زمان انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ -

قائم مقام سازمان بهزیستی اعلام کرد

خدمات بهزیستی به بیش از ۵ میلیون مددجو/اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز اقشار آسیب‌پذیر نیست

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور گفت: سازمان بهزیستی، مهم‌ترین و تنهاترین نهاد حمایتی حاکمیتی که بیش از 5 میلیون و 300 هزار مددجو در گروه‌های مختلف اعم از کودکان بی‌سرپرست،سالمندان، معلولان و .. زیرپوشش خود دارد.

به گزارش خبرنگار سرای نور، محمدعلی کوزه‌گرکالجی در همایش تجلیل از پیشکسوتان اداره بهزیستی شهرستان نور که با حضور مسئولان کشوری، استانی و شهرستانی در سالن پیامبر اعظم(ص) رویان برگزار شد اظهار کرد: سازمان بهزیستی، مهم‌ترین و تنهاترین نهاد حمایتی حاکمیتی است که بیش از ۵ میلیون و ۳۰۰ هزار مددجو را در گروه‌های مختلف اعم از کودکان بی‌سرپرست، سالمندان، معلولان و… زیرپوشش خود دارد.

 

 

وی افزود: از این تعداد یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر معلولان هستند که ۴۵۰ هزار نفر دارای معلولیت جسمی حرکتی‌اند که قادر به هیچگونه حرکتی نیستند.

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور تصریح کرد: اعتبارات دولتی پاسخگوی نیاز اقشار آسیب‌پذیر در سازمان بهزیستی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از جمله فقر، بیکاری، سالمندی، نگهداری کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست و معلولان نیست.

 

این مسئول تصریح کرد: با توجه به تأکید مقام معظم رهبری نسبت به مسئله عدالت اجتماعی، دولت و مردم باید توجه ویژه‌تری به اقشار آسیب پذیرداشته باشند.

کوزه‌گر مشکل عمده این سازمان را، مشکل اعتباری برشمرد و افزود: افراد زیادی را در نوبت داریم مانند مددجویان متقاضی جهیزیه و یا ۱۰۰ هزار معلول در نوبت که بودجه و اعتباری برای تحت پوشش قرار دادن آنان وجود ندارد.

وی اضافه کرد: سازمان بهزیستی بر اساس قانون برنامه ششم، متولی سلامت اجتماعی کشور است.

قائم مقام سازمان بهزیستی کشور در ادامه خاطرنشان کرد: تعریف سازمان بهداشت جهانی از سلامت، دیگر فقط محدود به سلامت جسم نیست، بلکه سلامت روانی و اجتماعی نیز برای داشتن یک جامعه سالم دارای اهمیت بسیار زیادی‌ است.

کوزه‌گر در پایان گفت: جامعه سالم، جامعه‌ای است که فقر، بی‌عدالتی، بیکاری در آن به حداقل رسیده باشد و معلولان نیز با وجود نقص جسمی بتوانند در شرایط خوب زندگی کنند که سازمان بهزیستی در این راستا می‌کوشد.

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۱۸ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو