زمان انتشار: ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ -

فرماندار شهرستان نور:

حرکت به سمت قانون خشونت را کاهش می‌دهد

فرماندار شهرستان نور گفت:حرکت به سمت قانون خشونت را کاهش می‌دهد و اگر این ساز و کار در جامعه عمومیت ببخشیم می‌تواند برای فرهنگ عمومی، آرامش عمومی بیاورد.

به گزارش خبرنگار سرای نور،نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان نور در سال جدید در دفتر اداره ریاست فرهنگ و ارشاد اسلامی با موضوع خشونت به دبیری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور برگزار شد.

علی شادمان در جلسه فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به آسیب های اجتماعی خشونت در جامعه اظهارکرد: با کارهای علمی و پژوهشی که به واقعیت نزدیک تر است و عملی کردن راهکارهای اجرایی در بدنه جامعه می‌توان گفت درعمومیت فرهنگ در مورد موضوع مهم خشونت اقدام کردیم.

وی با اشاره به آیه (اشدا و علی الکفار رحما بینهم ) قران کریم در هدایت دقیق بشر خاطرنشان کرد: قرآن غضب را برای کفار و دوستی و مهربانی را بین خودمان توصیه کرده است.

فرماندار نور گفت: حرکت به سمت قانون خشونت را کاهش می‌دهد و اگر این ساز و کار در جامعه عمومیت ببخشیم جامعه می‌تواند برای فرهنگ عمومی، آرامش عمومی بیاورد به ویژه شهرستان نور که یک منطقه گردشگری است اتفاقات کوچک در حوزه عمومی می‌تواند خدشه ای بر چهره فرهنگ عمومی شهرستان باشد و سرمایه گذاری و اقدامات در این حوزه را به تردید بیندازد.

 

 

این مسئول با اشاره به نقش قانون در کاهش خشونت افزود: برخی جوامع روی این مسئله کار کردند که تبدیل به عادت شده و جزء فرهنگ عمومی آن جامعه قرار گرفته و کار فرهنگی زمانبر است و نیاز به تمرین و مداومت دارد.

.

شادمان گفت: در دین اسلام و سیره پیامبر (ص) آنچه در درجه اول پر رنگ جلوه می‌کند، عطوفت، مهربانی و اخلاق است.

وی تصریح کرد: باید این آموزش‌ها از حوزه دستگاه‌های دولتی و اجرایی آغاز کرد و برخورد مناسب با ارباب رجوع و مردم، احساس آرامش را به جامعه منتقل می‌کند.

فرماندار شهرستان نور با اشاره به نصب تیترهای زیبا و کلام جذاب در محیط کار بیان کرد: فضای مجازی نیز در امر فرهنگ سازی و فرهنگ عمومی بسیار تأثیرگذار است که می‌توان از این فضا جهت مثبت بهره برد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با اشاره به نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور اظهارکرد: نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان نور برگزار شد و  آسیب‌های اجتماعی و خشونت بررسی شد.

داوود فلاح گفت: جلسه گذشته بحث بخشش و گذشت در شورا مطرح شد که در این رابطه ما کارهای زیادی انجام دادیم و از کارشناسان و  روانشناسان نیز در این رابطه بهره بردیم.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان نور با اشاره به کنترل خشونت در فرهنگ عمومی تصریح کرد: مقرر شد تا کمیته‌های مختلفی در سطح شهرستان تشکیل شود که امیدواریم بتوانیم در مورد خشونت که یکی از آسیب‌های اجتماعی در جامعه است با راهکارهای مناسب کنترل خشونت را در جامعه فرهنگ سازی کنیم.

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۳۱ فروردین, ۱۳۹۷

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو