زمان انتشار: ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ -

نخستین شماره مجله «تاریخ سینمای جهان» منتشر شد

نخستین شماره از مجله الکترونیک «تاریخ سینمای جهان» از تولیدات گروه هنر خبرگزاری مهر منتشر شد

به گزارش سرای نور؛ از چندی پیش در قالب سلسله مقالاتی به بررسی صنعت سینمای جهان در کشورهای مختلف و همچنین آشنایی با استودیوها و کمپانی‌های پرداخته است که در نخستین شماره از مجله «تاریخ سینمای جهان» بخشی از این مطالب را با هم می خوانیم.

این شماره از مجله در سه بخش آشنایی با سینمای کشورهای مختلف، آشنایی با کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی در جهان، آشنایی با استودیوهای بزرگ فیلمسازی تدوین شده است و در شماره‌های آتی ادامه این مباحث پی گرفته می‌شود.

در بخش «آشنایی با سینمای کشورهای مختلف» ابتدا مروری بر تاریخچه هالیوود و نماد آن به عنوان مهد فیلمسازی جهان داریم و سپس سراغ سینمای هند، پاکستان، بنگلادش، اندونزی و فیلیپین رفته‌ایم. البته شما در شماره های آتی مجله «تاریخ سینمای جهان» با ما به دیگر کشورهای آسیایی آمده و با تاریخ تولد سینما در این کشورها آشنا می‌شوید.

در بخش «کمپانی‌های بزرگ فیلمسازی» ابتدا مروری بر تاریخ دیزنی داریم و سپس سراغ پیکسار، دریم ورکز، یونیور سال، فاکس قرن بیستم و لوکاس فیلم رفته‌ایم.

همچنین در بخش سوم مجله یعنی « آشنایی با استودیوهای بزرگ فیلمسازی» مطالبی درباره استودیوهای پاین وود، چینه چیتا، بابلسبرگ و امبلین می‌خوانید.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۵ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو