زمان انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۹۶ -

رنج مددجویان بهزیستی و کمیته امداد باید کاهش یابد

نماینده مردم نور و محمود آباد در خانه ملت گفت: نکته مهم در مأموریت بهزیستی در بخش پیشگیری است و نهادهای حمایتی باید به ویژه بخشی از امکانات آموزش و پژوهش را در راستای پیشگیری به کار ببرند تا بتوانیم بخشی از رنج‌ها را کاهش دهند.

به گزارش خبرنگار سرای نور، علی اسماعیلی در همایش تجلیل از پیشکسوتان و بازنشستگان اداره بهزیستی شهرستان نور با اشاره به مأموریت بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) اظهار کرد: وظیفه بهزیستی و کمیته امداد امام خمینی(ره) خدمت‌رسانی به کسانی است که نیاز به حمایت دارند و این مأموریت و وظیفه سنگینی است.

 

وی گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند این وظیفه سنگین را انجام دهد و هرچند مجلس در بخشی از کارها دولت را مکلف کرده است اما باید بخش خصوصی در این زمینه ورود پیدا کند.

نماینده مردم نور و محمودآباد در خانه ملت تصریح کرد: نکته مهم در مأموریت بهزیستی در بخش پیشگیری است و با توجه به وظیفه سنگین، جامعه هدف بزرگ، مسئولیت زیاد و امکانات محدود، بهزیستی تمام تلاش خود را در این مجموعه برای خدمتگزاری معطوف کرده است و نهادهای حمایتی باید به ویژه بخشی از امکانات آموزش و پژوهش را در راستای پیشگیری به کار ببرند تا بتوانیم بخشی از رنج‌ها را کاهش دهند.

این مسئول گفت: اولین و آخرین سرمایه یک کشور نیروی انسانی است و محور و مدار توسعه، انسان است که می‌تواند همه هدف‌های توسعه را به سر منزل مقصود برساند و اگر می‌بینیم که بسیاری از کشورها توسعه یافته هستند آن‌ها فقط سرمایه مادی نداشتند بلکه از سرمایه نیروی انسانی خود توانستند به درجات عالی برسند.

اسماعیلی گفت: تجلیل از بازنشستگان در خانواده بهزیستی یک امر مقدس است.

 

 

جهانشاهی مدیرعامل جمعیت تلاشگران فرهنگ و توسعه نیز در این همایش اظهار کرد: بازنشستگان از نظر فکری به کمال رسیدند و از این بابت محل رجوع مردم هستند.

وی گفت: بهره‌گیری از ظرفیت بازنشستگان در جهت رفع مشکل امروز جامعه در اصلاح فرهنگ مصرف، ضروری است و ما در واقع دچار بی‌انضباطی اجتماعی در حوزه فرهنگی هستیم که این بی‌انضباطی فرهنگی در حوزه مصرف سبب شد که محیط زیست ما به خطر بیافتد و در واقع حفظ محیط زیست و اصلاح فرهنگ مصرف که دو بال توسعه پایدار در کشور است، دچار مشکل شود.

مدیر عامل جمعیت تلاشگران فرهنگ و توسعه گفت: آمار مقایسه‌ای بابت مقایسه کشور و دنیا درمصرف سرانه آب، برق و … چند برابر مصرف متوسط جهانی است و سرانه مصرف در کشور ما مانند شیر، میوه و سبزیجات کم تر از سرانه متوسط جهانی است که این طریق مصرف نادرست با فرهنگ اصیل ایرانی و شریعت و سفارشات دینی و صرفه‌جویی در دین تناقض دارد.

جهانشاهی گفت: مسئله مصرف و کمبود آب در کشور بسیار جدی است و باید به این مسئله در جامعه توجه ویژه شود.

زمان انتشار: ۱۸ اسفند, ۱۳۹۶

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو