زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ -

مارادونا و توصیه جالب به مسی در مورد ضربات آزاد

اگر لیونل مسی اکنون استاد مسلم ضربات آزاد است، یکی از دلایلش توصیه هایی است که مارادونا به وی کرده بود.

سراي نور؛روز گذشته لیونل مسی برای سومین بازی متوالی در لالیگا موفق به گل کردن ضربه کاشته خود شد. به لطف همین گل بود که بارسا توانست در خانه بر اتلتیکو غلبه کرده و یک گام دیگر به سمت قهرمانی بردارد.

مسی از همان شروع دوران فوتبالش در زدن ضربات آزاد متبحر بود؛ ولی مهارت فعلی را نداشت.

 

 

 

 

فرناندو سینیورینی، بدنساز اسبق تیم ملی آرژانتین در مصاحبه با لاسستا به ذکر خاطره ای جالب در مورد مسی و مارادونا پرداخت و نقشی که اسطوره در پیشرفت مسی ایفا کرده است.

 

سال ۲۰۰۹ و زمانی که هدایت آرژانتین بر عهده مارادونا بود، آلبی سلسته در شهر مارسی اردو زده بود. در جریان یکی از تمرینات، مسی سه بار اقدام به زدن ضربه آزاد کرد و هیچکدام تبدیل به گل نشدند که این موضوع عصبانیت مسی را به دنبال داشت و او اقدام به ترک زمین کرد.

 

 

 

 

سینیورینی می گوید:« من به سمت مسی رفتم و او را از ترک زمین منصرف کردم و به وی گفتم که بهترین بازیکن دنیا نباید به این دلیل تمرین را ترک کند. سپس مارادونا به ما نزدیک شد و به مسی گفت که به تو یک توصیه مهم می کنم. وقتی توپ را به قصد زدن ضربه آزاد در منطقه موردنظر قرار می دهی، خیلی سریع از آن دور نشو. به توپ نزدیک باش و با او به ملایمت رفتار کن. به توپ بفهمان که چه قصدی داری و ضربه را چگونه می خواهی بزنی. مطمئن باش که توپ نیت تو را درک خواهد کرد. ذهنت را فقط روی همین مساله متمرکز کن.»

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو