زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ -

تحول سپاهان با گل‌های سالنی (عکس)

سپاهان که طی لیگ هفدهم به شدت با مشکل ایجاد موقعیت گل همراه بود، در دیدار برابر سیاه جامگان بارها موقعیت گلزنی ایجاد کرد.

سراي نور؛

طلایی پوشان فصل را با زلاتکو کرانچار آغاز کردند ولی علیرغم اینکه همواره از گردش توپ این تیم و بازی روانش به عنوان مهم ترین مزیت تیم سپاهان نام برده می شد و در میان تیم هایی تقسیم بندی می شد که بازی زیبا انجام می دهند، همواره با مشکل ایجاد موقعیت گلزنی در یک سوم دفاعی حریفان روبرو بود و در نهایت همین موضوع سبب شد تا کرانچار و مدیران سپاهان به نتیجه ای جز خاتمه همکاری نرسند.

پس از خروج کرانچار پس از شکستی که طلایی پوشان در خانه مقابل فولادخوزستان به سرمربیگری کریم قنبری تجربه کردند، منصور ابراهیم زاده را به عنوان مربی خود انتخاب کردند.

ابراهیم زاده در گام اول با ارائه یک بازی جسورانه در ورزشگاه آزادی اولین شکست خود را تجربه کرد و در دومین گام برابر تیم نفت تهران که برای کسب یک امتیاز به نقش جهان رفته بود، به نتیجه ای جز تساوی بدون گل دست نیافتند، اما در دیدار برابر سیاه جامگان همه چیز برای شاگردان ابراهیم زاده تغییر کرد.

سپاهان که تا پیش از دیدار برابر سیاه جامگان ۲۱ بار دروازه حریفان را باز کرده بود، در این مسابقه ۵ گل به ثمر رساند تا بهترین پیروزی این تیم در روزی رقم بخورد که آنها موقعیت های پرشماری برای گلزنی ایجاد کردند که فقط ۵ تای آنها به ثمر نشست.

اما نکته جالبی که در این دیدار وجود داشت، ایجاد موقعیت های گلزنی با پاس های ساده و در عین حال سرعتی بود که امان تیم رضا عنایتی را بریده بود.

البته بخشی از این پیروزی به شرایط این روزهای سیاه جامگان باز می گردد که برای فرار از سقوط چاره ای جز حمله نداشتند و باید به دروازه سپاهان حمله می کردند و همین استراتژی فضای مناسبی را در اختیار بازیکنان سپاهان قرار می داد، اما به هیچ وجه نمی توان از نظم تیمی شاگردان ابراهیم زاده و برنامه های او برای استفاده از ضدحملات سرعتی گذر کرد.

 

 

 

سپاهان با شناخت خوب از شرایط این مسابقه به زمین آمده بود و حسن جعفری و سعید آقایی دو مدافع کناری تیم نیز با اجازه ابراهیم زاده بلافاصله در حملات خود را به سایر بازیکنان اضافه می کردند.ابراهیم زاده در تیم ذوب آهن نیز نشان داده بود که چقدر تیمش می تواند در ضدحملات سریع و خطرناک باشد و در دیدار برابر سیاه جامگان بار دیگر این موضوع را به اثبات رساند.

سپاهانی ها که معمولا با مشکل وجود بازیکن خلاق در تیم خود به خصوص در یک سوم دفاعی حریف مواجه بودند، در دیدار برابر سیاه جامگان با حضور پرتعداد بازیکنان در خط تهاجمی گل هایی را به ثمر رساندند که بیشتر شبیه گل های سالنی بود تا یک مسابقه فوتبال.

البته باید همچنان منتظر بازی های باقی مانده سپاهان در لیگ برتر باشیم و ببینیم که برنامه های ابراهیم زاده مقابل تیم هایی که برای تساوی به زمین می آیند هم می تواند به همین خوبی کار کند یا خیر؛ سوالی که در دیدار هفته بیست و پنجم برابر گسترش فولاد که انگیزه ای برای پیروزی صد در صدی در نقش جهان ندارد و تساوی هم برای آنها رضایت بخش خواهد بود، می تواند تا حدودی پاسخ داده شود.

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو