زمان انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ -

لئو مسی و بارسا؛ به دنبال رکورد جاودانه آرسنال

با برتری برابر اتلتیکومادرید با جادوی لیونل مسی، بارسا در آستانه خلق رکوردی جاودانه قرار گرفته است.

سراي نور؛حالا بارسلونا ۲۷ بازی است که در لالیگا مغلوب نشده و با برتری مقابل اتلتیکومادرید، گام مهمی به سمت فتح لالیگا برداشته که این موهبت را باید مدیون ضربه ایستگاهی لیونل مسی که لحظه سرنوشت ساز در فتح احتمالی لالیگا بود، باشد.

فرم فوق العاده اتلتیکومادرید و نتایج پرفراز و نشیب بارسلونا در سال ۲۰۱۸ باعث شد هیجان در این دیدار به اوج رسیده و کاهش اختلاف خیلی دور از ذهن نباشد، اما باز هم لیونل مسی تفاوت ها را رقم زده و بارسلونا را در آستانه فتح یک لالیگای دیگر قرار داد.

با گلزنی در سومین بازی متوالی از روی ضربات آزاد، لیونل مسی تمام برنامه های دفاعی سیمئونه را بهم ریخت. به نظر می رسد هیچ راهی برای متوقف کردن ستاره ۳۰ ساله و البته بارسلونای والورده در لالیگا وجود ندارد.

ضربه ایستگاهی لئو مسی یکی از جنبه های دیدنی فوتبال بود. ضربه برنده ۵ توپ طلا بالاتر از دیوار دفاعی به گوشه دروازه اوبلاک رفت و سنگربان اتلتیکو قادر به انجام هیچ کاری نبود. به نظر می رسد این منطقه، نقطه مورد علاقه ستاره آرژانتینی بلوگرانا برای نواختن ضربات ایستگاهی باشد و حالا او ضربات خود را به شکلی غیرقابل پیش بینی روانه دروازه رقبا می کند.

برابر خیرونا، مسی با تیزهوشی ضربه خود از زیر دیوار دفاعی وارد دروازه کرد؛ مقابل لاس پالماس شوت مسی به گوشه ترین نقطه دروازه رفت و برابر اتلتیکومادرید، این اتفاق مقابل اوبلاک تکرار شد.

گل شماره ۶۰۰ لیونل مسی یکی از زیباترین و البته مهم ترین گل های او بود. اتلتیکومادرید با اختلاف ۵ امتیاز مهیای این مسابقه شد و پیروزی برابر بارسلونا در نوکمپ آنها را واقعا به فتح لالیگا در ادامه راه امیدوار می ساخت.

اما از همان ابتدا بلوگرانا با قرار داشتن لئو مسی در اوج و ارتباط موثر کوتینیو در خط میانی، مالکیت را در دست گرفته و خطرناک ظاهر شد، اما به هر حال هنوز هم بارسلونا برای کسب پیروزی، به هنرنمایی های فوق ستاره آرژانتینی خود در میدان نیاز دارد.

اگرچه شاید سیمئونه گمان می کرد با هجوم در دقایق پایانی امکان زدن گل تساوی وجود دارد و این اتفاق نیز توسط گامیرو رخ داد، اما با قرار داشتن دیگو کاستا در آفساید رویای آنها نقش بر آب شد.

شاید در ابتدا این دیدار را فینال لالیگا می دانستند، اما تیم سختکوش والورده پیروز نبرد شد و حالا آنها در ۲۷ بازی خود در لالیگا صاحب ۲۱ پیروزی و ۶ تساوی شده اند.

با توجه به برتری ۸ امتیازی مقابل بارسلونا و علم به این موضوع که تنها ۱۱ هفته تا پایان لالیگا باقی مانده، بارسا از شانس زیادی برای فتح این رقابت ها برخوردار است و پیروزی دیروز مقابل تیم سیمئونه، گام بلندی در این مسیر بود؛ به نظر می رسید چنین احساسی نیز بین هواداران حاضر در نوکمپ بعد از سوت پایان بازی وجود داشت.

اگرچه به نظر می رسد بارسلونا باید خود را قهرمان دانسته و در دیدارهای باقیمانده با آرامش بیشتری به میدان برود، اما به هر حال احتمال زیادی دارد تا تیم والورده با ثبت رکوردی تاریخی، فصل جاری و تمام طول ۳۸ هفته را بدون حتی یک شکست به پایان رسانده و تاریخ سازی کند؛ این اتقاق می تواند هدف اصلی آبی اناری ها در ادامه راه لقب گیرد.

تیم والورده هنوز باید به خانه مالاگا، سویا، سلتا، دپورتیوو لاکرونیا و لوانته در لالیگا سفر کرده و در خانه برابر بیلبائو، لگانس، والنسیا، ویارئال، رئال مادرید و رئال سوسیداد به میدان برود.

اگرچه برخی از بازی های برنامه مذکور دشوار است؛ اما بارسا تا همین جا نیز بر بسیاری از سختی های فصل خود غلبه کرده و با دریافت تنها ۱۳ گل در فصل جاری و قرار گرفتن مسی با اقتدار در صدر جدول گلزنان لالیگا شرایط فوق العاده ای دارد.

به نظر می رسد حالا دیگر هدف بارسلونا رسیدن به رکورد آرسنال تحت هدایت ونگر در سال ۲۰۰۴-۲۰۰۳ و به پایان رساندن فصل بدون حتی یک شکست باشد. اتمام فصل بدون شکست؟ بارسا و مسی به دنبال رقم زدن رکورد شگفت انگیز دیگری هستند.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۴ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو