زمان انتشار: ۷ فروردین ۱۳۹۷ -

با تمرکز نگاه تاجران به عرضه نفت آمریکا؛

قیمت نفت به ۷۱ دلار رسید

روز سه‌شنبه قیمت نفت با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال اختلال در عرضه این منطقه، به ۷۱ دلار رسید، اما با افزایش سریع تولیدات جهانی و بازگشت دلار، قیمت‌ها دوباره افت کرد.

به گزارش سرای نور، روز سه‌شنبه قیمت نفت با افزایش تنش‌ها در خاورمیانه و احتمال اختلال در عرضه این منطقه، به ۷۱ دلار رسید، اما با افزایش سریع تولیدات جهانی و بازگشت دلار، قیمت‌ها دوباره افت کرد.

قیمت پیش‌خرید نفت خام برنت که از اوج ۷۱ دلاری خود پایین آمده بود در ساعت ۲۰:۵۵ به وقت تهران با ۱۸ سنت افزایش قیمت نسبت به قیمت بسته شده دیروز به ۷۰.۳۰ دلار برای هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا در همین ساعت ۶ سنت نسبت به دیروز بالا آمد و قیمت هر بشکه از آن به ۶۵.۴۹ دلار رسید. این شاخص نفتی هم در معاملات امروز رکورد ۶۶.۴۱ دلار را برای خود ثبت کرده بود.

درحالی‌که قیمت نفت به بالاترین میزان خود از اواخر ژانویه تا کنون نزدیک می‌شد، دلار از پایین‌ترین میزان خود بهبود یافت و با بالا آمدن نرخ آن بخشی از افزایش قیمت نفت حذف شد.

تا به این‌جای این ماه، قیمت‌های نفت بیش از ۷ درصد افزایش یافته‌اند و به این ترتیب در ۳ ماهه اول سال ۲۰۱۸ قیمت نفت در کل ۵.۳ درصد بالاتر آمده است که آن را در مسیر ثبت سومین سود ربع‌سالانه متوالی خود قرار می‌دهد؛ حرکتی که در اواخر سال ۲۰۱۰ دیده شده بود.

محدودیت تولید اوپک، روسیه و سایر متحدان آنها باعث شده است که قیمت نفت برنت برای دومین بار پس از اواخر ۲۰۱۴ به بالای ۷۰ دلار برسد، اما تحلیل‌گران می‌گویند که چنین شرایطی ممکن است دوام زیادی نداشته باشد.

تحلیل‌گر تحقیقات بارکلیز در یادداشتی نوشت: ما انتظار داریم کسری عرضه نفت خام که در چند ربع سال گذشته وجود داشت، با افزایش شدید تولید آمریکا، جای خود را به مازاد عرضه دهد. امکان این وجود دارد که اختلال تولید ونزوئلا و ایران حال‌وهوای بازار را اندکی تغییر دهد، اما انتظار نمی‌رود توازن بازار به این وسیله تغییر چندانی داشته باشد.

منبع:مهر

زمان انتشار: ۷ فروردین, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو