زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ -

همایش تجلیل از پیشکسوتان و بازنشتگان اداره بهزیستی شهرستان نور با حضور قائم مقام سازمان بهزیستی کشور و مسئولان استانی و شهرستانی برگزار شد

همایش تجلیل از پیشکسوتان و بازنشتگان اداره بهزیستی شهرستان نور با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن پیامبر اعظم(ص) رویان برگزار شد.

همایش تجلیل از پیشکسوتان و بازنشتگان اداره بهزیستی شهرستان نور با حضور قائم مقام سازمان بهزیستی کشور، مدیرکل بهزیستی مازندران، مسئولان کشوری،نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت،فرماندارنور و مسئولان استانی و شهرستانی در سالن پیامبر اعظم(ص) رویان برگزار شد.

 

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی، مهم‌ترین و تنهاترین نهاد حمایتی حاکمیتی که بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مددجو در گروه‌های مختلف اعم از کودکان بی‌سرپرست،سالمندان، معلولان و .. زیرپوشش خود دارد.

 

محمدعلی کوزه‌گرکالجی تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به مسئله عدالت اجتماعی، دولت و مردم

باید توجه ویژه‌ ‌تری به اقشار آسیب پذیرداشته باشند.

 

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور درپایان گفت: جامعه سالم، جامعه‌ای است که فقر، بی‌عدالتی، بیکاری در آن به حداقل رسیده باشد و معلولان نیز با وجود نقص جسمی بتوانند در شرایط خوب زندگی کنند که سازمان بهزیستی در این راستا می‌کوشد .

 

 

 

 

مدیرکل بهزیستی مازندران گفت: در سال ۹۶ بیش از ۲۷۱ میلیارد ریال از همراهی و مشارکت مردم استان برای برنامه‌های بهزیستی بهره‌مند شدیم

سیدسعید آرام در همایش تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان اداره بهزیستی شهرستان نور اظهارکرد: آنچه باعث می‌شود هر سازمانی به نتیجه مطلوب و اهداف طراحی شده خود دست پیدا کند وجود نیرو و منابع انسانی کارآمد است.

وی گفت: کار کردن در بهزیستی با سازمان‌های دیگر متفاوت است و کسانی که در سازمان بهزیستی فعالیت می‌کنند منتخب خدا هستند تا به بهترین و محبوب ترین اقشار جامعه خدمت کنند.

مدیرکل بهزیستی مازندران تصریح کرد: همه انسان‌های نیک و برجسته دنیا در این عالم مهم‌ترین فعالیت خود را خدمت به این عزیزان می‌دانند.

این مسئول در گزارش اقدامات در حوزه مشارکت‌های مردمی در استان افزود: مازندران با همراهی خیرین و مردم در اجرای برنامه‌های بهزیستی بسیار سرآمد و اقدامات خوبی را انجام داده است.

آرام خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ بیش از ۲۷۱ میلیارد ریال از همراهی و مشارکت مردم استان برای برنامه‌های بهزیستی بهره‌مند شدیم و با مقایسه سال ۹۵ که در طول یک سال ۱۲۶ میلیارد مشارکت مردمی بوده است ۱۱۵ درصد رشد در مشارکت مردمی داشتیم.

وی یکی از مهم‌ترین اقدامات را جشن ازدواج برای جامعه هدف نام برد و افزود: طرح ۱۴ جهیزیه در هر شهرستان به نیت ۱۴ معصوم در سطح استان اجرا شد که برای حدود ۳۰۶ نفر از نوعروسان و کسانی که تازه ازدواج کردند، جهیزیه‌ای با مبلغ یک میلیارد تومان مشارکت مردمی تهیه شد.

مدیرکل بهزیستی مازندران اظهارکرد: در ماه مبارک رمضان تهیه سبد غذایی برای خانواده تحت پوشش بهزیستی و افراد نیازمند با همراهی خیرین از دیگر اقدامات همکاران حوزه بهزیستی بوده که بیش از ۲۰ هزار سبد کالا با ارزش ریالی حدود ۱۵ میلیارد ریال تهیه و در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت و بیش از ۱۰ میلیارد ریال فطریه سال ۹۶ پس از ماه رمضان از نمازگزاران و مردم مازندران جمع‌آوری شد.

این مسئول گفت: بهزیستی از طریق خیرین و مردم مازندران توانست بیش از ۲۳ میلیارد ریال برای زلزله‌زدگان کرمانشاه جمع‌آوری کند.

آرام یادآورشد: امسال با همکاری بیمه برکت توانستیم برای ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از مدد جویان، بیمه تکمیلی را مهیا کنیم و با برنامه‌ریزی تا پایان امسال این تعداد به ۱۰ هزار نفر می‌رسانیم.

وی تصریح کرد: مهم‌ترین و اصلی‌ترین مشکل جامعه هدف ما هزینه‌های درمان بوده که با بهره‌گیری از بیمه تکمیلی برکت، تا حد زیادی مشکلات برطرف می‌شود و ۵۰ درصد هزینه‌هایی که برای بیمه برکت انجام دادیم از محل همراهی و مشارکت خیرین بوده که زمینه‌ای ایجاد شد که مشکل برای این افراد حل شود تا نگران هزینه‌های درمان نباشند.

مدیرکل بهزیستی مازندران خواستار توجه به دستمزد کارکنان بهزیستی شد و گفت: کارکنان بهزیستی سخت‌ترین فشارهای روحی و روانی را تحمل می‌کنند تا بتوانند مشکلات جامعه هدف را رفع کنند و این عزیزان باید از لحاظ معیشتی تأمین باشند تا در کنار خانواده زندگی مناسبی داشته باشند.
نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت در این همایش اظهارکرد: نکته مهم در مأموریت بهزیستی در بخش پیشگیری است و با توجه به وظیفه سنگین، جامعه هدف بزرگ، مسئولیت زیاد و امکانات محدود، بهزیستی تمام تلاش خود را در این مجموعه برای خدمتگزاری معطوف کرده است و نهادهای حمایتی باید به ویژه بخشی از امکانات آموزش و پژوهش را در راستای پیشگیری به کار ببرند تا بتوانیم بخشی از رنج‌ها را کاهش دهند.

 

فرماندار نور در این همایش اظهارکرد: یکی از وظایف مهم بهزیستی توجه به بازنشستگان و سالخوردگان است که باید برنامه‌های جدی را اهتمام بورزد واین جلسه فرصتی است تا به ارزشمندی کار بهزیستی در جامعه خودمان دقت کنیم.

علی شادمان با اشاره به منطقه آسیب‌پذیرمحله حداد شهرستان نورافزود: این منطقه به طور جدی نیاز به مداخله جدی اجتماعی و کنترل آسیب‌ها دارد.

 

 

 

 

 

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو