زمان انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ -

با حضور نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس

پروژه پوشش بتنی انهار زراعی روستای ورازده علیا بخش چمستان به بهره برداری رسید

 

همزمان با ایام  الله دهه فجر، با حضور مسئولان شرکت آب منطقه‌ای استان مازندران، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی، فرماندار شهرستان نور، بخشدار چمستان، مسئولان دستگاه‌های اجرایی و اهالی محل، پروژه پوشش بتنی انهار زراعی روستای ورازده علیا بخش چمستان افتتاح و به  بهره برداری رسید.

 

سمانه احمدی، دهیار این روستا در آیین افتتاح این پروژه، با تبریک دهه فجر انقلاب اسلامی، با اشاره به جزئیات طرح افتتاحی به خبرنگار ما گفت: کارفرمای این پروژه شرکت آب منطقه‌ای مازندران، امور منابع آب شهرستان نور به عنوان دستگاه ناظر و شرکت بهره برداری و توزیع آب مازندران نیز به عنوان پیمانکار این  پروژه بوده اند.

وی اعتبار هزینه شده در این پروژه را ۸۰۱ میلیون و ۶۵۷هزار و ۹۰۷ تومان برشمرد و افزود: از سال ۹۴ عملیات اجرای پروژه پوشش بتنی انهار زراعی آغاز و به مدت دو سال به طول انجامید.

احمدی در ادامه تصریح کرد: طول این کانال ۱۱هزارو۳۰۰ متر بوده که ۱۷۰۰مترآن طول کانال انتقال آب اصلی و۹هزار و ۶۰۰متر از آن  طول کانال انتقال آب فرعی ست؛ همچنین مساحت اراضی آبخور تحت پوشش حدود ۱۰۰ هکتار می‌باشد.

دهیار روستای ورزاده علیا، جلوگیری از اتلاف زیاد آب از منبع تا زمین کشاورزی، افزایش حجم و سرعت آب ، کاهش دفعات لایروبی مسیر کانال و کاهش رویش علفهای هرز در مسیر نهر را از جمله اهداف اجرایی این پروژه  عنوان کرد.

گفتنی است روستای ورازده علیا در دهستان میانرود بخش چمستان واقع شده و فاصله آن تا مرکز بخش تقریبا پنج کیلومتر است.

علی اسماعیلی در این مراسم اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی، با پیروزی علیه استبداد و استکبار، رژیم تا به دندان مسلح را از سرزمین اسلامی ایران بیرون کرد و امروز هم ترامپ بداند  ملت ایران تحت ولایت  امر مسلمین و با کمک نیروهای نظامی، انتظامی، بسیجیان و مردم، ام القرای اسلامی خواهد شد.

وی افزود: وحدت و همدلی بین قوای سه گانه مجریه، مقننه و قضاییه  سبب خواهد شد تا  مسئولان به فکر سازندگی باشند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی بر استفاده از تمام ظرفیت‌های انسانی توانمند نور، چمستان و بلده در تهران و مرکز استان تأکید کرد و گفت: باید با کمک مسئولان شهرستان، شوراها و دهیاران، اقتصاد دریا و دشت را فعال کنیم.

اسماعیلی یکی از مشکلات عمده استانهای شمالی کشور را  ورود فاضلاب‌های خانگی به دریا  برشمرد و افزود: پروژه مدیریت و ساماندهی فاضلاب نور، رویان ، ایزدشهر و امیرآباد در دستور کار قرار گرفت .

وی همچنین از اخذ موافقت راه اندازی اورژانس دریایی در نور در آینده ای نزدیک خبر داد .

اسماعیلی تصریح کرد: باید برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مردم منطقه، فضایی را ایجاد کنیم  تا به وضعیت اقتصادی مردم پویایی ببخشیم.

این مسئول در ادامه با اشاره به پروژه های در حال اجرای شهرستان نور؛ از افتتاح استادیوم ورزشی شهید ناطق نوری در سال آینده ، کلنگ زنی بیمارستان ۱۶۰ تختخوابی شهرستان نور در اسفندماه،آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به  ۱۳ روستای میانبند و همچنین مناطقی از بلده و … خبر داد .

ذوالفقاری بخشدار چمستان نیز از افتتاح و بهره برداری از ۱۳ پروژه در بخش چمستان با اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در حوزه های مختلف اعم از آبرسانی، اجرای طرح هادی، خانه بهداشت، راههای روستایی ، کشاورزی و …. در دهه فجر خبر داد .

وی افزود: بخش چمستان با وجود اینکه بیشترین آبادی را در خود جای داده است ، اما در رسیدگی به مشکلات و دغدغه های موجود، مورد کم لطفی قرار گرفته که خواستار هماهنگی و هم افزایی میان مسئولان شهرستان جهت رشد و شکوفایی بیش از پیش این بخش هستیم.

بخشدار چمستان خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی به برکت خون شهدا، منویات بلند امام راحل و رهنمودهای مقام معظم رهبری تاکنون نه تنها فراز و نشیب‌های بزرگی را  پشت سر گذاشته، بلکه در امنیت استاندارد بین المللی، به  سمت توسعه در حال پیش رفتن است.

وی با اشاره به مضایق مالی از اقدامات خوبی که از سوی دولت در حال انجام است از نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس، دهیاران و شوراهای بخش چمستان که هر کدام به  سهم خود، در چانه زنی و جذب اعتبارات موثر بوده‌اند، قدردانی کرد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۰ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو