زمان انتشار: ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ -

ادعای جدید وزارت خارجه آمریکا؛

وزارت خارجه آمریکا در حمایت از تجاوز به سوریه توئیت کرد

وزارت خارجه آمریکا در رشته توئیت‎هایی با حمایت از تجاوز نظامی علیه سوریه، حمایت‎های ایران از دمشق را دلیل اصلی بحران سوریه معرفی کرد.

به گزارش سرای نور وزارت خارجه آمریکا در مجموعه توئیت هایی که ساعاتی پیش در حمایت از حمله بامداد دیروز به مواضع دولت سوریه منتشر کرد، مدعی شد: از سال ۲۰۱۳ به‎این‎سو، ما به امید پایان دادن وحشت ناشی از حملات شیمیایی در سوریه، شانس توسل به دیپلماسی را امتحان کردیم حال‌آنکه همانگونه که یک سال پیش (حمله ادعایی سال ۲۰۱۷) دیدیم، چنین هدفی محقق نشد.

در ادامه این توئیت ها می‎خوانیم: روسیه مکانیسم تحقیقات پیرامون استفاده از تسلیحات شیمیایی را با وتوهای پی‌درپی از میان برد و به تعهد خود مبنی بر تضمین امحاء تسلیحات شیمیایی در سوریه عمل نکرد!

این وزارتخانه در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید: ایران سال‎‌ها است که با تامین مالی، آموزشی و تسلیحاتی از ارتش سوریه حمایت می‎کند. این حمایت موجب شده تا دمشق علیه مردم خود اعلام جنگ کند.

به ادعای وزارت خارجه آمریکا، راهبرد واشنگتن در سوریه تغییر نکرده و تمرکز همچنان بر روی مبارزه با داعش (!) و مکانیسم مذاکرات ژنو است و آنچه دیروز انجام گرفت پاسخی به استفاده مداوم سوریه از تسلیحات شیمیایی بود.

گفتنی است بامداد دیروز شنبه به وقت دمشق، متجاوزان آمریکایی، فرانسوی و انگلیسی اهدافی در سوریه را بمباران کردند.

این اقدام به بهانه حمله شیمیایی ادعایی به شهر «دوما» سوریه انجام شد.

منبع: مهر

زمان انتشار: ۲۶ فروردین, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو