زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ -

العین بالاتر از بارسلونا، بایرن و منچسترسیتی

تیم فوتبال العین امارات در هفته های اخیر در گلزنی بسیار عالی ظاهر شده است.

سراي نور؛تیم فوتبال استقلال ایران فردا شب از چارچوب مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا سومین بازی خود را مقابل العین امارات در ورزشگاه هزاع بن زاید برگزار می کند.

 

استقلالی ها پس از موفقیت در دو بازی قبلی آسیایی خود که به کسب ۴ امتیاز ارزشمند انجامید، در لیگ ایران هم روزهای خوبی را سپری کردند و در آخرین گام موفق شدند با پیروزی در دربی پایتخت، از لحاظ روحی به بالاترین سطح ممکن برسند. دقیقا مثل آبی های ایران، حریف استقلال در این بازی نیز از آمادگی بالایی برخوردار است و در شرایط خوبی به سر می برد.

 

تیم فوتبال العین در همان روزی که استقلال دربی پایتخت ایران را برد، در یک بازی ۶ امتیازی و نبرد مستقیم قهرمانی امارات، مقابل الوحده با ۶ گل به برتری رسید و قدرت خود را در لیگ داخلی به رخ کشید. این بازی اما تنها روز پرگل و فوق العاده العین در لیگ امارات نبود. شاگردان زوران مامیچ در رقابت های این فصل عالی کار کرده اند و به ویژه در نیم فصل دوم عملکردی فوق العاده از خود به جا گذاشته اند. تیم العین در ۷ بازی نیم فصل دوم لیگ امارات، ۲۷ گل به ثمر رسانده و میانگینی نزدیک به ۴ گل در هر بازی را رقم زده است. فوق العاده بودن این عملکرد زمانی مشخص تر می شود که نگاهی به صدرنشینان لیگ های معتبر اروپایی و برخی لیگ های خاورمیانه بیاندازیم.

 

در لیگ اسپانیا، تیم آماده و سرحال ارنستو والورده صدرنشین است. بارسلونا در نیم فصل دوم لالیگا هشت بازی انجام داده و در این بازی ها ۱۸ گل زده است. منچسترسیتی، صدرنشین بلامنازع این فصل لیگ برتر جزیره که از خط حمله بسیار قدرتمندی هم بهره می برد، در طول ۱۰ بازی خود در نیم فصل دوم لیگ انگلیس ۲۳ بار دروازه حریفان را باز کرده است. البته آمار لیورپول در انگلیس از این لحاظ بهتر از سیتی بوده و آنها ۲۶ گل در این مدت به ثمر رسانده اند که باز هم پایین تر از آمار العین است. در لیگ ایتالیا تیم صدرنشین ناپولی ۸ بازی در نیم فصل دوم انجام داده و در این مدت ۲۰ گل به حریفان خود زده است. صدرنشین بوندسلیگا یعنی بایرن مونیخ هم در ۷ بازی نیم فصل دوم خود موفق به زدن ۱۹ گل شده است. تنها تیمی که در لیگ های معتبر اروپا گلهای بیشتری نسبت به العین زده، پاریسن ژرمن است. شاگردان اونای امری در نیم فصل دوم لوشامپیونه ۲۸ گل زده اند که البته این تعداد گل در ۱۰ بازی زده شده است.

 

در کشورهای حوزه خلیج فارس می توان به لیگ عربستان اشاره کرد. تیم الاهلی در ۹ بازی برگزار شده از نیم فصل دوم لیگ ۲۴ بار دروازه حریفان خود را باز کرده و بهترین خط حمله عربستان در این بازه زمانی را در اختیار دارد. صدرنشین عربستان یعنی الهلال ۱۹ گل در همین تعداد بازی به ثمر رسانده است.

 

در لیگ ستارگان قطر تیم فوتبال الدحیل ۸ بازی در نیم فصل دوم انجام داده و ۳۱ گل به حریفان خود زده است. این تنها آماری است که در لیگ های مورد بررسی، از نظر تعداد و میانگین گل زده بهتر از آمار تیم العین است که البته اختلاف قدرت الدحیل با سایر تیم های قطری در این امر دخیل بوده است.

 

اگر به لیگ ایران هم توجه بکنیم، نکته جالب اینجاست که بهترین آمار گلزنی در نیم فصل دوم متعلق به حریف فرداشب العین یعنی تیم استقلال است. شاگردان وینفرد شفر با زدن ۱۷ گل در ۱۰ بازی نیم فصل دوم بهترین خط حمله این مدت را داشته اند.

 

با وجود آمار خیره کننده العین در گلزنی، باید توجه داشت که استقلال از زمان حضور شفر در فاز تدافعی فوق العاده بوده و گلهای بسیار کمی دریافت کرده است. ۴ گل خورده در ۱۰ بازی اخیر، یک آمار کم نظیر برای آبی های پایتخت ایران به شمار می رود و قطعا به همان اندازه که کنترل مهاجمان العین برای استقلالی ها سخت است، رسیدن به دروازه استقلال هم برای مهاجمان زوران مامیچ مشکل خواهد بود.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو