زمان انتشار: ۷ اسفند ۱۳۹۶ -

دربی با برانکو: ۲٫۵ گل در هر بازی! (گزارش)

برانکو در هفتمین حضورش در دربی پایتخت به دنبال حفظ میانگین 2.5 گل در هر مسابقه است.

سراي نور؛

پیش از حضور برانکو فقر گل و جذابیت در دربی پایتخت به وضوح قابل لمس بود و اکثریت اهالی فوتبال در اینکه حساسیت این مسابقه، مهم ترین عامل کم گل بودن است، اتفاق نظر داشتند؛ اما از دربی ۸۰ اوضاع به شکل دیگری پیش رفت و در واقع استانداردها جابجا شدند.

دو نتیجه ۴-۲ و ۳-۲ در کنار دو پیروزی ۱-۰ و تنها یک تساوی بدون گل، کارنامه کلی برانکو ایوانکوویچ در دربی پایتخت است؛ اما چرا شهرآوردها در حضور پروفسور پرگل می شوند؟

او شناخت بسیار خوبی از فوتبال ایران دارد و به خوبی می داند شکست در دربی می تواند تبعات بسیار زیادی در پی داشته باشد؛ اما برانکو برخلاف بسیاری از مربیان ایرانی و حتی خارجی، تیمش را بدون ترس و واهمه از شکست به میدان می فرستد و به پیروزی با اختلاف کم نیز راضی نمی شود.

اگر دربی ۸۰ را به سبب عدم آشنایی برانکو با تیم پرسپولیس کنار بگذاریم، در باقی دیدارها این موضوع کاملا ملموس بوده است. بازی هشتاد و یکم با حملات پردامنه سرخ ها آغاز شد و اگر عالیشاه و نوراللهی کمی دقت داشتند، در همان نیمه اول می شد نتیجه بازی چیزی غیر از ۰-۰ باشد. اما در نیمه دوم استقلال گلزنی کرد و ادامه مسابقه با موقعیت های متعدد سرخ ها و در نهایت با گل جری بنگستون به پایان رسید.

شهرآورد هشتاد و دوم به زعم بسیاری از فوتبال دوستان حساس ترین دربی چند سال اخیر بود. پرسپولیس از انتهای جدول به جمع ۳ تیم رسیده بود و استقلال با پرویز مظلومی در جایگاه های بالایی سیر می کرد. در شرایط عادی، اگر فقط یکی دو موقعیت در این بازی ایجاد می شد هم هواداران به سبب همان حساسیت همیشگی، اعتراضی نداشتند؛ اما شاگردان ایوانکوویچ بازهم به شکلی هجومی بازی را آغاز کردند؛ اما این بار موقعیت ها به بار نشستند تا در همان نیمه اول، بازی ۲-۰ شود و یک پنالتی و چند موقعیت نیز از دست بروند. اما اتفاق کلیدی این بازی، در رختکن پرسپولیس و بین دو نیمه رخ داد؛ جایی که پروفسور فرمان حمله صادر کرد تا تماشایی ترین ۴۵ دقیقه لیگ پانزدهم در عصر بارانی ورزشگاه آزادی رقم بخورد.

استقلال برای فرار از شکست حمله می کرد و پرسپولیس برای تاریخ سازی. رضاییان با ضربه سر گلزنی کرد و سپس انصاری پاسخ داد، مسلمان استقلال را چهارتایی کرد و ابراهیمی شکست را کمرنگ کرد تا پس از ۴۳ سال، بازهم ۶ گل در یک دربی را شاهد باشیم.

دربی رفت لیگ شانزدهم با نتیجه تساوی ۰-۰ به پایان رسید؛ اما با این حال، اهالی فوتبال از نمایش دو تیم راضی بودند. در نیم فصل دوم ۵ گل زده شد که سهم آبی ها ۳ و سهم پرسپولیسی ها ۲ گل بود. این فصل اما نتیجه شهرآورد پیروزی ۱-۰ پرسپولیس بود تا پس از دربی ۸۰، خفیف ترین پیروزی سرخ ها با برانکو در مقابل استقلال رقم بخورد.

در مجموع و در دربی هایی که ایوانکوویچ سکان هدایت پرسپولیس را برعهده داشته، سرخ ها ۹ گل زده و ۶ گل دریافت کرده اند تا میانگین ۲٫۵ گل در هر مسابقه ثبت شود و برای آگاهی از ارزش این کار، بد نیست ۳ بازه دربی های قبل را هم بررسی کنیم:

۱) دربی ۷۴ تا ۷۹: ۸ گل و میانگین ۱٫۳۳
۲) دربی ۶۸ تا ۷۳: ۱۱ گل و میانگین ۱٫۸۳
۳) دربی ۶۲ تا ۶۷: ۱۲ گل و میانگین ۲
۴) دربی ۵۶ تا ۶۱: ۱۱ گل و میانگین ۱٫۸۳

 

* گل های بازی جام حذفی تا اتمام ۹۰ دقیقه محاسبه شده است.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۷ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو