زمان انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ -

همسر جانبازی كه صادرات سبزی را با دست خالی آغاز كرد/ اشتغالزايی برای زنان سرپرست خانواده

بانوي كارآفريني كه از چند سال پيشتر با دست خالي و تنها با تكيه به توانايي خود در مسير كارآفريني براي زنان سرپرست گام برداشته در حال حاضر به قدري در اين كار موفق است كه سفارش سبزي و صيفي جات براي آنطرف مرزهاي كشورمان دارد.

به گزارش سرای نور؛ زنانی در جامعه ماهستند که با وجود منابع مالی اندک در روند توسعه نقش اساسی ایجاد می‌کنند، و با تربیت نیروی کار و فراهم کردن هر چه سریعتر فرایند شغل برای زنان جامعه، به ویژه زنان سرپرست خانوار و تحقق اقتصاد مقاومتی، جامعه را به سمت امنیت اقتصادی و خودکفایی به پیش می‌برند، که زهرا خوش‌نظر یکی از این زنان کارآفرین موفق است که با وجود نگهداری و مراقبت از همسر جانبازش، به این امر مهم در بین زنان شهر ری پرداخته است و با ایجاد مشاغلی کوچک به مرور زمان توانسته کار خود را گسترش داده و به عنوان یکی از کارآفرین‌های نسبتا موفق شناخته شود.

وجود فرزندان کوچک برای زنان سرپرست خانوار و پرهزینه بودن مهدهای کودک و عدم امنیت شغلی در برخی موارد، از مشکلاتی است که بانوان سرپرست توانایی این را که در هر مرکزی مشغول به کار شوند و کسب درآمدی داشته باشند را ندارند، از این رو در مسجد فیروزآبادی، پایگاه امام رضا علیه السلام، که توسط چند بانوی کارآفرین و خیر اداره می شود، به کار خشک و فریزری کردن سبزیجات مشغول به کار شده‌اند که در کنار کار فرزندان‌شان را نیز به همراه دارند.

DSC_1783

۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱۱

حمایت‌های ما توانمندسازی زنان سرپرست و ایجاد اشتغال برای آنان است

زهرا خوش‌نظر فرمانده پایگاه مقاومت بسیج و بانوی کارآفرین، که در جمع صمیمانه و پرتلاش زنان این مرکز پذیرای ما بود، با اشاره به شروع اولیه این کار بیان کرد: ما از ۷–۸ سال پیش این کار را شروع کردیم، که اوایل در امین آباد ری مستقر بودیم و در آنجا متوجه شدیم که خیرین ۱۰ خانواده را تحت پوشش گرفته‌اند که بنده مشتاق شدم در این زمینه فعالیتی را آغاز کنم و زنان بیشتری را با ایجاد کارآفرینی تحت حمایت خودم بگیرم.

وی با اشاره به این که با استفاده از ظرفیت بسیج توانسته در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی قدم بردارد، گفت: در این مسجد ۲۵ بانوی نیازمند و سرپرست خانوار را در این پایگاه به کارگیری کرده‌ایم، که علاوه بر خودکفایی در برخی تولیدات منبع درآمدی برای زنان بی سزپرست ایجاد کند، که شاید اندک اما برای کسانی که از سهم درآمدی زندگی فقط یارانه را دارند، غنیمت است.

DSC_8236

DSC_8240

خوش‌نظر افزود:در مجموع حمایت‌های ما توانمندسازی و ایجاد اشتغال است، که البته اولویت ما در محور توانمندسازی، به زنان سرپرست خانوار بر می‌گردد و ما تلاش می‌کنیم افراد را به این سمت سوق دهیم، زنانی که به دلایلی فاقد سرپرست هستند یا سرپرست مؤثری ندارند، در صورت درخواست کار، ما بدون هیچ چون و چرایی آنان را در اینجا به کارگیری می کنیم.

این بانوی بسجی و کارآفرین تصریح کرد: این کار به صورت خوجوش انجام شده و از سالی که به این فکر افتادم تا الان لحظه ای دست از کار نکشیدم، و همواره سعی کردم در جهت تولید قدمی بردارم، که البته تاکنون هیچ کمک و دریافتی از جایی نداشته‌ام و با ۴ خانم دیگر با مبلغ دویست هزارتومان تا یک میلیون تومانی که پس‌انداز داشتیم، کار را شروع کردیم و توانستیم به مرور به این کار رونق دهیم.

خوش نظر با عشق و علاقه تمام برای این کار وقت صرف کرده و حتی برای تثبیت کار خود برای تمام این زنان پرونده تشکیل داده که از نظر بهداشتی و پزشکی نیز کنترل شده هستند.

بانوی کارآفرین با بیان اینکه از توانمند شدن زنان توسط این پایگاه کمال رضایت را دارد، می‌گوید: از سالی که ما به امر پوشش‌گیری و اقتصادمقاومتی مشغول شدیم به مرور زمان خانوارهایی که نیازشان برطرف شد و شغل مناسبی یاد گرفتند و منبع درآمدشان تثبیت شد، به تدریج مستقل شدند و خانم‌های دیگری را به کارگیری کردیم.

وی حتی با وجود عدم بودجه کافی کار را متوقف نکرده و هر روز به سمت هر چه بهتر و بیشتر شدن تولید پیش رفته و همراه با تعدادی از این زنان در سطح وسیعی سبزیجات و صیفی جات از قبیل باقلا، نخود فرنگی، بادمجان و پیاز سرخ شده و اغلب مواد خوراکی مورد نیاز خانواده ها را تهیه و به فروش می رسانند.

منبع:بلاغ

 

کلیدواژه ها:
زمان انتشار: ۲۶ خرداد, ۱۳۹۵

مطالب مرتبط


  • آخرین اخبار
  • پربیننده ترین ها
  • آرشیو