار داد تا در روزهایی که سپاهان اصلا خوب نتیجه نمی گرفت، از هافبک های خود به عنوان جایگزین های این دو بازیکن در پست پیستون راست و چپ استفاده کند و جایگاه آقایی و جعفری به خطر افتاده بود.

 

 

با حضور ابراهیم زاده اما شرایط برای دو مدافع کناری سپاهان خوب پیش رفته و در شرایطی که کریم قنبری نیز در تک بازی مقابل فولادخوزستان از هر دو استفاده نکرد و عارف غلامی را در سمت راست خط دفاعی به کار گرفت، در مقابل پرسپولیس، نفت تهران و سیاه جامگان، جعفری و آقایی به بازیکنان ثابت تیم تبدیل شده اند.

همین آزادی عمل باشد تا جعفری که فصل گذشته یکی از بهترین پاسورهای لیگ در تیم پدیده بود، سرانجام در هفته ۲۴ ام بتواند اولین پاس گل خود را روی گل دوم بازی ثبت کند و سعید آقایی نیز مشارکت تاثیرگذاری از سمت چپ خط دفاعی تیمش داشت تا در روزی که سپاهانی ها با حضور دو مدافع کناری خود در حملات خطرناک‌تر از همه بازی های گذشته بودند، بهترین پیروزی فصل برای آنها ثبت شود.

 

 

البته در این میان نمی توان از زوج سیاوش یزدانی و عارف غلامی در قلب خط دفاعی تیم به سادگی گذر کرد؛ زوجی که با پوشش های به موقع و با حضور عالمه که نمایش های مطمئنی داشته، آزادی عمل خوبی برای سایر بازیکنان فراهم کرده اند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو