زمان انتشار: ۸ اسفند ۱۳۹۶ -

ابهامات ترکیب پرسپولیس برابر استقلال

برانکو ایوانکوویچ معمولا نشان داده اعتقاد خاصی به ترکیب خود دارد و تغییر چندانی در آن شکل نمی‌دهد.

سرای نور؛

با این اوصاف اما مطمئنا ترکیب سرخپوشان نسبت به آخرین جدال آنها در لیگ برتر با تغییرات زیادی همراه خواهد بود. برانکو ایوانکوویچ در دیدار هفته گذشته برابر استقلال خوزستان، با توجه به محرومیت و مصدومیت و البته عدم ریسک، تغییراتی در ترکیب تیم خود شکل داد و ترجیح داد از علیرضا بیرانوند، سیدجلال حسینی، صادق محرمی، شجاع خلیل زاده، وحید امیری و گادوین منشا در ترکیب اصلی خود سود نبرد.

اکنون شائبه زیادی در خصوص ترکیب ۱۱ نفره برانکو ایوانکوویچ برای جدال دربی هشتاد و شش وجود دارد؛ از بین بازیکنانی که می‌توان روی حضور فیکس آنها در ترکیب اصلی این دیدار حساب باز کرد، می‌توان از علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل زاده، سیدجلال حسینی، محمد انصاری، علی علیپور، وحید امیری و فرشاد احمدزاده نام برد.

علیرضا بیرانوند درون دروازه این تیم شرایط باثباتی دارد و بعد از یک بازی استراحت در جدال مقابل استقلال خوزستان، اکنون از انگیزه بالایی برای نمایش توانایی‌های خود داراست.

در خط دفاعی هم شجاع خلیل زاده و سیدجلال حسینی بعد از یک بازی استراحت بار دیگر به ترکیب بازخواهند گشت و در کنار این دو محمد انصاری نیز بالاترین شانس را خواهد داشت تا با حضور در سمت چپ دفاعی، پازل دفاعی این تیم را تا به اینجا تکمیل کند.

در سمت راست دفاعی اما تصمیم در خصوص بازی دادن به حسین ماهینی یا صادق محرمی چالش بزرگی را ایجاد خواهد کرد که شاید تنها برانکو ایوانکوویچ بتواند به آن پاسخ دقیقی بدهد و باید تا پایان تمرین فردا در انتظار این موضوع بود.

در هافبک دفاعی هم محسن ربیع خواه، کمال کامیابی نیا و احمد نوراللهی در رقابت برای حضور در ترکیب اصلی هستند. با توجه به اعتماد و اعتقاد برانکو باید جایگاه ثابتی به محسن ربیع خواه در این پست اختصاص داد و برای پست بعدی از بین هافبک‌های شماره ۱۱ و ۸ سرخپوشان به دنبال گزینه بعدی بود.

در سمت راست میانی هم جایگاه فرشاد احمدزاده و در سمت چپ وحید امیری در ترکیب اصلی خواهند بود تا پست میانی هم تنها یک خلا و چالش در خود داشته باشد و باید از بین گزینه‌هایی مثل محسن مسلمان، احمد نوراللهی، کمال کامیابی نیا به دنبال آخرین نفر در این پست بود.
خط حمله پرسپولیس احتمالا در این بازی بار دیگر با حضور تک مهاجم هدف شکل گیرد و برانکو ایوانکوویچ با توجه به قدرت حریف در پست میانی ترافیک خود را در میانه زمین قرار دهد و راه‌های بیشتری برای ایجاد موقعیت برای علی علیپور ترتیب دهد. با این اوصاف احتمالا گادوین منشا بار دیگر نیمکت نشینی را تجربه کند و از بین محسن مسلمان و بشار رسن یک نفر پشت سر او به دنبال ایجاد موقعیت و البته استفاده از فضا برای گلزنی باشد. اتفاقی که در بازی قبلی سیامک نعمتی عهده‌دار آن بود و به خوبی توانست از این موضوع بهره ببرد و با توجه به گلزنی در دو بازی اخیر تیمش، شانس خود را بیش از این دو بازیکن در این بازی برای حضور در ترکیب اصلی می‌جوید.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۸ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو