زمان انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۶ -

پرسپولیسی‌ها؛ ساکنان طبقه وسط

سرخ پوشان در دربی هشتاد و شش موفق نشدند از پس رقیب خود برآیند. با بررسی نفر به نفر بازیکنان پرسپولیس در این بازی همراه "ورزش سه" باشید.

سرای نور؛اغلب  پرسپولیسی ها (به غیر از یکی دو بازیکن کاملا ناموفق) در دربی هشتاد و شش در حد متوسط ظاهر شدند آنها در حالی که نیمه اول را با ناکامی پشت سر گذاشتند در نیمه دوم به دنبال جبران مافات بودند و همین اصرار آنها برای گلزنی و به تساوی کشاندن بازی باعث شد تا میانگین امتیازات بازیکنان این تیم به حد متوسط برسد.

 

 

  • علیرضا بیرانوند ( ۶ از ۱۰)

گلر سرخپوشان شاید یکی از معدود بازیکنانی از این تیم بود که توانست نمایش خوبی در دیدار برابر استقلال داشته باشد. بیرانوند یک سیو بسیار خوب در نیمه اول روی ضربه تیام داشت که در موقعیت تک به تک با او قرار گرفته بود و درسایر دقایق بازی نیز با عکس العمل های به موقع، نشان داد که یکی از بازیکنان آماده پرسپولیس است. روی صحنه گل استقلالی ها نیز چندان نمی توان گلر ملی پوش پرسپولیس را مقصر دانست، چرا که توپ به زاویه دورتر زده شد و بیرانوند فرصتی برای عکس العمل نداشت. در مجموع می توان عملکرد بیرانوند را در این دیدار بالاتر از حد متوسط دانست.

 

 

  • سیدجلال حسینی (۵ از ۱۰)

مدافع باتجربه پرسپولیس در مقابل استقلال همان اشتباهی را مرتکب شد که در دیدار برابر السد و در مقابل بونجاح انجام داده بود. سید جلال اینبار در مقابل تیام و در نبردی رو در رو مغلوب این بازیکن شد و در شرایطی اجازه شوتزنی به مهاجم استقلال را داد که پای تکیه خود را روی پای راست گذاشته بود و باز هم حریف او با یک ضربه به توپ او را جا گذاشت و به توپ ضربه زد که در برگشت وریا غفوری موفق شد تنها گل بازی را به ثمر برساند. در سایر دقایق بازی و در دوئل های رودررو با بازیکنان استقلال می توان نمره قبولی به مدافع ملی پوش پرسپولیس داد که در حملات نیز تلاش زیادی برای گلزنی با ضربه سر داشت که البته ناکام ماند.

 

 

  • شجاع خلیل زاده (۴ از ۱۰)

خلیل زاده در این دیدار و در دوئل های نفر به نفر مانند دیدارهای گذشته پرریسک عمل کرد و اشتباهاتی مرتکب شد. اگر از نمایش او در خط دفاعی گذر کنیم، خلیل زاده در پخش توپ هایی که به او می رسید، عملکرد خوبی نداشت و در بسیاری از صحنه ها شاهد پاس های اشتباه از این بازیکن بودیم که این موضوع به خصوص در نیمه دوم که پرسپولیسی ها بیشتر به رسیدن پاس های صحیح نیاز داشتند، به چشم آمد. در مجموع در روزی که پرسپولیسی ها روز خوبی را پشت سر نگذاشتند، خلیل زاده نیز یکی از بازیکنانی بود که شکل دهنده پازل روز بد آنها بود.

 

 

  • حسین ماهینی (۳ از ۱۰)

کاپیتان دوم پرسپولیس امروز در دربی پایتخت به صادق محرمی ترجیح داده شد و در سمت راست خط دفاعی تیمش قرار گرفت. عملکرد ماهینی اما چنگی به دل نزد و نه در حملات و نه در کارهای تدافعی موفقیت چندانی به دست نیاورد. ماهینی در اواسط نیمه دوم با آمدن صادق محرمی، به میانه زمین منتقل شد و در پست هافبک دفاعی بازی کرد. او در این منطقه فشار زیادی را تحمل نکرد و عملکرد متوسطی داشت. در مجموع شاید استفاده از صادق محرمی به جای ماهینی می توانست سرنوشت بهتری برای پرسپولیس به دنبال داشته باشد.

 

 

  • محمد انصاری (۵ از ۱۰)

مدافع چپ ملی پوش تیم پرسپولیس امروز فشار زیادی را تجربه کرد. نیمه اول که دربرگیرنده بازی مالکانه استقلال بود، بخش زیادی از اقدام های تیم شفر از سمت راست صورت گرفت و انصاری باید مقابل مهره های تکنیکی استقلال مقاومت می کرد. می توان گفت عملکرد محمد انصاری در این بازی بد نبود و او چند نفوذ هم از سمت چپ انجام داد که البته نصفه و نیمه باقی ماند و نتیجه ای در بر نداشت.

 

 

  • محسن ربیع خواه  (۳ از ۱۰)

امروز در میانه میدان برتری از آن هافبک های جنگنده و تکنیکی تیم استقلال بود و آنها توانستند نبض بازی را در اختیار بگیرند. یکی از مردان ناموفق وسط زمین در دربی محسن ربیع خواه بود. هافبک دفاعی پرتلاش پرسپولیس امروز نه توانست در توپگیری مثل روزهای خوبی که از او سراغ داشتیم موفق باشد و نه دقت بالایی در پاس هایش داشت تا مگر باری از دوش بازیکنان طراح تیم برداشته باشد. او در اکثر دفعاتی که تحت فشار  هافبک های حریف قرار گرفت، قافیه را باخت و در نهایت از سوی برانکو ایوانکوویچ تعویض شد.

 

 

  • کمال کامیابی‌نیا ( ۵ از ۱۰ )

هافبک دفاعی پرسپولیس که این بازی از ابتدا در ترکیب تیم قرمز‌پوشان قرار گرفت ، عملکرد نه چندان درخشانی از خود نشان داد . این بازیکن که در ترکیب امروز تیمش جلو‌تر از ربیع‌خواه ایفای نقش می‌کرد ، نتوانست حملات تیم رقیب را در نیمه اول خنثی کند و  در یک سری از صحنه‌ها هنگام ضد حمله‌های استقلال جا ماند . کامیابی‌نیا نیمه دوم بازی را خوب شروع کرد و بسیاری از توپ‌های خط هافبک استقلال را قطع کرد اما با توجه به تصمیم برانکو در دقیقه ۶۹ از بازی بیرون آمد و جای خود را به صادق محرمی داد و حسین ماهینی با تغییر پست جایگزین وی در میانه زمین شد .

 

  • بشار رسن (۳ از ۱۰)

کمتر کسی فکر می کرد این بازیکن در ترکیب ثابت پرسپولیس در دربی قرار بگیرد اما او در روز نیمکت نشینی بسیاری از هافبک های نامی سرخپوشان به میدان رفت و در خوشبینانه ترین شرایط یک بازیکن معمولی بود. رسن هیچگاه در مقام یک بازیکن کلیدی یا بازیکن نجات بخش نتوانسته ظاهر شود. او در نیمه دوم تعویض شد و نتوانست حضورش در دربی را ۹۰ دقیقه ای کند.

 

 

  • فرشاد احمدزاده (۴ از ۱۰)

یکی از بدترین روزهای فوتبالی اش را مقابل استقلال سپری کرد و نتوانست کاری از پیش ببرد. تک گل بازی هم روی اشتباه این بازیکن برای استقلال رقم خورد. احمدزاده در کناره ها هرازگاهی حرکت هایی را به سمت دروازه استقلال داشت اما ضریب بالای اشتباهات او باعث شکل نگرفتن حملات پرسپولیس می شد. گمان می رفت احمدزاده در نیمه دوم جای خود را به مسلمان بدهد اما نه مهندس سرخپوشان به بازی آمد و نه احمدزاده توانست کاری برای تیمش انجام دهد.

 

 

  • وحید امیری (۵ از ۱۰)

یکی از بهترین بازیکنان پرسپولیس در این فصل در بازی امروز همانند خیلی از هم تیمی هایش از شرایط ایده آل خود دور بود. او سردرگم بازی کرد و دقت پاس هایش مثل همیشه نبود. او در نبرد مستقیم با وریا غفوری در بیشتر صحنه ها ناموفق بود و تنها صحنه ای که از او در این بازی به یاد مانده، یک ضربه آرام و نرم از پشت محوطه جریمه بود که توپ به راحتی در آغوش رحمتی جا گرفت.

 

  • علی علیپور ( ۳ از ۱۰ )

آقای گل لیگ ایران در حساس‌ترین مسابقه فصل ، بازی دور از انتظاری از خود نشان داد و نتوانست در تیم خود تاثیر بگذارد . این بازیکن که به خوبی توسط خط هافبک خود تغذیه نمی‌شد ، در یک یا دو صحنه برای خود موقعیت‌سازی کرد و از آن‌ها هم به خوبی استفاده نکرد . یکی از این موقعیت‌ها در دقیقه ۷۵ پیش آمد و علیپور شوتی را روانه دروازه کرد که این ضربه از خط کنار زمین به بیرون رفت . می‌توان گفت که آقای گل لیگ ایران در این بازی قربانی نبود بازیکن خلاق در خط هافبک پرسپولیس شد و نتوانست بازی همیشگی را از خود به نمایش بگذارد .

 

  • صادق محرمی  (۶ از ۱۰)

مدافع جوان پرسپولیسی ها که تصور می شد از ابتدا در ترکیب ثابت این تیم به میدان برود در نهایت نیمه دوم خود را در زمین دید. محرمی در حضور ۲۲ دقیقه ای خود در زمین همانطور که پیش بینی می شد توانست شوک مثبتی به قسمت راست پرسپولیسی ها بدهد و در مدت زمان حضور در زمین با نفوذهای خود و همکاری با احمدزاده و امیری فرصت های مناسبی برای پرسپولیسی ها ایجاد کند. شاید اگر این مدافع جوان از ابتدا در ترکیب سرخ پوشان به میدان می رفت می توانست با نفوذها و حرکات سرعتی خود به کار تیم بیاید اما او در مدت زمان حضور تنها توانست به ایجاد چند خطر روی دروازه آبی ها بسنده کند.

 

  • احمد نوراللهی  (۵ از ۱۰)

هافبک پرسپولیسی ها که پس از اتمام مدت زمان خدمت سربازی خود مجددا پیراهن پرسپولیسی ها را به تن کرد تنها ۱۵ دقیقه فرصت حضور در دربی هشتاد و شش پیدا کرد. هرچند یکی از اهداف نوراللهی استفاده از توپ های پشت محوطه جریمه و شوت زنی به دروازه آبی ها بود او در این زمینه موفق نبود اما فعالیت او را نمی توان در پانزده دقیقه بازی نادیده گرفت. نوراللهی یکی از اصلی ترین حلقه های پرسپولیس برای کشاندن استقلالی ها به دفاع بود و تا حد زیادی هم در انجام وظایف خود موفق بود موفقیتی که البته در این بازی نتوانست گره پرسپولیسی ها را باز کند.

 

 

  • گادوین منشا  (۶ از ۱۰)

مهاجم نیجریه ای پرسپولیسی ها نیز یکی از بازیکنانی بود که حضور او از ابتدا در ترکیب سرخ پوشان تصور می شد اما این اتفاق نیفتاد و برانکو از او در نیمه دوم استفاده کرد. منشا که در حفظ توپ در یک سوم دفاعی حریف همیشه موفق عمل می کرد در این بازی نیز توانست این وظیفه خود را به خوبی انجام دهد منشا هم مانند محرمی از جمله بازیکنان تعویضی بود که تصور می شد اگر از ابتدا در میدان حضور پیدا می کرد می توانست بیشتر از وضعیت فعلی خود به کمک تیم بیاید و در مجموع می توان در روزی که اغلب بازیکنان پرسپولیس در حد متوسط در میدان ظاهر شدند او یکی از بازیکنانی بود که در فرصت ۳۰ دقیقه ای خود، توانست  فعالیت بالایی داشته باشد و به خوبی از پس وظایف خود بربیاید.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۱ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو