زمان انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ -

معاون استاندار مازندران مطرح کرد

نوروز متفاوت در شهرستان‌های مازندران با برپایی نمایشگاه‌های صنایع دستی

معاون عمرانی استاندار مازندران از برپایی حداقل یک نمایشگاه صنایع دستی در تمامی شهرستانهای استان خبر داد و گفت: تلاش و کوشش همکاران در سراسر استان خدمت‌رسانی به مسافرانی است که مازندران را مقصد سفر خود انتخاب کردند.

به گزارش خبرنگار سرای نور،علی نبیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه‌های صنایع دستی شهرستان نور در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: اقدامات ستاد اجرایی تسهیلات سفر استان مازندران از ۲۷ اسفند ۹۶ آغاز شد.

وی با اشاره به ابلاغیه که حدود چهار ماه قبل با دستور استاندار مازندران برای رؤسای کمیته‌ها در سراسر استان صادر شد، افزود: ستاد سفر در استان مازندران با محوریت فرمانداران و در استان با محوریت استاندار و جانشینی معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران آغاز به کار کرد.

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران تصریح کرد: تلاش و کوشش همکاران در سراسر استان خدمت‌رسانی به مسافرانی است که مازندران را مقصد سفر خود انتخاب کردند.

این مسئول افزود: جاده‌های مازندران سومین جاده از جهت ترافیک نوروزی در کشور است که با تلاش و همت خادمان از مسافران نوروزی مازندران میزبانی می‌شود.

نبیان با اشاره به جلسه‌ای که در خصوص ستاد تسهیلات با حضور مسئولان شهرستان نور تشکیل شد، بیان کرد: این جلسه در خصوص ارزیابی و نظارت بر امورات مختلف شهرستان در محل شهرداری نور برگزار شد و بر طبق مواردی که  در این جلسه مطرح شد همه باید تلاش کنیم تا رضایت مسافران را از سفر نوروزی به استان مازندران به دست آوریم و همه همکاران تا پایان روز ۱۴ فروردین آماده خدمت‌رسانی به مسافران هستند.

 

وی در بازدید از نمایشگاه‌های صنایع دستی شهرستان نور اظهارکرد: نوروز امسال در شهرستان نور اقدامات بسیار خوبی انجام شد و نمایشگاه‌هایی که در شهرستان نور بر پا شد بسیار ارزشمند بود.

معاون عمرانی استاندار مازندران از دست‌اندرکاران برگزاری نمایشگاه صنایع دستی، فرماندار شهرستان نور، شهردارانی که در پاکسازی راه‌های اصلی و فرعی با کمک راهداران تلاش کردند قدردانی کرد.

*افزایش ۲۵ درصدی سفر به شهرستان نور

فرماندار شهرستان نور نیز با اشاره به برگزاری نمایشگاه و برنامه‌های متنوع در شهرستان اظهارکرد: حدود ۶۰۰ هزار مسافر تا چهارم فروردین به شهرستان نور سفر کردند که طبق آمار این تعداد ۲۵ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

 

علی شادمان تصریح کرد: امکانات حوزه‌های مختلف و امنیت برای مسافران در شهرستان نور فراهم است و برای نخستین‌بار در کشور بارکدی در شهرستان نور طراحی شد که می‌توانید با استفاده از این بارکد، در حوزه گردشگری شهرستان نور، منطقه مورد نظر خودتان را پیدا کنید که این طراحی توسط اداره گردشگری شهرستان و با تعامل هلال احمر انجام شد.

دستیابی به تمام مراکز گردشگری شهرستان نور با اسکن بارکد

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور نیز در حاشیه مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی شهرستان نور اظهار کرد: نمایشگاه صنایع دستی و سوغات با بیش از ۱۰۰ غرفه در شهرهای نور و رویان افتتاح شد که تا ۱۵ فروردین برای بازدید عموم دایر است.

 

شجاعی نوری گفت: این نمایشگاه از غرفه‌های صنایع دستی شهرستان نور و  غرفه‌های سوغات سراسر کشور تشکیل شد و براساس فرمایش مقام معظم رهبری و شعار امسال که حمایت از کالای ایرانی است، هدف ما نیز از این نمایشگاه‌ها آشنایی با فرهنگ بومی، صنایع دستی و سوغات سراسر کشور است تا گامی برای تقویت و رشد مصرف کالاهای ایرانی و رونق اقتصادی کشور برداریم.

وی یادآورشد: راه اندازی ربات راهنمای جامع گردشگری شهرستان نور خدمتی نوین و خلاقانه در عرصه صنعت گردشگری استان مازندران و شهرستان نور است.

 

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نور گفت: این ربات با مدیریت اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با همکاری هلال احمر شهرستان نور ایجاد شده که به معرفی مراکز گردشگری، رفاهی، درمانی و اداری شهرستان نور می‌پردازد.

شجاعی نوری با اشاره به تخصیص بارکد برای اماکن گردشگری گفت: برای نخستین‌بار در کشور بارکدی توسط اداره میراث فرهنگی شهرستان نور طراحی شد که مسافران با اسکن این بارکد می‌توانند به تمام مراکز گردشگری شهرستان نور دست پیدا کنند.

زمان انتشار: ۷ فروردین, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو