زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ -

گسترش ناتو به شرق یکی از جنایات کلینتون بود

«نوام چامسکی»، زبان شناس و متفکر برجسته، ضمن انتقاد شدید از خانواده کلینتون، اروپا را به پیروی منفعلانه از آمریکا متهم کرد.

به گزارش سرای نور؛  به نقل از اسپوتنیک، «نوآم چامسکی»، اندیشمند و نظریه پرداز برجسته با انتقاد شدید از «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ»، دو نامزد پیشرو در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نسبت به نامزدی این دو تن ابراز ناخرسندی کرد.

بر اساس این گزارش، «چامسکی» گفت: «ترامپ» برای آن دسته از افراد که افول آمریکا را تجربه کرده اند، به دلیل تعمیق احساس ترس، محرومیت، نا امیدی و احتمالا آن بخش از مردم که از افزایش اخلاق مداری و دوری از جنگ چیزی به گوششان نخورده، (گزینه ای) خوشایند است.

اما انتقادات «چامسکی» تنها به «ترامپ» ختم نشد. بلکه وی «هیلاری کلینتون» و سابقه خانوادگی او را نیز به باد انتقاد گرفت و گفت: به نظر من یکی از جنایات بی شمار بیل کلینتون گسترش (نیروهای) ناتو به سمت شرق و نقض قرارداد با «گورباچف» پس از اعطای امتیاز باورنکردنی «گورباچف» به غرب، یعنی رضایت دادن به اتحاد دو آلمان با یکدیگر و پیوستن  (آلمان شرقی) به اتحاد نیروهای متخاصم بود.

وی افزود: این تحریک های جدی توسط «بوش» به همراه وضعی نظامی و تهاجمی جلو رفت و همانطور که پیش بینی می شد واکنش سخت روسیه را در پی داشت. اما خط قرمزهای آمریکا دور مرزهای روسیه هنوز پا برجا است. «هیلاری کلینتون» هم می خواهد راه همسرش را ادامه دهد.

این زبان شناس برجسته گفت: اما تعداد زیادی از نخبگان اروپایی به شکلی منفعلانه و به زیبایی تمام، پا جای پای واشنگتن گذاشته اند.

«چامسکی» همچنین در مورد روابط ترکیه و آمریکا در دوران ریاست جمهوری کلینتون گفت: ترکیه مطمئنا یکی از متحدین بسیار مهم آمریکا بوده است. به طوری که در زمان «کلینتون» تبدیل به دریافت کننده عمده تسلیحات آمریکایی شد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو