زمان انتشار: ۱۱ فروردین ۱۳۹۷ -

معاون استاندار مازندران:

بوم‌گردی در مازندران باید تقویت شود

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران گفت: بوم‌گردی باید در استان تقویت شود و طرح‌های ساده و بومی روستایی و منطقه‌ای و سازه‌های سبک چوبی برای گردشگران جذابیت بیشتری دارد.

به گزارش خبرنگار سرای نور، جلسه ستاد تسهیلات نوروزی با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران، مدیرکل امور اجتماعی استانداری، فرماندار، شهردار نور و مسئولان استانی و شهرستانی در دفتر شهردار نور برگزار شد.

لزوم تقویت بوم‌گردی در مازندران

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نیز بر تقویت بوم‌گردی در استان تأکید کرد و افزود: طرح‌های ساده و بومی روستایی و منطقه‌ای و سازه‌های سبک چوبی برای گردشگران جذابیت بیشتری دارد.

احمد حسین‌زادگان با اشاره به اینکه گردشگری انبوه در استان دریک بازه زمانی و زیر ساخت محدود مزیت نیست، اظهار کرد: ماندگاری مسافر و گردشگر در طول سال، گردشگری ایده آل است که سبب بهره‌‌وری بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه ۱۴ برابر ظرفیت شهرستان نور گردشگر و جمعیت وارد شهرستان شده، افزود: این نشانگر این است که باید ۱۴ برابر ظرفیت خدمات ارائه شود که جای قدردانی دارد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران تکریم و احترام به مردم را از اولویت کارها نام برد و خاطرنشان کرد: باید با مردم با سعه صدر و احترام برخورد کرد و کاهش تصادفات و ایجاد امنیت برای مردم از خدمات‌رسانی برتر محسوب می‌شود، اما با جرائم و تخلفات سازمان یافته، پلیس با شدت و حدت برخورد خواهد کرد.

این مسئول با تأکید بر نظارت اداره صنعت، معدن و تجارت، دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: نهادهای غیردولتی و تشکل‌ها باید با خوراک فکری مناسب، ارائه خدمات‌رسانی بهتر به مسافران و گردشگران را فرهنگ‌سازی کنند.

 

حسین‌زادگان یادآورشد: شهرهای غرب و شرق استان، صاحب هتل‌ها، مجتمع‌های اقامتی و پذیرایی و… باید طرح‌های ویژه‌ای ارائه دهند که مسافران در طول سال به سراسر استان مازندران سفر کنند که این کار سبب رونق اقتصادی و افزایش میزان درآمد از جذب گزدشگر می‌شود.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به اینکه جذب گردشگر سبب رونق اقتصادی منطقه می‌شود، خاطرنشان کرد: شهرداران باید با برنامه‌ریزی و کارهای فرهنگی از این فرصت بهره ببرند.

این مسئول با تأکید بر جذب گردشگر در طول سال بیان کرد: گرانفروشی سبب کاهش مسافر و گردشگر و رکود اقتصادی است که نخستین ضرر و زیان آن متوجه فروشندگان و کسبه خواهد شد.

رتبه نخست مازندران در کشور در اقامت گردشگران تا ۹ فروردین

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران نیز با اشاره به حضور مسافران در استان مازندران اظهارکرد: استان مازندران با بیش از ۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر مسافر اقامت در شب تا نهم فروردین رتبه نخست در کشور را دارد.

 

عیسی قاسمی طوسی گفت: امسال بازرسی‌های محسوس و نامحسوس را در استان پیش‌بینی کردیم و شکایت مردم از طریق افراد انتقال پیدا می‌کند و به مدیران دستگاه‌ها گزارش می‌شود و خودمان نیز پیگیر آن هستیم.

وی از راه‌اندازی سامانه جدید در روزهای آینده در استان مازندران خبر داد و افزود: این سامانه در روزهای آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

 

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری مازندران تصریح کرد: در حوزه سفر، کمیته‌های دوازده گانه در استان (بازار، اصناف، پذیرایی، اسکان و … ) هر یک به مسئولیت یکی از دستگاه‌های اجرایی است که در حال خدمت‌رسانی هستند و به دستور استاندار نظارت بر اصناف و بازاریان نیز بیشتر شده است.

این مسئول با اشاره به اقلام ضروری مردم گفت: گزارشی در خصوص کمبود اقلام ضروری مردم در استان وجود نداشته و به اندازه کافی نیازمندی‌ها پیش‌بینی شده است.

 

قاسمی طوسی گفت: در برخی از نقاط استان گزارش گرانی داشتیم که بالا فاصله پیگیری شد که قطعاً با آن‌ها برخورد می‌شود و مردم برای شکایت خود می‌توانند با سامانه ۱۲۴ تماس بگیرند و گزارش‌های خود را ارائه دهند.

وی تأکید کرد: مسافران به هشدارهای امنیتی توجه کنند و با پلیس همکاری لازم را داشته باشند.

رشد ۲۷ درصدی مسافر در شهرستان نور

فرماندار شهرستان نور از رشد ۲۷ درصدی مسافر در شهرستان نور خبر داد و اظهار کرد: شهرستان نور با چند ظرفیت از مهم‌ترین شهرستان‌های گردشگرپذیر کشور محسوب می‌شود.

علی شادمان گفت: ساحل ماسه‌ای با امتداد ۳۰ کیلومتر سبب شد انبوه جمعیت در این فصل مانند تابستان در کنار ساحل حضور پیدا کنند و امتداد ساحل ماسه‌ای با این وسعت ظرفیت بسیار بزرگی برای شهرستان محسوب می‌شود و پارک‌های جنگلی نیز از ظرفیت‌های مهم این شهرستان هستند.

 

وی تصریح کرد: شهرستان نور سومین شهرستان از نظر وسعت در استان است و با این ظرفیت پذیرای مسافران مختلف در سطح کشور است و آمار مسافران تا نهم فروردین یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر اقامت در شب در شهرستان نور است که بیش از پنج برابر این جمعیت ورودی بدون اقامت را در شهرستان نور داشتیم.

این مسئول بیان کرد: درحال حاضر ظرفیت مهمانسراهای ما تکمیل است و مسافران برای اقامت، منازل مسکونی را اجاره می‌کنند و حدود ۱۴ برابر جمعیت شهرستان مسافر به شهرستان نور وارد شد و با توجه به اینکه امکانات ما متناسب با جمعیت شهرستان است اما با تدابیر و اهتمامی که همه دستگاه‌ها در حوزه‌های امنیتی و اجتماعی و خدماتی دارند، شاهد رضایتمندی مسافران هستیم.

شادمان یادآورشد: با حجم بالای مسافر، ترافیک سنگینی در شهرستان داریم و تلاش می‌کنیم ترافیک را ساماندهی کنیم و با نشستی که در شورای تأمین داشتیم به کارگیری نیروی کار بیشتر از دیگر نهادها سبب تسهیل ترافیک می‌شود.

 

وی با تأکید بر رعایت صرفه‌جویی در مصرف آب افزود: ظرفیت آب شهرستان برای جمعیت ۱۲۲ هزار نفری است اما با بیش از حدود ۱۴ برابر جمعیت باید با رعایت در مصرف از هدر رفتن آب خودداری کنیم تا دچار کمبود یا قطعی آب نشویم.

فرماندار شهرستان نور از پاکسازی شهرها، پارک‌های جنگلی و مسیرها از پسماند خبر داد و اظهارکرد: پاکسازی شهرستان از پسماند در تمام نقاط انجام شد و دهیاران، بخشداران و شهرداران در تلاشند تا پسماند را در شهرستان به حداقل برسانند و انتظار ما از مسافران، شهروندان و اهالی شهرستان نور این است که پسماندها را در مکانهای مختلف رها نکنند و زباله‌ها را در سطل‌های زباله قرار دهند.

 

این مسئول از مردم مهمان‌نواز شهرستان نور قدردانی کرد و با اشاره به بخش چمستان یادآورشد: چمستان به ویژه آب گرم لاویج ظرفیت تفریحی توریستی بسیار خوبی است که با حجم بالای مسافر و ترافیک سنگین در بخش چمستان روبرو هستیم و در شهرهای رویان، ایزدشهر و حتی بلده با حضور انبوه مسافران و گردشگران روبرو هستیم که نسبت به سنوات قبل شاهد افزایش و رشد مسافران بودیم.

 

شادمان با اشاره به کمربندی رویان گفت: منطقه‌ای که در رویان بازگشایی شد منطقه‌ای کلیدی بود و به خاطر رطوبت بالا و آب گرفتگی ازنظر فنی در این فصل امکان آسفالت وجود نداشت.

وی گفت: طرح ترافیکی مناسبی را از روز نهم فروردین اجرا کردیم و امیدواریم شاهد تسهیل بیشتر در ترافیک باشیم اما میزان مسافر همچنان رو به افزایش است که حتی ورودی شهرستان با ترافیک سنگینی روبرو هستیم و پلیس راهور با آرامش تلاش می‌کنند مسیر رفت و آمد خودروها را مدیریت کنند تا مردم دچار مشکل نشوند.

 

 

 

 

زمان انتشار: ۱۱ فروردین, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو